Megajahta Royal Romance, duga 92 metra i 101. na popisu svjetskih superjahti, vrijedna više od 200 milijuna eura, danas je nešto prije 11 sati odvezana s veza i isplovila iz trogirskog brodogradilišta gdje je bila dovezena i usidrena nakon što je na nju 2022. stavljena plomba dok je bila u Rijeci, i to po zahtjevu ukrajinskih vlasti zbog sumnje da je vlasništvo proruskog ukrajinskog oligarha, bivšeg zastupnika i navodno kuma Putinove kćeri Viktora Medvedčuka, u Ukrajini optuženog za veleizdaju, koji je i na listi sankcioniranih osoba na zapadu.
Jahtu je Hrvatska zaplijenila na temelju zamolnice glavnog tužitelja Ukrajine u sklopu pružanja međunarodne pravne pomoći – ukrajinska agencija ARMA zahtijeva povrat imovine u vlasništvo ukrajinske države, nakon čega bi bila prodana. U Hrvatskoj je u tijeku kazneni postupak koji se vodi protiv Viktora Medvedčuka na temelju zamolnice ukrajinskog tužitelja.
Riječ je o probnoj, odnosno pokusnoj plovidbi sankcionirane jahte zbog redovnog održavanja jahte neophodnog kako plovilo ne bi propalo i za njega je dobivena dozvola Županijskog suda u Splitu. Tu su plovidbu zatražili – i dobili – odvjetničko društvo iz Zagreba Gajski, Grlić, Prka i partneri koji nastoje dokazati da pravi vlasnik megajahte nije proruski ukrajinski oligarh, bivši zastupnik i navodno kum Putinove kćeri, Viktor Medvedčuk, koji je stavljen i pod sankcije zapada, točnije njegova supruga, već da je, prema dokumentima koje posjedujemo, godinama prije sankcioniranja pokrenuo prodaju jahte tvrtki Laneliji Holdings te da je ona stvarni vlasnik jahte.
Oni također nastoje skinuti plombu s jahte. Nakon što iscrpe sva pravna sredstva u Hrvatskoj, spremni su ići na međunarodna sudišta protiv Hrvatske, preciznije na arbitražu za oko 200 milijuna eura.
O pokusnoj plovidbi odlučio je Županijski sud u Splitu, nakon čega je Ministarstvo mora izdalo detalje o posebnim uvjetima: plovidba se odvija u području akvatorija Splitsko-dalmatinske županije, traje najmanje tri sata, ali i dulje ako je potrebno, zapovjednik broda dužan je organizirati "plovidbeni pothvat", kako ga zovu. Za vrijeme plovidbe na jahti je i djelatnik lučke kapetanije Split, u pratnji policijskog službenika policijske postaje Split. Zapovjednik jahte prije isplovljavanja bio je dužan dostaviti plan putovanja VTS službi te ga dati na uvid djelatniku lučke kapetanije prisutne na jahti, obavezan je podnijeti odlazno i dolazno izvješće VTS službi (Hrvatski sustav nadzora i upravljanja pomorskim prometom).
POVEZANI ČLANCI:
VTS Split o tome izvještava cijelu VTS službu te nacionalni centar MUP-a. Cijelo vrijeme putovanja jahta mora imati uključen brodski uređaj za automatsku identifikacijsku brodova (AIS). Samoj probnoj plovidbi prethodilo je nekoliko inspekcijskih nadzora lučke kapetanije Split, jahta su pregledali vještaci za pomorsku brodogradnju, a pribavljene su i potpuno nove police osiguranja, kao i certifikati koje ova jahta ne mora posjedovati, ali ishodovani su kako bi lučka kapetanija mogla postupiti po nalogu suda, vidi se u dokumentima koje posjedujemo.
>> VIDEO Ruski vojni zrakoplov srušio se u blizini Ukrajine, najmanje 65 mrtvih
I na kraju priče, jahta bude netragom nestala.