"MORH skriva osnovnu opremu, iz taktičkih razloga, no tu je skoro sve potrebno naoružanje koje Hrvatske treba, i za gađanje ciljeva u zraku, na kopnu i moru. Tu su i protubrodski projektili, Brimstone rakete, pametne bombe laserski navođene, krstareći projektili. I radar je tu isti kao u francuskim avionima. To meni zgleda kao dobar posao. Tako da ćemo, za nešto više od pola godine, dobiti dobre avione sa dobrom opremom", o novim borbenim avionima koje Hrvatska čeka rekao je novinar i kolumnist Večernjeg lista Davor Ivanković.
O avionima Rafale se zna da je riječ o dvomotornim svenamjenskim borbenim avionima 4.5+ generacije te kako se navodi na stranicama MORH-a, o jednim od najboljih borbenih aviona današnjice.
Nabrajaju neke njegove karakteristike pa tako od opreme izdvajaju: 1. Sustav za prikupljanje i analizu podataka koji prikuplja i obrađuje sve parametre eksploatacije aviona (indeks umora materijala, inercijske parametre, informacije o greškama, podatke o motoru te kvarovima aviona i motora), 2. Digitalni sustav kontrole upravljanja (Fly-by-Wire) s tri neovisna kanala redundancije, pomoćnim udvojenim analognim sustavom, kao i sustavima koji omogućuju automatsko održavanje zadanih parametara (visina, kurs, brzina, postavke snage motora). "U svrhu povećanja sigurnosti letenja te zaštite pilota i aviona, ugrađeni su sustav za ograničavanje napadnog kuta i opterećenja kao i sustav za vađenje iz nepravilnih položaja tijekom leta. Za kočenje i zaustavljanje aviona na zemlji koristi dva potpuno neovisna kanala koja mogu funkcionirati paralelno ili zasebno u slučaju otkaza jednog od njih, a za izvanredne situacije ima pomoćni neovisni sustav za kočenje kao i ugrađenu kuku za zaustavljanje (koja zahtijeva dodatnu zemaljsku infrastrukturu)", navodi MORH. 3. Avion je opremljen navigacijskom opremom koja se sastoji od dva zasebna kompleta za inercijalnu navigaciju s integriranim sustavom satelitske navigacije, radarskog visinomjera te sustava za taktičku navigaciju (Tactical Air Navigation–TACAN) i sustava za instrumentalno slijetanje (Instrument Landing System–ILS).
"Vjerojatnost preživljavanja dodatno je unaprijeđena sustavom za praćenje parametara leta, kao i sustavima za upozorenje približavanja površini i automatskom izbjegavanju sudara s površinom koji koriste radarsko praćenje terena", navodi se.
4. Izbacivo sjedalo ima "0-0" karakteristike i uporabljivo je u čitavom rasponu performansi aviona, opremljeno je kisikom za slučaj nužde i paketom opreme za preživljavanje. 5. Tu su i četiri prikaznika - u svrhu smanjenja radnog opterećenja i poboljšanja situacijske svjesnosti pilota podaci prikupljeni sa svih senzora statusa aviona te sustava i naoružanja automatski se obrađuju i objedinjuju u cilju prikaza stvarne taktičke situacije na četiri prikaznika. Sustav HOTAS (Hands On Throttle-And-Stick) omogućuje pilotu obavljanje različitih radnji bez pomicanja ruku s upravljačke palice i ručice snage. Isto tako, ostali dijelovi sučelja pilot-avion pomažu pilotu u donošenju odluke u realnom vremenu te tako povećavaju učinkovitost provedbe zadaća. 6. Pogonsku skupinu čine dva mlazna motora M88-4E s dodatnim izgaranjem, maksimalnog potiska 75 kN po motoru koji mu osiguravaju najveću brzinu od 2.200 km/h (1,8Ma na velikim visinama). Zahvaljujući motorima i odličnim aerodinamičnim karakteristikama avion Rafale ima sposobnost super-krstarenja (Supercruise) koja mu omogućava dugotrajan let nadzvučnom brzinom (1.4 Ma) bez uporabe režima dodatnog izgaranja što značajno povećava dolet i istrajnost leta te skraćuje vrijeme leta do cilja. 7. Rafale je jedan od aviona s najvećim brojem vanjskih podvjesnih točaka. Ukupna nosivost korisnog vanjskog tereta je 9500 kg. Može nositi pet podvjesnih spremnika goriva i jedan je od rijetkih aviona koji ima sposobnost korištenja specijaliziranih spremnika goriva za nadopunjavanje drugih aviona gorivom u zraku (Buddy-buddy)
8. Operativni sustav aviona u standardu F3-R ima integriran širok spektar suvremenog naoružanja koji je dokazan u stvarnim borbenim misijama. "Integrirano naoružanje obuhvaća ugrađeni top od 30 mm (jednosjed i dvosjed), za napade na ciljeve u zraku integrirane su rakete zrak-zrak: MICA RF i IR BVR/WVR. Za napade na ciljeve na zemlji integrirane su klasične nevođene bombe od 110, 220, 450, 900 kg, precizno vođene bombe od 110, 220, 450, 900 kg, precizno vođene bombe AASM HAMMER (Highly Agile Modular Munition Extended Range) od 125, 250, 500, 1000 kg, nevođene rakete 68 mm (višecijevni lanser), vođene protuoklopne rakete Brimstone te krstareći projektil SCALP. Za protubrodske misije integrirane su rakete AM39 Exocet", navodi se. 9. Avion je opremljen naprednim elektronskim RBE2 radarom koji simultano radi u režimima zrak-zrak i zrak-površina te konstantno prati meteorološke uvjete. 10. U cilju samozaštite, u avion je ugrađen interni sustav za elektroničko ratovanje SPECTRA (Self-Protection Equipment to Counter Threats for Rafale Aircraft). Provodi identifikaciju prijetnji, aktivira odgovarajuću zaštitu (infracrveni i radarski mamci + elektronsko ometanje) i bilježi podatak o otkrivenim prijetnjama. U cilju povećanja mogućnosti preživljavanja i samozaštite avion Rafale ima minimalni radarski odraz.
Dužina polijetanja zavisi od poletne težine odnosno konfiguracije aviona i kreće se oko 600 m, a dužina slijetanja oko 450 m u konfiguraciji bez podvjesnog tereta. Najveći dolet s vanjskim spremnicima za gorivo iznosi 3700 km.
VIDEO Miljenko Smoje napokon dobio spomenik u rodnom gradu
Rekli bi komsije i hrvati komsije : stara krama , bolji je mig29...... Za 5 god narucujemo jos jednu eskadrilu standard F4 !!!!!!!!! NATO, EU , Schengen, EUR ..... Neka pati koga smeta .....