NALJEPNICE NA PROIZVODIMA

Trend koji se u inflaciji počeo širiti trgovinama: Osim što proizvodi poskupljuju, još jedan detalj ostao je skriven

Foto: Sarah Silbiger/REUTERS
Trend koji se u inflaciji počeo širiti trgovinama: Osim što proizvodi poskupljuju, još jedan detalj ostao je skriven
11.09.2023.
u 13:51
Šrinkflacija: težina ovog proizvoda je smanjena, a cijena kod našeg dobavljača je porasla, piše na naljepnici

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadržaj s potpisom.

CAROLA LEMNE

Švedska stručnjakinja: Ono što se događa u Švedskoj više je mentalna spremnost. Sada se zalihe opet skupljaju

Stvoren je ekosustav za suradnju znanosti i velikih tvrtki. Važne kompanije poput Ericssona ili AstraZenece imaju, primjerice, puno znanstvenika s kojima se na taj način može surađivati. Spotify je, primjerice, iznikao iz takve suradnje sa znanstvenicima tehničkih sveučilišta i malim poduzetnicima koji su iz rada za Ericsson učili i to znanje primijenili za stvaranje Spotifyja. I ta briljantna ideja promijenila je cijeli posao glazbe



Komentari 13

NE
NervozniPoštar
14:28 11.09.2023.

Pivo i tjesteninu su počeli prodavati u pakovanjima od 400. Takve proizvode ne kupujem.

AM
Axis Mundi
14:14 11.09.2023.

Smanjivanje militraže ili gramaže, s jednakom ili povećanom cijenom, je dugogodišnja pojava. Zbog toga izbjegavam kupovati određene proizvode (domaće i strane tvrtke) kad mogu birati. Ne znam koliko moraš biti neupućen da se tek danas piše o "šrinkflaciji". Samo oni koji nikad ne uđu u dućan (jer sve obavlja netko drugi) ili i inače nemaju potrebu išta čitati na deklaracijama i samom proizvodu neće znati što se odavna već događa. Ima već godina kad sam pisala jednoj poznatoj tvornici s upitom čemu sad militraža jednog proizvoda 650 ml, a godinama, od samog početka, je bila 750, naravno da ništa nisu odgovorili. Nema problema, njihovi (i ne samo njihovi) proizvodi nisu više na mojoj listi za kupovinu i nećete baš od svih praviti buda.le. Istina je da nekad nemaš izbora, pa i onaj običan keks trgovačke marke, prvo je nestalo pakiranje od 1 kg, a sad umjesto 500 g postoji samo pakiranje od 400 g koje je sada cjevnovno vrlo blizu nekadašnjoj cijeni od 1 kg. Primjere možemo nizati dugo. Bahate ljude i inače ne volim, a ovo je i bahatluk i lopovluk u jednom paketu. Slabo bi oni poslovali da ljudi resetiraju svoj pogled na stvari, a pored starije populacije ili bilo koje skupine ljudi koja sigurno neće kružiti okolo u potrazi za najboljim omjerom cijene, kvantitete i kvalitete za njih zasad nema zime. Znaju to oni jako dobro, samo kad bi barem prestali reklamirati svoje proizvode s osmijehom na licu, a pritom skrivajući svoje pohlepne kandže.

EJ
ejStef
14:15 11.09.2023.

To se stalno događa, već godinama. Pogledajte bilo koji strani proizvod kako se svake godine smanjuje količina u pakiranju... Jedina borba protiv toga je izražavanje cijena po jedinici mjere (kg ili l ili što već) i takav propis ću uvijek podržati. Nije loše uz cijenu imati i najnižu cijenu proteklih mjesec dana... Evo, ta 2 detalja će sigurno pomoći kupcima prilikom odabira proizvoda. Staviti to kao obavezu, pa se lako može pratiti kretanje cijena. Još dodati i najnižu cijenu proteklih 6 mjeseci i to je to... Mada, ako se gleda porez na dobit, najviše je porasla dobit javnim poduzećima i parafiskalnom sektoru, dok je privatnom sektoru dobit stagnirala ili pala. Tako da su u krizi jedino zaradili država i pripadajući, a ne trgovci i proizvođači, bez obzira na povećanje cijena...