NEMA VIŠKA

Fuchs o cjelodnevnoj školi: Nijedan učitelj neće ostati bez posla

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
U Zagrebu je održana konferencija "Dani e-infrastrukture Srce DEI 2023"
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
U Zagrebu je održana konferencija "Dani e-infrastrukture Srce DEI 2023"
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Sjednica Vlade u NSK
05.04.2023.
u 22:50
Napomenuo je kako je obvezni dio tri dana do 14  - 14,15,  i dva dana do 15 sati. U tom segmentu su predavanja, obrada i pisanje zadaća i učenje. Puštena je velika autonomija školama da kreiraju sustav kako im odgovara
Pogledaj originalni članak

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs završio je u srijedu obilazak županija kako bi ravnatelje osnovnih škola upoznao s projektom cjelodnevne škole, a vezano za dvojbe učitelja zbog drugačijeg načina rada, izjavio je za HTV da ni jedan učitelj neće ostati bez posla. E-savjetovanje o projektu završava sutra, a u Dnevniku HTV-a ministar Fuchs je komentirao kritike i prijedloge na projekt.

"Imamo dosta komentara, e-savjetovanje smo napravili kako bismo čuli konstruktivne prijedloge i eventualne kritike. Sve ono što je konstruktivno u smislu sugestija za poboljšanje, ćemo razmotriti i sigurno uzeti u obzir, ali nažalost imamo i velik dio komentara u e-savjetovanju koji nisu komentari, nego su proizvoljni zaključci", istaknuo je ministar Fuchs. Komentirao je i upite hoće li zbog drugačijeg načina rada u cjelodnevnoj školi, neki učitelji biti višak i ostati bez posla.

naši su najkraće u školi

Cjelodnevna je škola modernija i svrsishodnija, zašto onda toliko otpora?

A uvođenje cjelodnevne škole značajna je ili bi trebala biti značajna promjena u paradigmi i načinu poučavanja koja će izmijeniti hrvatsko osnovno školstvo, koja bi između ostalog trebala omogućiti svim učenicima jednake šanse bez opterećivanja roditelja da svojoj djeci osiguraju instrukcije ili ih sami poduče onome što su trebali svladati na nastavi. Promjena koja konačno u hrvatskim osnovnim školama definira matematičku, čitalačku i prirodoslovnu pismenost kao temelje svog obrazovnog sustava – ponovno nailazi na otpor.

"Uglavnom se sve može svesti na dvije stvari. Jedna je strah od nečeg novog, i to u dva segmenta - što će biti s onima koji ne mogu ili neće moći ispuniti normu; i drugo, hoće li biti otkaza, odnosno tehnoloških viškova. Na jedno i drugo pitanje mogu reći: Svi će imati normu i neće biti otkaza", naglasio je Fuchs. “Nažalost imamo i velik dio komentara u e-savjetovanju koji nisu komentari, nego su proizvoljni zaključci”, dodao je ministar znanosti i obrazovanja.

Dobrobit učenika osnovna ideja,  djeca rade korisne stvari za svoju edukaciju

Upitan kako će učitelji svladati nove kurikule u kratko vrijeme, Fuchs je rekao kako uopće ne sumnja da će oni to uspjeti. "To nije cjelodnevna nastava, djeca neće biti do 17 sati u školi; ona mogu biti ako to oni i roditelji odaberu, i tada su u jednoj strukturiranoj, potpomognutoj nastavi. To nije samo čuvanje djece, nego djeca rade korisne stvari za svoju edukaciju", naglasio je.

Napomenuo je kako je obvezni dio tri dana do 14  - 14,15,  i dva dana do 15 sati. U tom segmentu su predavanja, obrada i pisanje zadaća i učenje. Puštena je velika autonomija školama da kreiraju sustav kako im odgovara, rekao je ministar, te naglasio ulogu ravnatelja škola i učitelja.  "Odabrat ćemo reprezentativan znanstveni uzorak od 50 škola kako bismo zaista mogli, nakon nekog vremena, komparirati postižu li učenici u takvim školama bolje rezultate na testovima od učenika koje se poučava na klasičan način, i onda ćemo tek moći donijeti definitivne zaključke. Jer sve do sada rađeno je na osnovi dojma, a ne egzaktnih činjenica", rekao je Fuchs. Napomenuo je kako se cjelodnevna škola u dokumentima spominje od 2008. i da su sve administracije i stručnjaci do sada imali priliku krenuti u takav projekt, ali da nitko to do sada nije napravio.

>> VIDEO Jokić: Cjelodnevna nastava mogla bi pozitivno utjecati na mlade, ali za to nam ne trebaju samo novci

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.