Lorencinovi savjetnici

Gasite urede HTZ-a u svijetu

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Gasite urede HTZ-a u svijetu
12.04.2014.
u 21:00
Selekciju ureda prema prijedlogu preživjelo bi samo nekoliko turističkih predstavništava na najvećim tržištima
Pogledaj originalni članak

Treba li turizmu svih 18 predstavništava Hrvatske turističke zajednice u svijetu? Je li mreža s 55 zaposlenih, koja godišnje stoji 36 milijuna kuna, preskupa za zemlju sa sedam milijardi eura turističkog prihoda? Za konzultante iz španjolskog THR-a i domaćeg Horwath Consultinga, čiji prijedlog ovih dana razmatraju i sami direktori predstavništava, stvar je jasna: predstavništava je previše, većinu treba ugasiti, a umjesto njih zaposliti marketinške agencije.

Nedorečen prijedlog

Konzultantsku selekciju preživjela bi samo najveća emitivna tržišta poput njemačkog i talijanskog, a racionalizacija bi prvo mogla pomesti urede u Slovačkoj, Belgiji... Više detalja je službenim putem nemoguće doznati. Direktori HTZ-ovih predstavništava, pak, ne kriju da se materijal ne usude proslijediti novinarima. Ali svi koji su vidjeli taj tajnoviti prijedlog čude se da nema ključnu brojku: koliko bi koštalo angažiranje strane marketinške agencije. Da bude čudnije, od samih je direktora zatraženo da oni naprave tu kalkulaciju. Neki je nevoljko rade, a neki kažu da neće raditi tuđi posao.

– U prijedlogu nove mreže HTZ-ovih ureda u svijetu puno je nedorečenosti i nelogičnosti. Praktički sve europske turističke zemlje imaju predstavništva u inozemstvu – kaže naš sugovornik.

Mi smo u misiji

Dodaje da agencije u pravilu angažiraju ili daleke destinacije ili zemlje koje se nađu u problemima pa moraju dodatno uljepšavati svoj imidž poput, recimo, Egipta. – Agencija može dobro odraditi posao za koji je plaćena, ali daleko je to od onoga što rade turistička predstavništva. Ona su u svojevrsnoj misiji, rade za svoju zemlju i izvan opisa posla i izvan radnog vremena. Svaki ured godišnje zaprimi i desetak tisuća pitanja potencijalnih hrvatskih gostiju. To agencije sigurno neće raditi, kao što neće raditi ni na kontaktima s turoperatorima, autobuserima i sl. – govori naš sugovornik. Prijedlogu se zamjera i da nema vremenski okvir, niti je jasno tko kome odgovara, a neki zaključuju i da bi agencije bile znatno skuplje rješenje kad bi radile sve što rade predstavništva.

Iz HTZ-a i turističkog ministarstva odgovaraju da je prerano govoriti o zatvaranju predstavništava, a neslužbeno kažu i da rezovi neće biti tako drastični kako su zamislili konzultanti. Pitanje je samo zašto su onda taj “nabrijani” konzultantski prijedlog pustili u optjecaj.

>> Lorencin Wu Wenxuea upoznao s turističkim rezultatima Hrvatske

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

PL
@ploto@
21:07 12.04.2014.

Izgleda da su razvoj hrvatskog turizma ,umjesto mnistarstva turizma i HTZ,potpuno preuzeli konzultanti iz THR-a i Horwath Consultinga, koji sami sebi naručuju studije i planove razvoja hrvatskog turizma u ime hrvatske države i ministarstva,bez da ih je to itko tražio.Ovdje puno toga smrdi na pranje love i korupciju.

PL
@ploto@
21:11 12.04.2014.

Vjerovatno će THR i Horwath Consulting predložiti marketinške agencije vani sa kojima oni imaju poslovne veze.Na kraju će cijena angažiranja stranih marketinških agencija stajati puno više no sada. Ovo treba zaustaviti u startu.Zato je smijenjena Meri Matešić,da ne smeta prljavim poslovima,koji se dogovaraju .

AM
alberta.mutti.5
13:13 13.04.2014.

Predstavnistva treba zaposliti na promociji jedinstvene hrvatske ponude, no prije toga fali nam opet dugorocna STRATEGIJA. Spanija i druge velike i masovne turisticke zemlje je stvorio zapadni svijet za jeftini turizam koji bi umro za pola sezone da nije korupcije, utaja poreza i prihoda te radnika na crno. Hrvatska ce uciniti veoma lose za sebe ako ne izgradi vlastiti turisticki brend. Spanija, Portugal, Grcka i druge nama drage zemlje ne bi nam smjeli biti uzor.