istražili smo

Gdje su nestali reality showovi i zašto Hrvatima više nisu zanimljivi

Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
big brother
Foto: 'Antonio Bronic/PIXSELL'
'17.06.2011., Jadran film, Zagreb - Glazbeni show RTL-a Hrvatska trazi zvijezdu, finale. Goran Kos, pobjednik ovogodisnjeg HTZ showa, Ivana Miseric. Photo: Antonio Bronic/PIXSELL'
Foto: Boris Ščitar/VLM/Pixsell
masterchef
31.03.2013.
u 14:48
U ponedjeljak je počeo novi Big Brother, no na domaćoj televiziji ga nećemo gledati. Otkrivamo zašto, za razliku od svjetskih zemalja i regije, mi sve manje prikazujemo realityje.
Pogledaj originalni članak

Petnaest poznatih osoba iz regije od ponedjeljka se u izolaciji VIP Big Brother kuće na beogradskom Koštunjaku natječe za nagradu od 375 tisuća kuna. Iako i Hrvatska ima svoju predstavnicu, starletu Avu Karabatić, koja je reality karijeru započela na "Farmi" prije tri godine, ni jedna naša televizijska kuća ne prikazuje ovaj show, pa čak ni RTL koji je dosad imao licenciju za taj show.

Ni seks ne povećava gledanost

– Imali smo opciju otkupa celebrity Big Brothera 2013. koji se upravo počeo emitirati u Srbiji, no smatramo da navedena verzija nije dovoljno atraktivna našim gledateljima – kažu s RTL-a.

Ne možemo reći da nas ovakva odluka domaćih televizija rastužuje, a sumnjamo da će i gledatelji biti razočarani jer im je uskraćen tako "bogat" sadržaj, ali bez obzira na to, nameće se pitanje zašto realityji poput "Big Brothera", Farme", "Hrvatska traži zvijezdu", "Supertalenta", "Survivora", "Masterchefa" u domaćem televizijskom prostoru opstanu tek nekoliko sezona. Svi spomenuti showovi na početku su privukli gledatelje čija je znatiželja održavala dobru gledanost prvih sezona, ali s vremenom publici očito postaje naporno gledati nepoznate ljude kako se cijeli dan valjaju po kauču, svađaju i psuju. Povremene igrice ispod pokrivača, kao u slučaju Marijane i Nemeša, najvećeg ljubavnog reality para, prije dvije godine, nakratko su povećale gledanost, ali i to je bilo jedva primjetno. Zašto smo se umorili od ovakvog formata, odgovorio nam je producent Nebojša Taraba.

– Big Brother i slične inačice s vremenom su izgubile sjaj. Pojeli su ih neki novi formati poput talent showova, odnosno realityja nove generacije. Dobar primjer za to je Paris Hilton koja je bila iznimno popularna u vrijeme dok je imala svoj show, dok je danas, nekoliko godina poslije, medijski nezanimljiva osoba – objašnjava Taraba dodajući kako se globalni trend vezan uz ovaj televizijski format potpuno promijenio.

– Nova reality generacija usmjerena je na showove o ljubavnim parovima, romansama, brzim spojevima. Jako su popularni i kulinarski showovi i zato preporučujem domaćim TV kućama da se u budućnosti posvete ovim formatima – zaključio je Taraba. Njegovu ideju već su poslušali na RTL-u jer se "Ljubav je na selu", u kojoj farmeri traže svoje srodne duše, već četvrtu sezonu nalazi u top deset najgledanijih emisija.

– Prosječna gledanost ove sezone je 530 tisuća gledatelja u ukupnoj populaciji, što je smješta među najgledanije formate ovoga proljeća. Mislimo da brojke govore dovoljno o uspješnosti. Da ova vrsta formata nije popularna i isplativa, ne bi doživjela veliki broj sezona niti bi se razmišljalo o njihovu prikazivanju u programu – tvrde na RTL-u.

Miroslav Lilić, kolumnist i nekadašnji televizijski urednik, uvjeren je da je veliki problem za realityje to što producenti loše razrađuju sadržaj.

Preuzimanje stranih licencija

– Preuzimamo licencije iz stranih zemalja, ali vrlo rijetko ih prilagođavamo našem tržištu. Problem je što su sadržajno takvi showovi nezanimljivi, a onda još imate i sudionike koji su također publici nezanimljivi. Nikome se to ne da gledati – kaže Lilić. S njegovim mišljenjem slaže se i redatelj Mario Kovač koji je u prvoj sezoni "Big Brothera" radio kao story editor.

– Na ovakvim projektima rade strani producenti koji ne razumiju mentalitet našeg naroda jer iskustvo naših gledatelja nije isto kao onih u drugim zemljama – kaže Kovač.

Nova TV je dvije godine uspješno prikazivala kulinarski show "Masterchef", ali im se u samom finalu potkrala velika greška - u Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj prikazane su različite finalne emisije s različitim pobjednicama. Iako nam s Nove TV nisu htjeli otkriti hoće li ići i treća sezona "Masterchefa", jer kažu da je to poslovna tajna, ipak doznajemo da im takvo što trenutno nije u planu. Naime, navodno su pokrenuli istraživanje kojim se treba utvrditi vjeruje li im i dalje publika i, čini se, rezultati im ne idu na ruku.

Zahtjevna domaća publika

Lilić tvrdi da je odustajanje pametna odluka.

– Dugo godina sam radio na televiziji i 99 posto sam siguran da se Novoj TV zbilja potkrala greška, da nije bilo riječi o namještanju. Ali uvjeriti publiku da je doista tako, nemoguća je misija. Kad jednom gledatelji izgube povjerenje, teško ga mogu vratiti – siguran je Lilić. Predlaže našim domaćim televizijskim kućama da pri biranju formata showa dobro paze na raznolikost te da uvijek moraju težiti što većoj zabavi i veselju. Napominjemo mu da je "Hrvatska traži zvijezdu" bila takav show, rasplesan i raspjevan, no Lilić tvrdi:
– Istina, ali radi se o nečemu što smo već bezbroj puta vidjeli. Treba u takve showove dodati glumu, akciju... "Hrvatska traži zvijezdu" nije nešto što može trajati dugo godina. Pa nismo mi toliko velika zemlja da možemo imati puno kvalitetnih kandidata – kaže Lilić. Zanimljivo je da emisije poput "Big Brothera" i "Farme" u susjednim zemljama puno bolje kotiraju i to već godinama.

– Hrvatska je publika jako zahtjevna i osjetljiva. Naše tržište traži uvijek nešto novo. Mi smo imali Televiziju Zagreb koja je bila iznimno kvalitetna i gledatelji su se na taj nivo kvalitete naviknuli. U Srbiji i Bosni i Hercegovini takvo što nisu imali i zato možda bolje prihvaćaju "lakši" sadržaj – tvrdi Miroslav Lilić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.