SABORSKI PRIJEDLOG

GLAS predlaže regulaciju vožnje električnim romobilima koji se trenutno tretiraju kao pješaci

Foto: Dino Stanin/Pixsell
Električni romobili spremni za iznajmljivanje u Zadru
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Elektricni romobili
Foto: Dino Stanin/Pixsell
Elektricni romobili
Foto: Dino Stanin/Pixsell
Elektricni romobili
12.12.2019.
u 13:44
- Želimo im ograničiti brzinu i povećati sigurnost, želimo sve to legalizirati jer sada, ako se dogodi nesreća, nije jasno kako se tretiraju vozači romobila – zaključila je Nada Turina Đurić.
Pogledaj originalni članak

Stranka GLAS pustila je u saborsku proceduru svoj prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama kako bi konačno regulirala vožnju električnim romobilima koji se još uvijek prema postojećim zakonima svrstavaju među pješake.

Za vožnju s njima, iako postoje modeli koji dostižu brzine i do 40 kilometara na sat, nije potrebno imati vozačku dozvolu, kacigu ni reflektirajući prsluk, pa trenutno bez ograničenja voze po pločnicima, biciklističkim stazama, cestama, pa čak i autocestama, upozoravaju iz GLAS-a. Pozdravljaju korištenje električnih romobila, koje u svom prijedlogu zakona definiraju kao malo električno vozilo, jer se s njima ne zagađuje okoliš kao s klasičnim vozilima, niti zagušuje promet, a ipak se brže dolazi od jedne do druge točke.

- Neke države su porast broja ovih vozila uočile na vrijeme i regulirale ih zakonom, a s obzirom na trendove, i kod nas će ih biti sve više, pa vjerujemo da je bolje sad odmah ih regulirati i prevenirati potencijalne nesreće i onda se dovesti u situaciju da se po hitnoj proceduri donose zakonske izmjene – kazala je predsjednica GLAS-a Anka Mrak Taritaš te dodala kako bi bilo dobro da resorno ministarstvo prouči ovaj njihov prijedlog i prihvati ga.

GLAS-ova Nada Turina Đurić dodaje kako je gore od lošeg zakona nemati nikakav zakon ili imati područja koja ni jedan zakon ne pokriva.

- Našim izmjenama na neki način želimo ograničiti ponašanje tih novih sudionika u prometu, u Zagrebu ih već ima više tisuća. Predložiti smo da se moraju kretati biciklističkim stazama, tamo gdje ih ima, po pozivamo gradove da ocrtaju više staza, a tamo gdje ih nema, trebali bi se kretati po pločnicima, a tek ako nema ni jednog od ovo dvoje, dopušta im se kretanje po cestama. Ali isključivo u urbanim područjima, nikako ne u međumjesnom ili međugradskom prometu. Zato pozivamo i jedinice lokalne samouprave da se snažnije uključe u reguliranje ovog prometa – pozvala je Nada Turina Đurić.

Osim navedenog, GLAS svojim zakonom obvezuje vozače električnih romobila da ne konzumiraju alkohol kad upravljaju svojim "vozilima", da nose reflektirajuće prsluke i kacige te prikladno osvijetle romobile.

- Želimo im ograničiti brzinu i povećati sigurnost, želimo sve to legalizirati jer sada, ako se dogodi nesreća, nije jasno kako se tretiraju vozači romobila – zaključila je Nada Turina Đurić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

BB
Bruno_Bear1
16:13 12.12.2019.

Ima li takav romobil koji može nositi tešku kategoriju sataraš. To bi bio doseg tehnologije.

FU
furest
08:11 13.12.2019.

a kad ce netko od saborskih zastupnika predloziti izmjene zakona za mopede do 50 kubika , jer su sada u odnosu na elektricne bicikle u neravnopravnom polozaju, moraju svake godine na tehnicki plus osiguranje plus skupo gorivo , tako da ih to kosta godisnje i do trecinu cijene polovnog mopeda a el. kolege nista ne placaju

CR
creedence1954
16:29 12.12.2019.

Biciklima i romobilima nema mjesta medju pjesacima. Znam vise slucajeva gdje su bicikli tesko ozlijedili pjesake, mahom starije osobe. Prije par tjedana je biciklist na Trgu bana Jelacica srusio moju susjedu, i pobjegao. Ona je slomila ruku, zapravo zamalo poginula. Tko je kriv? Onaj koji pusta vozila medju pjesake.