VELEBNO ZDANJE NA DRAVI

Godinama je vodio u 'nigdje', a duži je i od Pelješkog: Ovo je najduži most u Hrvatskoj

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Osijek: Pogled iz zraka na most preko rijeke Drave osvijetljen plavim svjetlom
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Osijek: Pogled iz zraka na most preko rijeke Drave osvijetljen plavim svjetlom
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Osijek: Pogled iz zraka na most preko rijeke Drave osvijetljen plavim svjetlom
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Osijek: Pogled iz zraka na most preko rijeke Drave osvijetljen plavim svjetlom
29.10.2023.
u 07:17
Most je izazivao podsmjehe u javnosti jer je dovršen još 2016. godine, a vodio je ravno u polje. Međutim to se promijenilo lani kada je otvorena dionica autoceste od Osijeka do Belog Manastira
Pogledaj originalni članak

Iako je Pelješki most bio jedan najskupljih i najvećih projekata u Hrvatskoj s duljinom od 2.404 metara ipak nije najduži most u Hrvatskoj. Most preko rijeke Drave kod Petrijevaca, mjesta nedaleko od Osijeka, za 81 metar duži je od Pelješkoga i time je najduži most u Hrvatskoj. Riječ je o Mostu 3. gardijske brigade Kune na Koridoru 5C, a koji je u promet pušten prošle godine. Most je godinama izazivao podsmjehe u javnosti jer je dovršen još 2016. godine, a vodio je ravno u polje. Ipak, to se promijenilo lani kada je otvorena dionica autoceste od Osijeka do Belog Manastira. 

Most se proteže na 2485 metara. Sastavljen je od dva pristupna pilona, slavonskog te baranjskog, koji se izdižu 75 metara u visinu. Glavni je raspon preko Drave dugačak 420 metara, a ovješen je o pilone čeličnim zategama, po kojima je most i poseban. Sklop preko korita rijeke ima središnji raspon od 220 metara kako bi se ispunili uvjeti plovidbe, odnosno osigurao plovni put širine 50 metara, a visine je 5,25 metara iznad visokog vodostaja Drave. 

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Osijek: Pogled iz zraka na most preko rijeke Drave osvijetljen plavim svjetlom
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Osijek: Pogled iz zraka na most preko rijeke Drave osvijetljen plavim svjetlom
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Osijek: Pogled iz zraka na most preko rijeke Drave osvijetljen plavim svjetlom
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Osijek: Pogled iz zraka na most preko rijeke Drave osvijetljen plavim svjetlom
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na dio autoputa Slavonika na Koridoru 5c gdje se nalazi novi most preko rijeke Drave

Most je projektirao Institut IGH. Most se nalazi na autocesti A5, u mreži međunarodnih pravaca na koridoru Vc, koji spaja Mađarsku (Budimpeštu), s istočnom Hrvatskom (Osijek), Bosnu i Hercegovinu (Sarajevo, Mostar) s lukom Ploče na jugu Hrvatske te čini važnu točku u mreži međunarodnih pravaca.

Radovi na gradnji dionice autoceste do Belog Manastira bili su vrijedni 443 milijuna kuna (bez PDV-a), a preostalih pet kilometara do mađarske granice, odnosno svih 88 kilometara koridora kroz Hrvatsku, u cijelosti će, prema najavama, biti izgrađeno tijekom 2024. godine.

VEZANI ČLANCI: 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 23

LL
lijepa_li si
09:07 29.10.2023.

podsmjehivali su se isti koji su govorili da će se u tunelu sv.rok uzgajat šampinjoni! veličanstvena si domovino moja!

MO
Moslavina
07:55 29.10.2023.

Jugovino. Kasniš s informacijama. Vukelićev most je već duže vrijeme u funkciji.

Avatar Idler
Idler
09:17 29.10.2023.

Inače postojiju neki kaj im je posrl sprdat se sa svim. Velebitski tunel im je bil glivarski, Maslenički most im je "stalno zaprti" od bure, Pelješki sam za ukras, ovi je pelal vu kal...itd. Imamo prekrasnu zemlu s prekrasnim građevinami, sam lijude tu i tam treba malke našpotat 😊