Mega ugovor s tehnološkim gigantom

Google AFP-u ipak mora platiti za prenošenje vijesti

Foto: Thomas Peter/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Google AFP-u ipak mora platiti za prenošenje vijesti
19.11.2021.
u 06:47
Ovaj je ugovor priznanje vrijednosti informacije, rekao je Fabrice Fries, direktor AFP-a nakon potpisivanja ugovora s Googleom
Pogledaj originalni članak

Google će agenciji AFP plaćati za sadržaj u sklopu šireg partnerstva koje označava početak petogodišnje suradnje, ali i jedan od najvećih licencnih ugovora s ovim tehnološkim gigantom. Novinski i drugi izdavači koji se bave informiranjem gube prihode od oglasa koji odlaze platformama poput Googlea i Facebooka koje te vijesti koriste za agregaciju sadržaja. Godinama već traje bitka s globalnim tehnološkim gigantima koji u sadržaj ne ulažu ništa, a na njemu zarađuju omogućujući korisniku da ga putem svojih platformi koristi i dijeli besplatno.

Sličan je dogovor postignut nedavno u Australiji nakon također dugih pregovora, lobiranja i javnog pritiska prije svega na Facebook pa je i tamo sklopljen cijeli niz licencnih ugovora s izdavačima vrijednih milijunske iznose. Ovaj novi dogovor s Agence France-Presse primjena je francuskih zakona o autorskom pravu prema kojima velike tehnološke kompanije moraju sklopiti ugovore s izdavačima koji od njih zahtijevaju novčanu naknadu za licenciranje. Google je odlučio ne objaviti uvjete ugovora, no potvrđeno je da će on trajati pet godina. U zajedničkom priopćenju dvije su kompanije najavila i suradnju na zajedničkim projektima poput provjere činjenica u tekstovima koji se dijele na Googleovoj platformi.

– Ovaj je ugovor priznanje vrijednosti informacije – rekao je Fabrice Fries, direktor AFP-a. U veljači ove godine Google je pristao platiti nadoknadu od 76 milijuna dolara tijekom tri godine grupi od 121 francuskog izdavača među kojima su i neki od najvećih. Međutim, tim ugovorom nisu bili zadovoljni svi te slične ugovore nije potpisao niz drugih izdavača uključujući i AFP koji je Google prijavio francuskoj agenciji za tržišno natjecanje koja je onda Google i kaznila s 500 milijuna dolara što je bila najveća kazna koju je taj regulator izrekao u svojoj povijesti. Google se žalio i nastavio pregovarati, da bi sada konačno i postigao dogovor s AFP-om. Sada je, međutim, Sébastien Missoffe, izvršni direktor Googlea za Francusku, rekao da je dogovor s AFP-om pokazao da je ova tehnološka kompanija “voljna pronaći zajedničke točke s izdavačima”.

Također, AFP-ov sadržaj ne ulazi u News Showcase, značajku koju je Google predstavio lani, a u kojoj se nalazi sadržaj više od tisuću izdavača koji su se dogovorili za licenciranje sadržaja uz nadoknadu. Sličan je ugovor s nizom izdavača, uključujući i utjecajni Le Figaro, potpisao Facebook. Reuters je potpisao ugovor za News Showcase u siječnju, a News Corp Ruperta Murdocha isto je učinio mjesec dana kasnije.

Hrvatska je naručila lijek protiv korone, jedna bočica stoji 15.500 kuna

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.