OSOBA TJEDNA - GORANKO FIŽULIĆ

Gospodar igračaka zavladao burzom

Foto: Karikatura: Kreško Skozret
Gospodar igračaka zavladao burzom
10.08.2007.
u 12:42
Pogledaj originalni članak

Goranko Fižulić u posljednje vrijeme ima doista puno razloga za zadovoljstvo pa je možda i zato prve dane prodaje dionica Magme na Zagrebačkoj burzi dočekao izvan Hrvatske. Je li bio siguran u to da će cijena dionica njegove kompanije već u prvim satima porasti više od 50 posto ili ga je nervoza odvela što dalje od Hrvatske?! A možda jednostavno nije htio u tim trenucima odgovarati na brojna pitanja novinara.

Sve u svemu, gospodar igračaka, po čemu će Fižulić ponajviše ostati upamćen na ovim prostorima, svoj je biznis stalno širio te ga je dotjerao do savršenstva. Od prodaje lutkica zbog kojih su u predblagdansko vrijeme nervozni roditelji čekali u redu pred prodavaonicama Turbolimača do proizvodnje koja je djelomice preseljena u Kinu, gdje sat rada stoji 25 centi! A o tome Fižulić govori bez neugode jer su to jednostavno zakoni tržišta.

Pa ni vegeta, možda najjači hrvatski brand, ne proizvodi se od hrvatskih supstancija iako je to nedvosmisleno hrvatski proizvod odgovara na optužbe o svojoj kineskoj epizodi Fižulić. Vlasnik Magme imao je, poput još nekoliko uspješnih hrvatskih poduzetnika, prigodu da jedan dio svoje karijere provede i unutar državnog sustava kao ministar gospodarstva te u upravi Ine pa je i tu stekao iskustvo potrebno za uspjeh.

No pritom je s uspjehom izbjegao sve one manje ili veće pogreške koje tromi hrvatski gospodarski sustav čini na svoju štetu. Obiteljsku je tvrtku postavio poput sličnih kompanija u Europi i svijetu, a kad ju je trebalo proširiti i ojačati, nije tvrdoglavo inzistirao na tome da ostane samo u obiteljskom vlasništvu. Zbog toga danas on u Magmi ima 32,8 posto vlasništva, isto toliko ima i supruga Biserka, a za uloženih sedam milijuna dolara tvrtka Templeton Strategic dobila je 4,35 posto Magme. Iako su mnogi burzovni analitičari skloni procjeni da je uspjeh dionica Magme samo dio priče te da slijedi smirivanje, čini se da je Fižuliću uspjeh zajamčen.

A uz rad i poslovni uspjeh, on voli i more, jedrenje, strastveni je skijaš, kojega ni najteži vremenski uvjeti ne sprečavaju da stane na skije. Riječju, pravi sportaš koji i nakon izgubljene utakmice zna da time nije sve gotovo. Zato je hrabro i ušao u proizvodnju vlastite modne marke Urban Republic (koju malo tko od kupaca povezuje s Fižulićem) te bez straha od promašenog poteza jedri s prijateljima i novinarima Karibima kako bi sebi i drugima pokazao da posao nije baš sve na svijetu ako u njemu nema radosti ili strasti.

Pogledajte na vecernji.hr