“Loša sreća”, komentar je većine hotelijera s kojima smo danas razgovarali o turistima varalicama koji su, pritom, već drugi put na meti imali starigradski hotel Vicko. Rusko-ukrajinski prevaranti u subotu su pobjegli iz hotela u Starigradu kraj Zadra ostavivši neplaćeni račun za ljetovanje od oko 20.000 kuna.
PDV i boravišna taksa
– To su bile dvije obitelji s petero djece. O prijevari sam obavijestio policiju, podigli smo kaznenu prijavu, a obavijestit ću i HTZ kako i drugi ne bi postali žrtvom ovih prevaranata. Porijeklom su iz Rusije i Ukrajine, ali s njemačkim putovnicama. U naš hotel došli su ‘s ceste’, odnosno bez rezervacije, početkom prošlog tjedna. Jedna obitelj došla je s dvoje djece u dobi od 13 i osam godina, a druga s djecom u dobi od 13, deset i samo dvije godine. U prijevaru nitko nije sumnjao dok se nisu počeli ponašati bahato – kaže direktor hotela Vicko Zoran Katić.
– Doručak je uračunat u cijenu, a oni su uzimali pune tanjure štrukli i kobasica. Bacali su ručnike po sobama i ponašali se po principu ‘platio sam i ponašat ću se kako hoću’. Pričali su da imaju puno novca, ali kod nas nisu ručali i večerali, nego su okolo jeli pizze. Bili smo sigurni dok su njihove putovnice bile kod nas, no četvrti su dan zatražili da ih vratimo, da su im dokumenti potrebni jer idu posjetiti Zadar. Po zakonu, putovnice smo im morali vratiti. Sljedeći su dan nestali.
Nada se da će prevaranti dolijati. Iako, iskustvo koje su imali s jednim Francuzom nije baš obećavajuće...
– Tada smo ostali bez još veće svote novca. Taj Francuz je kod nas bio mjesec dana i prevario nas je za iznos koji se, zbog toga jer smo morali platiti i porezna i druga davanja, popeo na čak 70.000 kuna. Vidjevši da na karticama nema ništa, zvali smo policiju, no zakon je, umjesto nama, pomogao njemu. Nismo ga smjeli zadržati i praktički mu je policija pomogla da ode. Samo su tražili da potpiše da će platiti. Platio nije, niti se ikad pojavio na sudu, a mi smo na iznos koji nismo dobili platili i PDV i boravišnu pristojbu – ogorčen je Katić.
Malo je sličnih primjera
Na sreću, kako svjedoče naši sugovornici, sličnih je primjera malo. Većina hotelskih gostiju dolazi organizirano, a ni individualci ne stižu naslijepo, već rezerviraju sobe unaprijed, a tako uplate i barem akontaciju.
– To je razlog zašto su slične prijevare uistinu rijetke. Ne pamtim kad sam čuo za sličan slučaj. No hotelski domaćini nemaju puno izbora, moraju se sami štititi – kaže direktor prodaje porečke Plave lagune Darko Ivić.
U turizmu je treba nešto riskirati , isto je i drugdje !