REFORMA KURIKULUMA

Gradivo će se znatno reducirati, nastava i dalje po predmetima

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Mornar i Budak
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Mornar i Budak
02.07.2014.
u 19:00
Prema ocjeni stručnjaka, ministar Mornar dobro je detektirao prioritete
Pogledaj originalni članak

Prva reforma koju će novi ministar obrazovanja Vedran Mornar pokrenuti jest reforma kurikuluma. Jučer je održan prvi sastanak tima koji će se organizacijski time baviti, a na čelu mu je voditelj Strategije razvoja obrazovanja prof. dr. Neven Budak. Iako se ovih dana u javnosti nagađalo da će se škola, odnosno nastava u cijelosti reorganizirati i ustrojiti po područjima, to ipak nije točno.

Predmeti ostaju

– Razgovarao sam s ministrom Mornarom, ali nije bilo riječi o tome da se nastava organizira po područjima. Uostalom, ni Strategijom to nije predviđeno. Naše je stajalište da će se i dalje organizirati po predmetima. A sam ministar Mornar kazao je da podržava Strategiju i da će se potruditi da se ona donese – kazao nam je Neven Budak.

Da je hrvatskom školstvu nužna kurikularna reforma upozorava se već godinama. Stručnjaci kažu da se sadržaj, odnosno gradivo koje djeca uče mora modernizirati i reducirati, ali i da treba razmisliti o broju obveznih predmeta. Prema mišljenju psihologa prof. dr. Josipa Burušića iz Instituta “Ivo Pilar”, ministar nema dovoljno vremena za smanjivanje broja predmeta.

– Treba razlučiti što je u 18 mjeseci moguće napraviti. U svakom slučaju, treba ići u redukciju gradiva, ali ako se ne promijeni način rada, nisam siguran ni da se taj posao može završiti u tom roku – upozorava Burušić i naglašava da je Mornar odlično postavio prioritete.

– Ako nastava u školskoj godini traje 52 tjedna, pola ili više trebalo bi ostaviti za ponavljanje i ispitivanje, a ostalo bi trebalo iskoristiti za obradu nastavnog sadržaja. To znači da bi godišnje po svakom predmetu trebalo izabrati od 20 do 26 tema. Svaka skupina za određeni predmet izabrala bi koje su to teme – predlaže Burušić.

Nužan konsenzus

Ravnatelj zagrebačke V. gimnazije Petar Mladinić već je jednom bio član tima za reformu kurikuluma.

– Svi znamo da školu treba modernizirati, ali je pitanje kako. Prije svega, mora se postići konsenzus političkih stranaka i struke o željenom konceptu kako se ne bi promjenom vlasti svaki put počinjalo ispočetka – ističe Mladinić spominjući primjer Finske koja je to napravila.

No, mnogi ne vjeruju da će se to u Hrvatskoj brzo dogoditi. A bez toga, promjena nema.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

OL
olrajt
20:21 02.07.2014.

...pa ...ljudi moji ?...što to ovi rade ??...do početka nove školske godine je 60 (šesdeset)dana a oni bi pravili reformu i modernizirali školstvo!!!!!.....eeeeeeee!!!!

VL
vlatx
19:19 02.07.2014.

I tako se svi slažu oko svega i sve ostaje na riječima. Svaki novi ministar donese neku svoju revoluciornu ideju i za nju se bori do kraja mandata a onda dođu izbroi i novi ministar odustane od te revolucije i pokrene svoju revoluciju i tako u krug. Tako je u svim ministarstvima i kada se to tako sagleda primjeti se da ni jednoj dosadašnjoj vladi nije stalo da se nešto napravi već da se samo sačuva fotelja što duže.

OL
olrajt
20:24 02.07.2014.

...pa da ispravite ono što je učinio onaj čudni ministar prije ovoga -treba najmanje dvije godine ,a da se dođe na ono ,što je onaj čudni čovjek zatekao, prije nego što je počeo uništavati!!!