PRIHVATI IZAZOV

Gradonačelnik Vinkovaca uputio izazov učenicima trećih i četvrtih razreda osnovnih škola

Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
Vinkovci: Gradonačelnik Ivan Bosančić
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
Vinkovci: Gradonačelnik Ivan Bosančić
20.03.2024.
u 11:45
Pojašnjavajući razloge ovoga nesvakidašnjeg izazova Bosančić navodi kako su najnovije studije potvrdile ono o čemu se već duže vremena govori - za malu djecu vrijeme provedeno ispred ekrana znači da su propustili brojne ključne trenutke za razvoj
Pogledaj originalni članak

Mladi, a posebno oni u osnovnim i srednjim školama, sve više vremena provode na mobitelima i na raznim društvenim mrežama što, po mišljenju stručnjaka, stvara ovisnost kod njih i otuđuje ih od svakodnevnog i realnog života. Upravo radi toga gradonačelnik Vinkovaca Ivan Bosnačić učenicima trećih i četvrtih razreda osnovnih škola uputio je nesvakidašnji izazov.

Naime, on je njih izazvao da se isključe s društvenih mreža i na tjedan dana ostave mobitele, tablete i druge „ekrane“ i vrijeme provedu u prirodi, na sportskim terenima, družeći se s prijateljima. Bosančić poziva učenike da bolje upoznaju svijet oko sebe i sa svojim učiteljicama ispune dnevnik aktivnosti, a za najuspješniji tim spremna je zanimljiva nagrada. Naime, razred koji na najbolji način iskoristi tjedan bez ekrana putuje na izlet u Park prirode Papuk, u koji je uključen i posjet Geoinfo centru u Voćinu i druge aktivnosti.

Pojašnjavajući razloge ovoga nesvakidašnjeg izazova Bosančić navodi kako su najnovije studije potvrdile ono o čemu se već duže vremena govori - za malu djecu vrijeme provedeno ispred ekrana znači da su propustili brojne ključne trenutke za razvoj, a kod nešto veće djece to značajno utječe na društveni razvoj, ali i tjelesne sposobnosti.

Dodaje kako je kod djece koja su provodila više vremena pred ekranima uočen sporiji i lošiji razvoj jezičnih vještina i određenih motoričkih sposobnosti u odnosu na djecu koja su se bavila drugim aktivnostima. Dok provode vrijeme ispred tableta ili konzole, djeca manje komuniciraju s odraslima, usvajaju manje riječi od roditelja i slušaju manje razgovora, manje se kreću i manje obavljaju radnje potrebne za pravilan razvoj, a upravo je razgovor ključan element za izgradnju jezičnih vještina, dok su tjelesne aktivnosti ključne za razvoj motorike.

- Sve su ovo razlozi zbog kojih smo pokrenuli izazov kako bi djecu i posebno roditelje dodatno upozorili na opasnosti prekomjernog korištenja tehnologije. Razgovarajući s roditeljima došao sam do spoznaje koliko su ljudi zabrinuti situacijom i smjerom u kojem se sve razvija. Jasno je kako sve proizlazi iz kućnog odgoja i odnosa roditelja s njihovom djecom, ali to ne znači da i mi ne možemo pomoći upravo roditeljima kroz ovakve i slične akcije. Djeca su ono najvrijednije što imamo i njihova zdrava budućnost i pravilan razvoj svima nam moraju biti na prvom mjestu – kaže Bosančić.

Izazov je zamišljen na način da se razredni odjeli trećih i četvrtih razreda osnovnih škola prijave na izazov, za što imaju vremena do 28. ožujka, nakon čega će od Grada Vinkovaca dobiti sve potrebne materijale, među kojima i dnevnik u koji će upisivati aktivnosti koje su provodili u tjednu bez ekrana. Sam izazov započinje u ponedjeljak 15. travnja i traje do petka 19. travnja te u tom periodu učenici moraju odraditi što više aktivnosti „bez ekrana“ na što zanimljiviji način. Svaka škola birat će svoj najaktivniji i najkreativniji tim, a potom će stručno povjerenstvo izabrati ukupnog pobjednika koji osvaja glavnu nagradu odnosno izlet na Papuk.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

BJ
Barutanski jarak
14:38 20.03.2024.

"Pojašnjavajući razloge ovoga nesvakidašnjeg izazova" - kaže se "objašnjavajući" ili "razjašnjavajući".