mir u kući

HAC i ARZ idu u prodaju tri godine nakon spajanja

Foto: 'Ivo Cagalj/PIXSELL'
HAC i ARZ idu u prodaju tri godine nakon spajanja
23.06.2012.
u 11:47
Stvaranjem nove tvrtke i odlaskom u nju Linićevih kadrova iz HAC-a riješio bi se stalni sukob u upravi s Čačićevim ljudima
Pogledaj originalni članak

Dvije državne tvrtke koje grade autoceste i njima upravljaju – Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb – do kraja godine izdvojit će iz svog poslovanja djelatnosti naplate cestarine i održavanje autocesta i spojiti ih u jednu tvrtku. Razgovori o tome između tvrtki već su počeli, a nova bi tvrtka trebala početi poslovati od početka 2013. godine. U tu bi novu tvrtku prešlo oko 3000 radnika HAC-a i ARZ-a koji trenutačno zapošljavaju oko 3600 radnika.

Matične tvrtke

U matičnim tvrtkama, pak, ostale bi djelatnosti gradnje autocesta, odnosno investiranje i pojačano (investicijsko) održavanje. Nova tvrtka za naplatu i održavanje potom bi sklopila ugovor s HAC-om i ARZ-om za obavljanje tih djelatnosti.

Kako sad stvari stoje, nova bi tvrtka još tri godine nakon osnivanja bila u državnom vlasništvu, a potom bi počela njezina privatizacija odnosno davanje u koncesiju. Potpuno spajanje HAC-a i ARZ-a nije moguće zbog kredita koje su te tvrtke dizale za gradnju autocesta pa moraju i dalje biti samostalne dok ne otplate kreditne obveze. Izdvajanje naplate i održavanje iz HAC-a i ARZ-a pa onda njihovo spajanje u jednu tvrtku ideja je ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića koji time želi stvoriti tvrtku koja bi mogla konkurirati za poslove iz svoje djelatnosti i na drugim autocestama. No, ministar želi smanjiti i broj zaposlenih po kilometru u HAC-u i ARZ-u koji je znatno veći od broja koji imaju ostali koncesionari. Trenutačno te dvije tvrtke imaju ukupno 3,3 radnika po kilometru, a, primjerice, slovenski DARS ih ima dva, a austrijski ASFINAG 1,2 radnika po kilometru. Nova bi tvrtka s 3000 zaposlenika na 1080 kilometara autocesta koje bi održavala i na kojim bi naplaćivala cestarinu imala 2,7 radnika po kilometru.

No, planira se smanjenje broja ljudi u toj tvrtki. Prema riječima nekih naših sugovornika, oko 300 do 400 radnika je viška, pa bi taj prosjek pao na 2,4 radnika po kilometru. Naši sugovornici kažu da bi upravu nove tvrtke trebao voditi Jure Bajić, sadašnji član uprave HAC-a, a u upravi bi mu se trebao pridružiti Narzio Dalsaso, koji je također sad u upravi HAC-a, te Mario Juzvišen, sadašnji direktor naplate cestarine u ARZ-u.

Ako se to obistini, novom će tvrtkom i naplatom cestarine ovladati riječka struja, jer su Bajić i Dalsaso Riječani i slove za kadrove ministra Slavka Linića.

Stalno preglasavanje

Odlaskom Bajića i Dalsasa u novu tvrtku tako će se riješiti i problem sukoba u upravi Hrvatskih autocesta koji traju već dulje vrijeme. Na jednoj su strani Bajić i Dalsaso kao Linićevi ljudi, a na drugoj predsjednik uprave Dražen Guštin i član uprave Nikola Bačurin koji slove za Čačićeve kadrove. Tako sjednice uprave HAC-a, kažu upućeni, često budu burne i na kraju završe preglasavanjem, u kojem uvijek pobijedi Čačićeva struja, jer Guštin kao predsjednik uprave ima pravo na dvostruki glas pa se gotovo sve odluke u HAC-u donose omjerom tri za i dva protiv.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 27

AU
Augustiner
12:19 23.06.2012.

zanimljivo...cijeli predizborni program se temeljio na obećanjima oko zapošljavanja a ono samo otkazi, stečajevi..

MA
Machak
12:29 23.06.2012.

Ne slažem se često sa mikrogrizzlijevim komentarima ali ovdje se slažem da je davanje AC u koncesiju bilo kome izdaja nacionalnih interesa, veleizdaja dapače. Ovaj novi ministar prometa izgleda da svoj zagorski jal prazni gdjegod mu se pruži prilika pa tako smjenjuje direktore, izvršne direktore i direktore službi bez veze i bez potrebe i na brutalan i sramotan način baca ljude koji su godinama predano radili (ne mislim na slučaj HAC-a i ARZ) van tek toliko da se vidi tko je gazda. Ali ima ona "Tko se mača laća od mača će i poginuti" - i nek zapamti to i on i onaj tko ga je postavio jer nakon izbora su opet izbori i ne po onoj " i nakon Tita - Tito"..

DU
Deleted user
12:13 23.06.2012.

Davanje u koncesiju AC je čin izdaje nacionalnih interesa nalik onome kad je njemački telekom. div došao u posjed hrv. telekom. sektora za iznos tzv. razlike u mirovinama koju je država morala post festum ipak nadoknaditi. Pa je za tričave pare zavladao telekom. sektorom i iznosi iz RH golem profit! Tako će biti i s AC mrežom odnosno tko dobije koncesiju, obrstit će odricanja cijele jedne generacije hrv. građana. No, ništa me ne čudi od ove nove garniture na vlasti. Koncesijske segmente već imaju u RH i kako samo ne preslikaju na makro plan što će se zbiti!?