Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb do 31. siječnja sljedeće godine promijenit će cjenik za cestarinu na Dalmatini prema kojem već 10 godina na 12 naplatnih postaja na A1 naplaćuju cestarinu kunu više od stvarne cijene, o čemu je Večernji list pisao prošli tjedan.
U Upravi HAC-u kažu da su s Upravom ARZ-a zadužili stručne službe da zajednički izvrše reviziju cjenika za naplatu cestarine na autocestama na kojima upravljaju.
U petak je tako održan operativni sastanak predstavnika obje tvrtke na kojem je dogovoren postupak revizije cjenika koja mora biti završena najkasnije do kraja siječnja 2014. godine, kad se očekuje spajanje tvrtki HAC – Održavanje i naplata cestarine i ARZ – održavanje i naplata. U HAC-u još ne žele govoriti o mogućim novim cijenama cestarine jer čekaju rezultate revizije. No očekuje se ipak da će cijena cestarine za 12 naplatnih postaja, na kojima se sada naplaćuje kuna više od stvarne cijene, biti snižene za kunu. U HAC-u i ARZ-u već su godinu i pol svjesni tog problema, no tek su ga počeli intenzivno rješavati nakon što je Večernji list o tome pisao.
Do razlike u cijenama cestarine na Dalmatini je došlo zbog toga što se ta autocesta djelomično poklapa s autocestom Rijeka – Zagreb pa ARZ ubire cestarinu od Zagreba do Bosiljeva 2, a dalje HAC. Za tih 67 kilometara pod ARZ-om cijena cestarine je 33 kune za osobna vozila, a od Bosiljeva 2 cijena je regulirana Odlukom o cijeni cestarine HAC-a na koju daje suglasnost Vlada. Prema toj odluci, primjerice, cestarina do od Bosiljeva 2 do Ogulina za osobna vozila iznosi devet kuna pa bi s one ARZ-ove 33 kune ukupna cestarina od Zagreba do Ogulina trebala biti 42 kune, no HAC i ARZ naplaćuju 43 kune. Takav je slučaj s još 11 naplatnih postaja na A1 – Perušić, Gornja Ploča, Zadar zapad, Benkovac, Skradin, Vučevica, Dugopolje, Šestanovac, Vrgorac, Karamatići i Čarapine.
Prema nekim procjenama, vozači godišnje tako kunu po kunu pretplate cestarine na Dalmatini za čak 2,73 milijuna kuna.
tuga od "države"...