VAŽNA PROMETNICA

HAC nije odustao: Refinanciran je skupi kredit, evo koliko novca je osigurano za autocestu do Siska

Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Autocesta A11 od Lekenika do čvora Sisak trebala bi biti dovršena do 2023 godine
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Autocesta A11 od Lekenika do čvora Sisak trebala bi biti dovršena do 2023 godine
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Autocesta A11 od Lekenika do čvora Sisak trebala bi biti dovršena do 2023 godine
14.05.2021.
u 15:37
Natječaj je zaustavljen nakon što je crnogorska tvrtka Medius uložila žalbu na natječajnu dokumentaciju
Pogledaj originalni članak

Hrvatske autoceste u cijelosti su osigurale novac za dovršetak autoceste Zagreb – Sisak, dionice Lekenik – čvor Siska. Kako doznajemo, HAC je odmah nakon objave nadmetanja za taj posao čija je procijenjena vrijednost 300 milijuna kuna osigurao 75 milijuna kuna za uvođenje izvođača radova u posao. Dodatnih 270 milijuna kuna za taj projekt bit će osigurano refinanciranjem kredita KFW banke iz 2011. godine u iznosu 130 milijuna eura po znatno povoljnijim uvjetima.

Natječaj za dovršetak autoceste do Siska objavljen je 8. ožujka ove godine i to je bio jedan od prvih konkretnih poteza u cilju revitalizacije tog kraja nakon razornih potresa. No natječaj je trenutno zaustavljen jer je crnogorska kompanija Medius Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) uložila žalbu na natječajnu dokumentaciju. Ta žalba je podnesena 26. travnja i uskoro bi mogla biti riješena. A Crnogorci su tu žalbu uložili samo nekoliko dana prije roka za slanje ponuda koji je bio 3. svibnja. S obzirom na žalbu, natječajni postupak je zaustavljen dok DKOM ne donese odluku pa je stoga i rok za otvaranje ponuda zasad odgođen na neodređeno vrijeme.

Brojne žalbe zaustavljale su i druge velike infrastrukturne projekte u Hrvatskoj poput Pelješkog mosta, pristupnih cesta, velikih projekata u željezničkoj infrastrukturi. Dobar dio tih žalbi koristio se kao alat koji sudioniku daje mogućnost kupovine vremena kako bi uspio složiti ponudu i pronašao partnere ako ne raspolaže traženim resursima. U tom se kontekstu može protumačiti i žalba tvrtke Medius sa sjedištem u Herceg Novom.

A završetak autoceste do Siska postao je ovih dana i tema u predizbornoj kampanji pa se tako iz različitih političkih tabora mogu čuti informacije da se odustaje od tog projekta. No u Hrvatskim autocestama to kategorički demantiraju. U HAC-u podsjećaju da je krajem travnja odvjetničko društvo uložilo žalbu na natječajnu dokumentaciju u ime tvrtke Medius iz Crne Gore te da je ta žalba produljila rok izbora izvođača radova. Bez obzira na žalbu, u HAC-u su nam potvrdili da se od gradnje ne odustaje i podsjetili da će se autocesta do Siska graditi bez novog zaduživanja, odnosno sredstvima HAC-a.

Gradnjom te dionice duge 11 kilometara od Siska do Zagreba stizat će se za samo 20-ak minuta vožnje. Od čvora Sisak ide spojna cesta do samoga grada koja je po kategoriji brza cesta s dva odvojena kolnika, a dio je planirane obilaznice. Kako se navodi u natječajnoj dokumentaciji, promet na tom koridoru trenutačno prolazi postojećim državnim cestama D30 i D36 koje već dulje vrijeme ne zadovoljavaju potrebe suvremenog prometa.

HAC je jučer donio i odluku o odabiru izvođača radova na gradnji I. faze dionice autoceste – obilaznica Novog Vinodolskog, autocesta A7 Rupa – Rijeka – Žuta Lokva, dionica Selce – Novi Vinodolski. Taj je posao dobio slovensko-talijanski konzorcij koji čine tvrtke Kolektor CPG i ICM SPA, a ponudile su da će taj posao odraditi za 474,4 milijuna kuna (procijenjena vrijednost radova bila je 495 milijuna kuna).

>> Pogledajte i ovaj video - Jandroković: Sigurno će doći do trećeg javnog poziva za predsjednika Vrhovnog suda

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

FA
fast23432423
16:26 14.05.2021.

znaači opet poskupljenje cestarine, aj super

DU
Duslikr
16:50 14.05.2021.

Kad su ono izbori?