Izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje su stupile na snagu 1. kolovoza, među ostalim definiran je i sigurnosni razmak između vozila na autocestama od dvije sekunde, ako se vozi najvećom dozvoljenom brzinom, odnosno od najmanje jednu sekundu, ako se vozi u koloni. Kazna za nepoštivanje sigurnosnog razmaka je dvije tisuće kuna.
Takva je europska praksa
U Hrvatskim autocestama (HAC) su pak, kako bi vozače upozorili na poštivanje sigurnosnog razmaka i pomogli im u tome, izradili pilot-projekt prometne signalizacije koja će im pomoći u vizualizaciji spomenute dvije sekunde, koje pri brzini od 130 km/h znače razmak između vozila od 70 metara.
Tako u HAC-u planiraju na ravnim dijelovima autocesta, na kojima se dosad dogodilo najviše nesreća zbog naleta vozila jedno na drugo, postaviti horizontalnu i vertikalnu signalizaciju obavijesti kako bi vozače podsjetili da zadrže sigurnu udaljenost u odnosu na vozila ispred. U HAC-u kažu da se takva signalizacija pokazala učinkovitom u europskoj praksi. Tako će na početku zone biti postavljen prometni znak koji vozačima daje obavijest o držanju razmaka između vozila.
Tu vertikalnu signalizaciju, objašnjavaju u HAC-u, pratit će horizontalna na voznim trakovima na razmaku od 70 metara i u dužini 1500 metara, čime se osigurava sigurna udaljenost između vozila sve dok vozači drže najmanje dva odvojena razmaka od vozila ispred. Nakon približno 500 i 1000 metara prometni znak obavijesti će se ponavljati, ali kao preklopni s dvije informacije obavijesti.
U HAC-u kažu da vozači koji ne drže dovoljan razmak od vozila ispred predstavljaju problem otkako su izgrađene prve autoceste i usprkos stalnom poboljšavanju dizajna prometne signalizacije i opreme, problem još postoji. Ističu da vozači koji ne drže dovoljan razmak na autocestama predstavljaju ozbiljnu opasnost za sigurnost svih sudionika prometa.
Postavljanje do kraja 2019.
Tijekom 2018. evidentirano je 2015 prometnih nesreća na autocestama. Polovica na A3 Bregana – Lipovaca, od čega je 141 nesreća bila nalet na vozilo ispred. Na Dalmatini su se lani dogodile 672 prometne nesreće, od toga 58 naleta, dok je na A4 Goričan – Zagreb bilo 225 nesreća, od čega su 22 bile naleti na vozilo ispred. U HAC-u kažu da za ovo tipsko rješenje dodatne prometne signalizacije čekaju suglasnost Ministarstva, mora prometa i infrastrukture. Nakon što ishode tu suglasnost, kreće javna nabava, a postavljanje signalizacije očekuje se do kraja godine.
Jos jedna idiotarja.Onaj sto se zabije u onog ispred je preumoran ili je zaspao,eventualno tipkao po mobu. Pa nije to radi razmaka.Vi ko da se nikad niste vozili po autocesti. Meni se cini da je to jos jedan nacin pranja HAC-ovog novca.Sad ce kostat studija,pa onda studija o isplativosti,pa svijetlosna signalizacija,pa odrzavanje te signalizacije i bum....ode opet par sto milijona kuna iz firme.Pojeo vuk magare.