Nakon subotnjeg lančanog sudara vozila na autocesti A1 iza tunela Krpani u kojem su poginula trojica muškaraca, a 17 je osoba ozlijeđeno, nastavljena je istraga te će se idućih dana znati hoće li i protiv koga biti podnesene kaznene prijave. Sudar se dogodio, prema svim dosad dostupnim informacijama, zbog zaleđenog kolnika.
Obavit će se vještačenja
Tužiteljica Đurđica Ojurović kaže da je prerano govoriti o bilo čijoj odgovornosti i eventualnom podnošenju kaznenih prijava. Obavit će se prometna vještačenja i obdukcije poginulih te utvrditi okolnosti nesreće. Dok traje istraga, MUP i PU ličko-senjska objavili su in memoriam Igoru Katiću (29), šefu smjene policijske postaje u Novalji, koji je vozeći se iz Gospića na posao izišao iz auta kako bi pomogao drugima. U naletu auta pao je s betonske ograde vijadukta i poginuo.
Katić je od 2007. bio policajac u Novalji, a šef smjene bio je od 2009. Načelnik PU ličko-senjske Ante Podnar izrazio je sućut obitelji rekavši da je MUP izgubio policajca koji je u sedmogodišnjem radu pokazao iznimne ljudske i profesionalne vrijednosti. Sućut roditeljima i sestri poginulog Katića izrazili su ministar Ranko Ostojić te glavni ravnatelj policije Vlado Dominić.
Osim Katića poginuli su i bivši interventni policajac A. G. (45) s Paga te Z. D. (59) koji su pokušali upozoriti druge vozače na nesreću.
Sugovornici Večernjeg lista tvrde da tvrtka Hrvatske autoceste – održavanje i naplata cestarine nije smjela dopustiti da se na kolniku stvori led. Prema pravilima struke, mora se pratiti vremenska prognoza i preventivno djelovati te autocestu zasuti solju da se na njoj ne bi stvorio led. A to osobito vrijedi za mostove i vijadukte, na kojima su temperature nekoliko stupnjeva niže u odnosu na ostale dionice, a vlaga veća. Iako je predsjednik uprave HAC-ONC-a na mjestu nesreće izjavio da prognoza nije najavljivala ledenu kišu, i tada, kažu upućeni, s obzirom na niske temperature (na tom dijelu autoceste u vrijeme nesreće bila su tri stupnja ispod ništice), sol je morala biti posuta barem na vijaduktu. Svjedoci s mjesta nesreće kažu da je sloj leda bio debeo oko prst i pol. K tome je na displeju na zaleđenoj cesti signalizirano da je dopuštena brzina čak 100 km/sat!
Za to je dobrim dijelom kriva meteorološka postaja za koju naši izvori kažu da je u kvaru nekoliko mjeseci ili čak dvije godine, a u HAC-u tvrde da ne radi samo nekoliko dana.
Govore li istinu u HAC-u?
Opravdanja iz HAC-ONC-a da je ophodnja prošla tim dijelom autoceste sat vremena prije nesreće i da nije bilo leda podsjeća na njihove tvrdnje ljetos kad se dogodila nesreća kod tunela Plasina zbog popucalog poklopca na šahtu kad su isto tvrdili da su ophodari prošli tom dionicom nedugo prije nesreće i da nisu ništa primijetili. U HAC-ONC-u jučer se nisu htjeli odgovoriti na naša pitanja objasnivši da će o svemu moći govoriti danas ili sutra. Tužiteljstvo je jučer izvijestilo da je u nesreći u kojoj su poginula trojica muškaraca sudjelovalo 16 vozila, 17 osoba je ozlijeđeno, a od toga njih 11 teško. Uzrok lančanog sudara zasad smatraju neutvrđenim.
pa gospodo i drugovi, dokad čemo plaćati najskuplju autocestu na svijetu i ginuti na njoj ???? OSTAVKE ! OSTAVKE !!!