Tvrtka Hrvatske autoceste – Održavanje i naplata cestarine planira uskoro zaposliti novih 70 ljudi iako je programom restrukturiranja prošle godine iz HAC-a otišlo 270 zaposlenih kojima je ukupno isplaćeno 50 milijuna kuna za otpremnine.
Nova anketa o odlasku
No osim toga, HAC-ONC proljetos je krenuo u novo rezanje broja zaposlenih pa su anketom došli do brojke od, prema našim informacijama, 160 radnika koji dobrovoljno žele otići iz tvrtke.
Za njih se sad traži novac kako bi im se isplatile otpremnine koje će iznositi od 100.000 do 200.000 kuna po osobi.
Dobro upućeni sugovornici otkrivaju nam da uprava HAC-ONC-a želi zaposliti nove ljude na radna mjesta na kojima su bili zaposleni i oni koji su lani proglašeni tehnološkim viškom, poput nadzornika u centrima kontrole prometa.
Naime, u sklopu reorganizacije, a zbog ušteda, ukinuta su radna mjesta operatera u nadzornim centrima, ali nisu ukinuti centri. Sad navodno opet namjeravaju zaposliti nadzornike.
Planiraju također angažirati i nove blagajnike i cestare, nakon što je dio starih uz otpremnine otišao iz tvrtke. U upravi HAC-ONC-a, koju zadnjih nekoliko mjeseci vodi Goran Grbac, priznali su nam da imaju namjeru zaposliti nove ljude.
– Hrvatske autoceste – Održavanje i naplata cestarine, puštanjem u promet novih dionica autoceste Vrgorac – čvor Ploče – Karamatići A1 i granica BiH – Ploče, autoceste A10, tunel Sv. Ilija te naplata Zagreb – Sisak, nisu u mogućnosti organizirati posao održavanja i naplate cestarine s postojećim brojem izvršitelja te je iz tog razloga planirano zapošljavanje novih radnika, ali isključivo u operativi – to su cestari, blagajnici... – navode u HAC-u.
No tvrde i da je novo zapošljavanje tek u planu te će, sukladno Planu poslovanja i odluci Skupštine Društva, eventualno ići u realizaciju.
U HAC-ONC-u ističu da namjeravaju zaposliti nove ljude na novotvorenim dionicama, no ne navode planiraju li i zapošljavanje u Ivanjoj Reci, odnosno Zagreb-istoku te u Lučkom, u što nas uvjeravaju dobro upućeni sugovornici.
Usto, krajem prošle godine, kad je HAC pustio u promet autocestu prema Pločama i granici prema BiH, u HAC-ONC-u su nas uvjeravali da neće biti novog zapošljavanja i da za to nema potrebe. Tada su tvrdili da će se novootvorena radna mjesta popuniti preraspodjelom radnika koji su izrazili želju za radom na toj dionici.
Stalni priljev radnika
HAC-ONC ima oko 2800 zaposlenih. U tu su tvrtku prebačeni radnici na održavanju autocesta i naplati cestarine iz HAC-a i Autoceste Rijeka – Zagreb.
Iz HAC-a im je prešlo oko 2200 ljudi, i to nakon što je već navedenih 270 otpušteno uz otpremnine, a iz ARZ-a je došlo još oko 600 radnika. ARZ je također prije toga smanjio broj radnika i višku isplatio bogate otpremnine.
>> Na menadžerske tečajeve i studije spiskali 400.000 kn
>> Analiza prometa: Kroz izlaz za Sanaderovo selo prođe 55 vozila
Da ipak malo pojasnim svoj komentar. U HAC ONC-u ima oko 1000 zaposlenika viška (administraciju treba smanjiti za 70%, naplatu prepoloviti….), ogromna većina efektivno radi daleko ispod 50% radnog vremena. Uz blagoslov ovoga predsjednika Uprave blagajnici se iz Slavonskog Broda šalju na NP Lipovac (imate pravo samo jedan puta pogađati zašto). Već mjesecima HAC plaća poslove HAC ONC-u koji ovi ne rade (sanitarni čvorovi na A5 zatvoreni). Ovaj dokazani stručnjak (možda u proizvodnji pašteta i salama) plaća seminare i menadžerske tečajeve, gle čuda po iznosu cca 199.000,00 kn. Demontirali su 100-tinjak stupova javne rasvjete i to tako stoji već tjednima i nikome ništa (možda dobiju nagradu za uštedu :-))….. Nadam se da građani neće dugo čekati reakciju institucija