Ministar luta kada govori o problemu autocesta

Hajdaš Dončić u ovom mandatu ne može dovršiti privatizaciju HAC-ONC-a

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Hajdaš Dončić u ovom mandatu ne može dovršiti privatizaciju HAC-ONC-a
06.03.2015.
u 22:22
Govorio je da bez monetizacije nema Pelješkog mosta, a raspisuje natječaj
Pogledaj originalni članak

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić iznio je ovih dana svoj još jedan, novi plan za autoceste ako propadne njihovo koncesioniranje. To je javna ponuda dionica tvrtke HAC-Održavanje i naplata cestarine.

Alternativa koncesiji

No, sad kad govori o tom novom planu B, ministar više ne spominje ono što je govorio donedavno kad je objašnjavao koja je alternativa davanju autocesta u koncesiju. A tada je govorio da je Plan B poskupljenje goriva za 40 lipa po litri, rezanje mirovina i plaća koje se isplaćuju iz državnog proračuna. Govorio je Hajdaš Dončić i da, ako koncesija propadne, neće biti novca za Pelješki most, most Čiovo, prugu Dugo Selo – Križevci i za druge projekte koji bi se trebali sufinancirati iz fondova EU. Pritom u svojim zadnjim nastupima Hajdaš Dončić istodobno najavljuje kako će se u rujnu raspisati natječaj za gradnju Pelješkog mosta za koji inače, prema njegovim riječima, neće biti novca ako koncesioniranje autocesta propadne!?

No, vrlo je upitno i hoće li Hajdaš Dončić ostvariti i taj novi plan B za autoceste. Stručnjaci za IPO kažu da je za njegovu pripremu i provedbu potrebno pola godine, i to nakon što se izaberu savjetnici za taj posao. S obzirom na to da je sad ožujak, a do kraja godine će se održati parlamentarni izbori, IPO HAC-ONC-a je gotovo nemoguće provesti do kraja mandata ove vlade. Stvar je dodatno komplicirana jer se moraju prebaciti prava upravljanja s HAC-a i ARZ-a na tu tvrtku, a za to je potrebno mijenjati i zakone i donositi nove. Ministar Hajdaš Dončić i dalje stoji, tvrde u njegovu ministarstvu, iza svega što je dosad govorio o alternativama koncesiji iako je smislio novi Plan B. Kažu da je, govoreći o mogućim scenarijima, navodio mnogo opcija zbog činjenice da se negdje mora uzeti da bi se krediti vratili.

– U takvim predviđanjima ministar je dao primjer mogućeg izračuna prikupljanja novca za vraćanje kredita, a jedan je od povećanja trošarina za gorivo, koje bi, ugrubo, sa sadašnje pozicije trebalo dići za još najmanje 40 lipa kako bi se dugovi koji dolaze na naplatu mogli podmirivati – navode u Ministarstvu. Dodaju da je ministar u prenesenom smislu govorio kako se u situacijama kad imamo dug negdje mora uzeti da bi se kredit vratio, pa tako u pitanje može doći i mirovinski i zdravstveni sustav.

Bez odgovora o IPO-u

No, na naše pitanje hoće li gorivo poskupjeti i hoće li biti dovoljno novca za mirovine i plaće ako se provede plan B, a ne plan A, za autoceste iz ministarstva odgovaraju da ima više alternativa ako do koncesije ne dođe.

– No, ponavljamo kako je koncesija najprihvatljivija za rješavanje problema kreditnog duga HAC-a i ARZ-a – navode u Ministarstvu. Na pitanja o rokovima za provedbu IPO-a i na koji način namjeravaju angažirati savjetnike za to, nisu odgovorili. 

>> Milanovićevi vlakovi do izbora, a pruge za neke druge vlade

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 15

Avatar zajutrak
zajutrak
17:33 06.03.2015.

Kako može ministar koji je doktorirao na "Zagorski vinski putevi" biti ministar pomorstva , prometa i infrastrukture , recite Vi meni ?!

MD
mdma
17:06 06.03.2015.

Ne moze taj nista dovrsiti

UI
Uvijek_iskreno
22:16 06.03.2015.

Ne moze naravno, nista on moze. Bas kao i cijela vlada, nista oni ne mogu.