Ministar prometa

Hajdaš Dončić: U proračunu novca neće biti sljedećih 5 do 6 godina

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Hajdaš Dončić: U proračunu novca neće biti sljedećih 5 do 6 godina
15.10.2014.
u 08:31
Pošto su autoceste izgrađene, logično je da ih iznajmimo, kazao je Hajdaš Dončić
Pogledaj originalni članak

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić gostovao je u emisiji ' A sada vlada'  Hrvatskog radija gdje je komentirao inicijativu za potpisivanje referenduma protiv monetizacije autocesta.

 - Pošto su autoceste izgrađene, logično je da ih iznajmimo. Budući koncesionar jednokratno uplaćuje Hrvatskoj što je važno jer je trenutni dug autocesta 33 milijarde kuna, i to samo glavnica. Postavlja se pitanje je li bolje osigurati novac i tako financirati most na Čiovu, Pelješki most i ceste diljem Hrvatske. Ponudu ćemo znati koncem 11. mjeseca. Jedini razlog eventualnog odustajanja bila bi cijena koja ne bi zadovoljila hrvatsku stranu i koja ne bi pokrila glavnicu. Ovo nije rasprodaja cesta, već iznajmljivanje. Bojazni o manjoj kvaliteti ili poskupljenju cijena uopće ne bih trebao komentirati. Članica smo EU i tko god da upravlja mora se pridržavati istih normi, kazao je Hajdaš Dončić.

 - U proračunu novaca neće biti sljedećih 5 do 6 godina, kazao je. 

Na pitanje hoće li dati ostavku ako monetizacija padne na prikupljanju potpisa za referendum kazao je:

 - Ja odgovaram za cijeli proces, ali ne bih špekulirao sa ostavkama. Meni je cilj da dobijemo ponude, kazao je.

Dodao je i kako organizatori referenduma štite svoje interese te da njihovi podaci o eventualnim gubicima u slučaju monetizacije nisu točni.

 - Postoje direktive o sigurnosti. Što se tiče održavanja, ništa se ne mijenja. Nebitno je li to država ili privatni koncesionar jer se mora pridržavati propisa. U suprotnom se ugovor raskida. Strogo je zabranjena bilo kakva ilegalna potpora poslovnom subjektu. Vlada mora dati suglasnost u slučaju povećanja cijene cestarina, kazao je.

O špekulaciji monetizacija ili Pelješki most kazao je:

 - Siguran sam da ćemo za most dobiti određen postotak financiranja, ali gdje ćemo uzeti ostatak novca, izjavio je ministar i dodao kako monetizacija ne isključuje daljnju gradnju autoceste na jugu zemlje.Cijene ostaju iste i država koncesionaru određuje cijene. Autoceste su se gradile skupe i krao se novac.

O privatizaciji Croatia Airlinesa ministar je kazao kako je pozicija te tvrtke u prvom pokušaju bila bitno drugačija nego sada.

 - Croatia Airlines je prošle godine prvi put uspjela imati dobit te je njena pozicija sada puno bolja za pronalazak strateškog partnera.

>> Hajdaš Dončić: Ili monetizacija ili Pelješki most

CIMERFRAJ SE RJEŠAVA RENTIJERA

Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona

Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 36

SU
suncesmokvemaslina
08:42 15.10.2014.

nikako ne mogu razumijeti kako će netko drugi uzeti ceste imati korist i zarađivati a vi imate te iste ceste i ...

Avatar Ledeni
Ledeni
08:47 15.10.2014.

I sad bi oni radi jednog mosta dali tisuću kilometara autoceste sa desecima vijadukata i desecima mostova. Pa tko je tu lud?

Avatar upitnik.pita
upitnik.pita
08:46 15.10.2014.

...donček želi proviziju...