Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić gostovao je u emisiji ' A sada vlada' Hrvatskog radija gdje je komentirao inicijativu za potpisivanje referenduma protiv monetizacije autocesta.
- Pošto su autoceste izgrađene, logično je da ih iznajmimo. Budući koncesionar jednokratno uplaćuje Hrvatskoj što je važno jer je trenutni dug autocesta 33 milijarde kuna, i to samo glavnica. Postavlja se pitanje je li bolje osigurati novac i tako financirati most na Čiovu, Pelješki most i ceste diljem Hrvatske. Ponudu ćemo znati koncem 11. mjeseca. Jedini razlog eventualnog odustajanja bila bi cijena koja ne bi zadovoljila hrvatsku stranu i koja ne bi pokrila glavnicu. Ovo nije rasprodaja cesta, već iznajmljivanje. Bojazni o manjoj kvaliteti ili poskupljenju cijena uopće ne bih trebao komentirati. Članica smo EU i tko god da upravlja mora se pridržavati istih normi, kazao je Hajdaš Dončić.
- U proračunu novaca neće biti sljedećih 5 do 6 godina, kazao je.
Na pitanje hoće li dati ostavku ako monetizacija padne na prikupljanju potpisa za referendum kazao je:
- Ja odgovaram za cijeli proces, ali ne bih špekulirao sa ostavkama. Meni je cilj da dobijemo ponude, kazao je.
Dodao je i kako organizatori referenduma štite svoje interese te da njihovi podaci o eventualnim gubicima u slučaju monetizacije nisu točni.
- Postoje direktive o sigurnosti. Što se tiče održavanja, ništa se ne mijenja. Nebitno je li to država ili privatni koncesionar jer se mora pridržavati propisa. U suprotnom se ugovor raskida. Strogo je zabranjena bilo kakva ilegalna potpora poslovnom subjektu. Vlada mora dati suglasnost u slučaju povećanja cijene cestarina, kazao je.
O špekulaciji monetizacija ili Pelješki most kazao je:
- Siguran sam da ćemo za most dobiti određen postotak financiranja, ali gdje ćemo uzeti ostatak novca, izjavio je ministar i dodao kako monetizacija ne isključuje daljnju gradnju autoceste na jugu zemlje.Cijene ostaju iste i država koncesionaru određuje cijene. Autoceste su se gradile skupe i krao se novac.
O privatizaciji Croatia Airlinesa ministar je kazao kako je pozicija te tvrtke u prvom pokušaju bila bitno drugačija nego sada.
- Croatia Airlines je prošle godine prvi put uspjela imati dobit te je njena pozicija sada puno bolja za pronalazak strateškog partnera.
nikako ne mogu razumijeti kako će netko drugi uzeti ceste imati korist i zarađivati a vi imate te iste ceste i ...