KULTNI PROIZVOĐAČ

Harley-Davidson sada ima i električni bicikl

Foto: Harley-Davidson
01.11.2020.
u 23:52
117 godina stara je tvrtka Harley-Davidson, a e-bicikl je kreirala po svom prvom modelu mopeda
Pogledaj originalni članak

Stereotip je reći kako se vremena mijenjaju. To je naprosto činjenica, pa kako smo se nekada tek kratko čudili dizelskim motorima u Porscheima ili Alfama, vjerojatno se uopće nećemo začuditi nad činjenicom da je Harley Davidson napravio – električni bicikl.

Nova proizvodna linija

Ovih su dana zaredali tekstovi o novom Harleyjevu Serial 1 s gotovo aklamativnom ocjenom kako se radi o prekrasnoj napravi. Serial 1 je nalik na prvi motocikl koji je taj kultni proizvođač ponudio javnosti, Serial Number One. I imenom, svakako. Harley Davidson će liniju Serial 1 Cycle koja, znači, počinje prekrasnim strujašem s bijelim kotačima, poput tvrtkina prvijenca, započeti novu proizvodnu liniju.

Bavljenje strujom nije, međutim, nešto novo za Harley Davidson, u ožujku prošle godine predstavili su električni motocikl LiveWire koji se u Americi prodaje za nešto ispod 30 tisuća dolara. Ovo je nešto posve drugo, Serial 1 je prvi Harleyjev električni bicikl, sasvim nova ništa za proizvođača kultnih easy-ridera. I zato je osnovana posebna proizvodna linija koja će, kako je objavljeno, funkcionirati kao posebna tvrtka, a sam Serial 1 u prodaju kreće ožujka sljedeće godine. Savršeno je jasno da Harley ovdje igra na nostalgiju, svakome je to jasno čim baci pogled na krasni e-bicikl, i prije nego pročita kako se naprava zove. Osim bijelih guma, ima i sjedalo obloženo bijelom kožom, također i kožnate drške a sve na skladnoj crnoj rami, sve onako kako je izgledao i originalni Serial Number One za koji se, dakle, vjeruje da je bio prvim Harleyjem. Serial 1 potpisuje grupa entuzijasta koje je Harley okupio u svojem centru za razvoj proizvoda, od čega je nastala i ta nova tvrtka.

Nisu objavljene specifikacije prvog Harleyjeva e-bicikla, može se tek zaključiti kako je motor središnje položen, da je prijenos putem remenica, baterija je uklopljena u ramu, kao i svjetla, kočioni sustav Tektro s diskovima od 203 mm. Entuzijasti i ljubitelji Harleyja primjećuju kako prvi elektrobicikl nije jedan od tri prototipa koje je tvrtka pokazala na EICMA-i u Milanu prošle godine. No, prenose se riječi Aarona Franka, koji je direktor nove tvrtke, prema kojima su ti prototipovi putokaz kako bi mogli izgledati budući modeli. Smisao je prvoga, Serial 1, što lakše i intuitivnije korištenje.

Podsjeća se također kako je Harley u veljači prošle godine predstavio i električni moped, da nije kasnije objavljeno hoće li i kada u proizvodnju, a da slični modeli drugih proizvođača rapidno dobivaju na popularnosti. Potražnja za takvim vozilicama snažno je narasla u SAD-u upravo u vrijeme pandemije, a procjene kažu da bi se do kraja godine u Americi moglo prodati i među 500 i 600 tisuća uvoznih električnih skutera i mopeda.

Skok tržišta čak 190%

Podsjetimo da i mi imamo ne jednog proizvođača električnih bicikala, najpoznatiji među njima je, dakako, Greyp. A na taj vagon uskočili su i Trek ili Giant, velike biciklističke marke vrlo popularne i u nas. Velike motociklističke marke također se ne srame struje, motocikl na struju ima Ducati kao i Triumph. Već prije pandemije tržište je dvokotačnih strujaša vrijedilo čak 15 milijardi dolara u svijetu. Skok tržišta između lipnja 2019. i lipnja 2020. godine čak je 190%, prema istraživanju NPD Groupa, američke tvrtke za istraživanje tržišta.

Jasno je i zašto, interes raste i zbog zagušenosti prometa u gradovima kao i zbog povećanja svijesti o klimatskim promjenama. Jasno je i da je 117 godina stara tvrtka poput Harley Davidsona prepoznala da se vremena mijenjaju.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

AN
Anezka
07:36 02.11.2020.

Apsolutno ružno i staromodno. Nikako mi se ne sviđa

Avatar JPlesi
JPlesi
03:41 02.11.2020.

kako samo ružan bicikl majko mila...rama samo tako ružna a o sicu da ne govorim ...kao moj deda što je imao 1903godine