Odgovor Hajdaš Dončiću

HDZ: Reprogramirat ćemo dugove HAC-a i ARZ-a te uvesti vinjete

Foto: Goran Kovačić/Pixsell
HDZ: Reprogramirat ćemo dugove HAC-a i ARZ-a te uvesti vinjete
28.06.2015.
u 18:45
Pogledaj originalni članak

Inicijalna javna ponuda dionica (IPO) tvrtke HAC-ONC kojom država namjerava prikupiti oko 1,5 milijardi eura za pokriće dijela od ukupno 4,1 milijardu eura duga Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka – Zagreb vjerojatno neće biti provedena do kraja mandata ove vlade. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić u intervjuu Večernjem listu kazao je da bi se IPO HAC-ONC-a mogao provesti krajem ove ili početkom sljedeće godine, ali ostavio je mogućnost da se taj plan b za autoceste provede u mandatu sljedeće vlade.

Smanjenje troškova

Kazao je da će on sve pripremiti za to i kako ne vidi razloga zašto IPO ne bi proveo HDZ ako pobijedi na izborima.

No u HDZ-u kažu da neće provesti nijedan plan ove vlade za autoceste. Oleg Butković, predsjednik HDZ-ova Odbora za promet, pomorstvo i veze, kaže da će njegova stranka imati gotove programe restrukturiranja cestarskih tvrtki kad dođe na vlast, a koji će uključivati smanjenje troškova i povećanje prihoda.

– Što se tiče troškova, tu ima dosta prostora za njihovo smanjenje, a prihodi se mogu povećati uvođenjem vinjeta – kazao nam je Butković. Dodao je da se dugovi ARZ-a i HAC-a mogu reprogramirati uz povoljne kamate, ali da je za to nužno restrukturiranje tih tvrtki. Butković kaže da će gospodarski program HDZ-a, koji će uskoro biti predstavljen, među ostalim sadržavati i restrukturiranje javni tvrtki.

Hajdaš Dončić kazao je u intervjuu i da je razgovarao s Josipom Budimirom, ekonomskim strategom HSLS-a, koalicijskog partnera HDZ-a, o problemu refinanciranja dugova HAC-a i ARZ-a. Budimir kaže da su on i ministar sudjelovali na jednoj panel-raspravi te da je pritom izložio argumente protiv monetizacije, a i IPO-a. On ističe da je refinanciranje dugova za autoceste neizbježno neovisno o tome ide li se u IPO ili ne.

Bez visokih profita

– Ako država prethodno provede poslovno restrukturiranje sustava upravljanja autocestama, može čak biti i u povoljnijem položaju od privatnih investitora u HAC-ONC-u kao tražitelj kredita – navodi Budimir. Dodaje da povoljniji položaj države proizlazi iz činjenice da ona svojim „vlasnicima“ ne mora kroz taj projekt osigurati visoke profitne stope. Pritom se prije refinanciranja, napominje, mora obvezno provesti restrukturiranje.

>> 'Do kraja godine društvo HAC-ONC bit će privatizirano'

VIŠE OD 20% TERITORIJA POD OKUPACIJOM

Kakav je danas život u Ukrajini: Kafići oko Majdana su puni, ovdje nikad ne bi pomislili da se nalazite u zemlji u ratu

Današnja obična kijevska trgovina prehrambenim proizvodima izgleda ponegdje čak i impresivnije nego u bilo kojoj susjednoj zemlji. Istovremeno, industrija i energetika su uništeni, deseci gradova i stotine sela su potpuno uništeni ili teško oštećeni, a ekonomija opstaje zahvaljujući zapadnoj financijskoj pomoći. Ipak, prema posljednjim anketama, 88% građana vjeruje i dalje u pobjedu i ne želi nikakve kompromise

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 41

DR
drugPlenky
19:05 28.06.2015.

Znog vinjeta glasam za HDZ

Avatar CorleoneMichael
CorleoneMichael
19:01 28.06.2015.

Pajdaš Hajdaš cijeli mandat priča same gluposti... Vidi se da HDZ puno više razmišlja u kojem smjeru treba ići...

CI
CIPS
19:09 28.06.2015.

Hajdaš se sve ovo vrijeme totalno gubi, a struka je već mnogo puta kazala da su vinjete potez za izlazak cestarskih tvrtki iz dugova i dubioza!