Bolje korištenje europskih fondova jedan je od ambicioznijih ciljeva koji je pred sebe postavila nova Vlada. U proračun je tako ugrađeno povlačenje čak 9 milijardi kuna u samo godinu dana. Da bi se cilj ispunio, potpredsjednik Vlade Tomislav Karamarko inzistira na skraćivanju rokova za izdavanje mišljenja kako bi period od pripreme do početka izvedbe projekata bio što kraći.
Krajem godine Pelješki most
Nadležna tijela i komisije ubuduće bi tako odlučivanje o natječajnoj i projektnoj dokumentaciji te rješavanje žalbenih postupaka trebale rješavati u najkraćem mogućem zakonskom roku. Ubrzanjem tih rokova ovih je dana završena i sapunica u koju se pretvorio natječaj za odabir izvođača radova na projektu Dugo Selo – Križevci. Naime, Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave u cijelosti je odbila žalbe pa se može potpisati ugovor s hrvatskim konzorcijem koji čine Dalekovod, DIV i Zagreb Montaža. Prvi je to veći infrastrukturni projekt koji će biti financiran novcem EU u koji će se uložiti 200 milijuna eura. Pruga će se početi graditi početkom ljeta, a trebala bi biti gotova do 2019. godine. Čak 1,2 milijarde kuna, odnosno oko 85 posto sredstava financirat će se europskim novcem. Pruga Dugo Selo – Križevci duga je 32,8 kilometara, a važna je jer je dio budućeg vrlo značajnog međunarodnog pravca od Rijeke do Budimpešte. Projekt se počeo pripremati još 2009. godine, a ako se ispune najavljeni rokovi, do njegova kraja proći će deset godina i mandati četiriju vlada. Očekuje se da bi do kraja godine trebao biti odobren i Pelješki most, infrastrukturni projekt od 380 milijuna eura, ali tek treba projektirati most, potpisati ugovor s Europskom komisijom, a potom odabrati izvođače radova. Ključno je stoga da se izbjegne prazan hod koji se događa zbog sporosti u donošenju odluka.
Gruž Francuzima na 40 godina
Mnogo brže mogu se realizirati projekti financirani privatnim novcem, ali iskustvo pokazuje da je Hrvatska i u tom dijelu bila spora i neučinkovita. Preduge rokove odlučivanja, nejasne odnose između države i potencijalnih investitora te upitne rezultate projekata u Vladi su prepoznali kao najčešće razloge niske stope investicija u Hrvatsku. Implementirajući HDZ-ov gospodarski program u rad Vlade, Karamarko najavljuje promjenu ponašanja: rokovi za donošenje odluka bit će kraći, a uvjeti za dodjelu koncesije ili sklapanje ugovora o drugim oblicima investiranja bit će jasniji. Prvi veći projekt koji će se graditi na temelju koncesije modernizacija je dubrovačke luke Gruž, u kojem će francuski koncesionar Dubrovnik International cruise port izgraditi centar za prihvat kruzera, trgovački centar s javnom garažom i novi autobusni kolodvor. Od jeseni počinju radovi teški 93 milijuna eura, a u 40 godina koncesije Francuzi će državi platiti oko 22 milijuna eura. Novim sadržajima otvorit će se 26 radnih mjesta, a u trgovačkom centru i kolodvoru još stotinu.
Super!!