Veliko istraživanje

Hrvati i Srbi krive odvojene škole za nacionalnu mržnju

Foto: Goran Ferbezar/PIXSELL
Vukovar
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Vukovar istraživanje (1)
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Vukovar istraživanje (1)
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Vukovar istraživanje (1)
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Vukovar istraživanje (1)
20.02.2013.
u 21:31
Čak 78 posto Hrvata i 86 posto Srba smatraju da je odijeljeno školovanje prepreka stvaranju boljih međuetničkih odnosa.
Pogledaj originalni članak

Dok napetosti u Vukovaru rastu zbog najavljenog uvođenja ćiriličnog pisma, međunacionalni jaz između mladih u tom gradu veći je nego među odraslima. To otkrivaju rezultati istraživanja pod nazivom Škola i socijalna integracija mladih u Vukovaru, predstavljenog na tribini održanoj u Uredu predsjednika. Autori istraživanja, psiholozi prof. dr. Dinka Čorkalo Biruški i prof. dr. Dean Ajduković sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta, od 2001. do 2011. pratili su promjene stavova prema školovanju u Vukovaru te međuetničko ponašanje djece i odraslih.

Značajna prepreka

U tom razdoblju u istraživanju je sudjelovalo oko 2100 djece te 2700 roditelja, a iako istraživanje pokazuje da je u posljednjih deset godina postignut određeni napredak u međuetničkim stavovima, niz njegovih rezultata može se smatrati zabrinjavajućim. Dapače, kroz osnovno je obilježje rezultat to da su stavovi roditelja prema oblicima međuetničke interakcije i integracije uvijek pozitivniji od stavova djece, dok djeca pokazuju znatno višu sklonost diskriminaciji od svojih roditelja. Istraživanje se posebno usredotočilo na problem obrazovanja, s obzirom na to da je u Vukovaru još na snazi model odijeljenog školovanja, pa Hrvati i Srbi u pravilu od vrtića do kraja srednjoškolskog obrazovanja pohađaju odvojene nastavne programe. Ta segregacija, upozoravaju autori istraživanja, značajna je prepreka u stvaranju jačih socijalnih kontakata, no zanimljivo je da to mišljenje dijele i sami Vukovarci.

Kako provesti integraciju

Tako čak 78 posto Hrvata i 86 posto Srba smatraju da je odijeljeno školovanje prepreka stvaranju boljih međuetničkih odnosa. Također, zanimljivo je da među manjinama raste podrška jače integriranim modelima organizacije školske nastave, dok su pozitivni stavovi većine prema njima također pozitivni. – Ako iz problematike uklonimo politiku, ovo istraživanje pokazuje da više nije pitanje treba li nam integracija u obrazovnom sustavu, već samo kako tu integraciju provesti – rekla je autorica istraživanja Dinka Čorkalo Biruški dodajući da su socijalnim kontakti Hrvata i Srba u Vukovaru i dalje u pravilu tek na poznaničkoj razini. Predsjednik Ivo Josipović poručio je da je potrebno razgovarati o novim modelima organizacije međuetničke integracije, pa tako i u obrazovanju, ali da se svaki odabir mora temeljiti na slobodnoj volji građana.

>>Ništa od postavljanja dvojezičnih tabli u Vukovaru

>>Vukovar: Istina se piše na dva jezika i na latinici i ćirilici

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 135

AA
aabbcc
22:29 20.02.2013.

. Kako da idu zajedno u skolu ta dica kad ne govore istim jezikom ? ....Jedino da im uvedu nastavu na engleskom za pocetak .

Avatar plimni_val
plimni_val
22:30 20.02.2013.

Bla, bla, bla... Da su srbi htjeli zajedničko školovanje ne bi okupirali trećinu Hrvatske i srušili Vukovar u ime Velike Srbije.

OB
-obrisani-
22:29 20.02.2013.

kopija tzv.ramba..... Ej pazi malo na jezik i sto laprdas... Koje ti je obrazovanje,prostak?... Kod tebe su samo dvije rijeci u vokabularu: krezubi i budale... Koje jedno jadno nesto si ti od covjeka sa pedeset i jos koju godinu... Kolika mrznja je u tebi prema svakom Hrvatu... A sad nek me brise,tak mi je svejedno ... jednom ti se mora reci ...