SEZONA POPUSTA

Hrvati još nisu osjetili sniženja do 80 posto

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
sniženje
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
sniženje
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
sniženje
23.06.2016.
u 12:18
Trgovci se moraju prilagoditi potrošačima jer istraživanja pokazuju da 70 posto njih kupuje na akcijama i prati gdje je jeftinije
Pogledaj originalni članak

Neki od građana koji su ovih dana putovali po europskim metropolama naišli su na sniženja u trgovinama koja se već sada penju na 50 posto. Iako ni kod njih još nije počelo ljetno sezonsko sniženje, ipak je većina trgovaca akcije počela agresivnije nego kod nas, gdje su sniženja u lipnju najčešće do 30 posto.

Potrošači oprezniji

Od ove je godine kod nas na snazi pravilnik koji je pomaknuo početak ljetnog sezonskog sniženja s kolovoza na 1. srpnja, kako se ne bi ponovila prošlogodišnja greška u kojoj su građani u srpnju u kupnju otišli u susjedne zemlje.

– Ove godine prilagodili smo se zemljama u regiji, zbog čega i očekujemo da će se građani odlučiti na kupnju u zemlji. Tako smo izašli ususret domaćim tvrtkama, kako bi se novac zadržao u zemlji, ali i građanima kako bi obavili kupnju prije godišnjih odmora – kaže Tomislava Ravlić, pomoćnica direktora sektora za trgovinu u HGK.

U Sloveniji sezonsko sniženje počinje drugog ponedjeljka u srpnju, u Francuskoj 15. srpnja, u Italiji to ovisi o regiji, ali primjerice u Lombardiji, u kojoj se nalazi Milano, počelo je 18. lipnja. No, iako smo uranili sa startom sezonskog sniženja, građanima će biti i bitno hoće li ona ići do 80 posto, kakva je praksa vani.

Godinama je, primjerice, poznato da u Italiji sezonske rasprodaje počinju s upola nižim cijenama, dok se kod nas do te razine dođe postupno, a tek pred kraj neke od trgovina spuste cijenu 80 posto. Usto, upozoravale su proteklih godina potrošačke udruge, u Hrvatskoj je i praksa da trgovci snize cijene robi kojoj su prethodno cijenu povećali. No, izgleda da više ni potrošači, zbog slabije platežne moći, nisu toliko naivni i pomno prate prijevare, akcije i cijene.

Triput provjere

Prema istraživanju provedenom u posljednje dvije godine, primijećeno je da potrošači više vode računa o tome što, kada i gdje kupiti. T. Ravlić kaže da više od 69 posto građana kupuje na akcijama i prije nego što se odluče na kupnju prođu barem tri trgovine. Oko 76 posto njih planira što će kupiti, a isto toliko koristi prije kupnje komunikacijske kanale. Zato su i očekivanja, kaže, da će ove godine trgovci odmah u srpnju početi s većim sniženjima od učestalih 30 posto, a takav trend već je i primijećen posljednjih godinu i pol dana.

Zimsko sezonsko sniženje počet će 27. prosinca i također će moći trajati 60 dana. No, osim toga, razne akcije, na kojim se također mogu naći popusti do 50 posto, traju cijele godine.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.