Hrvatski potrošači pri kupnji proizvoda i usluga među top 10 najomiljenijih "made In" zemalja i destinacija navode: Hrvatsku, Njemačku, Austriju, Italiju, EU, SAD, Francusku, Švicarsku, Japan i Kinu, pokazuje istraživanje švicarske organizacije "ICERTIAS Customers' Friend – Made In – Preferences" provedeno u listopadu ove godine. Istraživanje je bilo s otvorenim pitanjima, što znači da ispitanicima nisu bili sugerirani odgovori, nego su ih sami naveli.
Na prvo pitanje, u kojem se ispitanike pitalo općenito za "MADE-IN" preferenciju, neovisno o tome je li riječ o proizvodu ili usluzi, uvjerljivo najveći broj anketiranih (46,2%) navodi Hrvatsku, zatim s velikim zaostatkom Njemačku (14,7%), Austriju (4,7%), Italiju (4,2%), EU (3,8%), SAD i Francusku (2,6% pojedinačno), Švicarsku (2,3%), Japan (2,2%) i na desetom mjestu Kinu sa 2,1% navođenjem anketiranih.
Još izraženija preferencija vezana uz Hrvatsku uočava se pri kupovini prehrambenih proizvoda gdje čak 76,8% ispitanih navodi Hrvatsku kao preferiranu zemlju podrijetla, a tek zatim Njemačku sa 4,2%, Italiju sa 4,0%, dok su sve ostale zemlje navođene s manje od 1%.
Kod pitanja vezanih uz proizvode i usluge s visokom dodanom vrijednošću, izrazito je uočljivo preferiranje hrvatskih građana njemačkih proizvoda i usluga.
Dominacija Njemačke kao omiljenog geografskog podrijetla posebice je uočljiva kod pitanja vezanog uz automobile, gdje čak 64,2% ispitanih osoba navodi Njemačku kao prvi odabir zemlje podrijetla svojeg limenog ljubimca. Na drugom mjestu pitanja o automobilima smjestila se Francuska (9,1%) te potom: Japan (7,8%), Italija (2,4%) i Južna Koreja (1,5%).
Njemačka je dominantna i kada je riječ o uslugama općenito koju bira 38,2% ispitanih. Na drugom mjestu kod ovog pitanja smjestila se Hrvatska (18,9%), zatim Francuska (4,6%) te na kraju Austrija sa 2,5% ispitanika, a zanimljivo je da je i vodeća kada su ispitanici odgovarali na pitanje o geografskom podrijetlu visokotehnoloških proizvoda (računala, mobiteli, TV prijemnici...) Ispitanici je kao preferiranu zemlju podrijetla navode sa 32,4%, a tek potom slijedi Japan sa 16,4%, zatim SAD 8,2%, Hrvatska 4,9%, Slovenija sa 4,6%, Kina sa 4,1%, Južna Koreja sa 2,3% te EU sa 1,2%.
I u financijskim uslugama (banke, osiguravajuća društva...) Njemačka je ponovno broj jedan među zemljama za koju se odlučilo 18,9% ispitanika. Na drugom je mjestu Austrija (14,2%), a na trećem Hrvatska (12,3%), Italija (4,9%), Švicarska (4,8%), SAD (2,8%), EU (2,1%).
Pri odluci o korištenju telekomunikacijskih usluga, odnosno preferiranoj zemlji podrijetla tvrtke koja nudi tu uslugu u Hrvatskoj, 36,7% ispitanika navodi Njemačku kao prvi izbor, 16,2% navodi Austriju dok 2,3% anketiranih navodi Švedsku.
Hrvati vole kupovati Hrvatsko. Lijepo. Samo..STO je to vise u ducanim zaista hrvatsko? Uvjerena sam da 99% nasih ljudi nema pojma da je: Podravkina tjestenina iz Ceske, Podravkin grah u konzervi proizveden u Italiji, Podravkino zamrznuto povrce u Madjarskoj ili Srbiji, Ledove zamrznute pizze u Poljskoj, Ledovi gotovi zamrznuti proizvodi u Argentini, Italiji, Ledovo zamrznuto povrce u Madjarskoj, Belgiji, Srbiji, Dukatov Sirela toast sir u Francuskoj..... To je samo kratki dio liste "hrvatskih" proizvoda koji nemaju apsolutno nikakve veze s Hrvatskom osim sto su upakirani u ambalaze nasih firmi. Zato...nemojte se zavaravati, nego lijepo citajte deklaracije. Neinformiran kupac je najlaksa meta za podvale i prevare. I na kraju, po pitanju prirodnosti i kvalitete hrane, talijanski prehrambeni proizvodi su kvalitetniji (ne govorim o tome tko sto voli nego o kvaliteti i prirodnosti sastojaka prehrambenih proizvoda) od Njemackih.