Ocjenjujući 52 različita dijela tržišta, potrošači u Hrvatskoj pokazali su najveće zadovoljstvo tržištem kulture i zabave, tržištem knjiga, magazina i novina, a vrlo su zadovoljni i tržištem alkoholnih proizvoda. Najmanje su zadovoljni tržištem kreditnih usluga, polovnih automobila, tržištem mesa i mesnih prerađevina te voća i povrća. Otkriva to “potrošački semafor” Europske komisije čije je rezultate jučer u Bruxellesu predstavio europski povjerenik Neven Mimica.
Iako na kratkoj konferenciji za novinare nije posebno isticao Hrvatsku jer mu je posao da se brine o potrošačima u čitavoj EU, dokument koji je predstavio Mimica daje detaljan pregled rezultata za svaku pojedinu zemlju EU.
Tržišni uvjeti za potrošače u Hrvatskoj puno su lošiji od prosjeka u EU: svi dijelovi testiranih tržišta, a ukupno ih je 52, dobili su u EU 77,4 od maksimalno sto bodova, a u Hrvatskoj 70,6 bodova.
Tržište kulture i zabave hrvatski potrošači ocijenili su sa 80,8, tržište knjiga, magazina i novina sa 77,2, a tržište alkoholnih proizvoda sa 75,5, dok su najslabije ocijenjena tržišta dobila oko 60 od maksimalno sto poena. Potrošači su ocjenjivali tržište prema četiri kriterija: zadovoljstvo poslovanjem, povjerenje u poslovanje, način rješavanja problema i žalbi te usporedivost ponuda.
– Rezultati (prosjek za čitavu EU, op. a.) pokazuju da se tržišni uvjeti za potrošače u načelu poboljšavaju. Međutim, potrebno je učiniti mnogo više, osobito u području usluga i energije – rekao je Mimica.
>> Stvaranje perspektive za nezaposlene najvažnija je zadaća
Tako je. Hrvati su skroman narod. Bitno je da im ne ponestane, kotlovine, palačinki i gemišta. Bez svega drugoga može se pregurati. Kako bi se reklo moderno: I'm very proud to be Croat.