Francuska 9. ulagač u Hrvatskoj

Hrvatska je Francuzima među omiljenim zemljama za odmor

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Rimac ispred Esplanade Macronu predstavio Neveru i Bugatti
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Francuski predsjednik Emmanuel Macron
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Andrej Plenković i Emmanuel Macron prošetali su Gornjim gradom
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Andrej Plenković i Emmanuel Macron prije sastanka dezinficirali su ruke
26.11.2021.
u 18:43
"Vole putovati kraće i više puta godišnje što je prilika za regije koje su dostupne cijele godine iz Pariza poput, recimo, Zagreba", kaže Danijela Mihalić, direktorica HTZ-a u Parizu
Pogledaj originalni članak

Prije Macrona Hrvatsku je ove godine posjetilo 383.000 Francuza. S 1,4 milijuna noćenja dosegnuli su 60 posto rezulata iz 2019. u kojoj su francuski turisti kod nas bili u rekordnom broju. Te pretpandemijske godine bilo ih je, inače, 640.000 i osam posto više nego prethodne sezone.

Rast posjeta u 2019. bio je samo nastavak rasta iz prethodnih godina, no i uza sve veću popularnost hrvatskih destinacija među Francuzima, Francuska se još nije bila probila među deset vodećih zemalja po broju noćenja u Hrvatskoj. Za turističke rezultate koje smo ostvarili zahvaljujući gostima iz Francuske zapravo vrijedi slično što i za francusko-hrvatsku gospodarsku suradnju u cjelini: dobro i uzlazno, ali daleko od potencijala.

Posebno vole Dalmaciju

- Naš izvoz lagano, ali konstantno raste, a Hrvatska je od 1993. do kraja lipnja ove godine privukla milijardu eura francuskih investicija. Ta je zemlja danas deveti najznačajniji ulagač u RH, ali potencijal francuskog gospodarstva je golem i Hrvatska ga mora iskoristiti - kaže Ines Obradović, direktorica Sektora za međunarodne poslove HGK, i ističe da se posjet francuskog predsjednika mora iskoristiti kao zamašnjak.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Francuski predsjednik Emmanuel Macron

Potencijale naročito vidi u području energetike, obnovljivih izvora energije, zelene digitalne tranzicije, ICT-u, metaloprerađivačkoj industriji i sektoru plastike, odnosno proizvodnje komponenti za automobilsku i avioindustriju u Francuskoj. Također, kaže, budućnosti ima i za zajedničke projekte hrvatskih i francuskih tvrtki i ističe primjer Končara koji je sa svojim francuskim partnerom dobio posao obnove hidroelektrane.

Turizam je također jedna od grana od kojih se u nadolazećim godinama može očekivati puno više. Ministrica turizma napominje kako je to tržište s kojeg turizam u normalnim okolnostima godišnje ostvaruje prihode i veće od 300 milijuna eura. Francuski turisti najviše vole Dalmaciju. U 2019., recimo, najviše su noćenja, 780.000, ostvarili u Slitsko-dalmatinskoj županiji, a u Dubrovačko-neretvanskoj županiji oko 550.000. Pojedinačno su najpopularniji bili Dubrovnik, Split, Konavle i Zadar, a u ukupnom broju noćenja Francuzi su dvanaesti.

Dnevno troše iznad prosjeka, godišnje donesu 300 milijuna eura

- Hrvatsko-francusko strateško partnerstvo odličan je temelj za suradnju i razmjenu najboljih praksa u razvoju održivog i odgovornog turizma. Suradnja na području zdravstvenog i kulturnog turizma, kao i ekoturizma posebno nam je važna jer su upravo to smjerovi strateškog razvoja našeg turizma za ovo desetljeće. Hrvatska je u Francuskoj prepoznata kao sigurna destinacija za koju je iz godine u godinu sve veći interes.

Riječ je o turistima s iznadprosječnom dnevnom potrošnjom te tržištu s kojeg godišnje ostvarujemo prihode veće od 300 milijuna eura. S obzirom na veličinu te potencijal tog tržišta, sklonost francuskih turista da putuju više puta godišnje, velik broj dana godišnjeg odmora te blizinu tržišta, cilj nam je daljnje pozicioniranje i jačanje promocije u toj zemlji - istaknula je ministrica turizma Nikolina Brnjac uoči posjeta francuskog predsjednika.

Ove je godine napravljen znatan iskorak prema brojevima prije korone, francuskih turista je 160 posto više nego lani, a plus u noćenjima iznosi 130 posto. Turistički profesionalci to smatraju izuzetno dobrim budući da je u Francuskoj i prije pandemije rastao broj ljudi koji su odmor provodili kod kuće. Hrvatskoj je svejedno uspjelo ući u društvo Francuzima tradicionalno omiljenih zemalja poput Grčke, Španjolske, Italije i Portugala.

U 2022. nove aviolinije

Da naša zemlja uživa status izuzetno sigurne i atraktivne nedaleke europske destinacije potvrđuje i činjenica da ih je u pojedinim hrvatskim odredištima na vrhuncu ovogodišnje sezone bilo više nego i rekordne 2019. Izgledi za 2022. su dobri. Francuzi su među najprocijepljenijim nacijama na svijetu, a i željni su putovanja. Dobre najave stižu od brojnih organizatora putovanja, ali i od zračnih kompanija, koje najavljuju uvođenje dodatnih linija. Francuzi su, inače, gosti koji traže kvalitetu i znaju što žele.

- Zanima ih povijest zemlje koju posjećuju, kulturni identitet, prirodna baština, manje poznata mjesta, izvornost ponude, kontakt s lokalnim stanovništvom, autohtona glazba, jezik, tradicionalna jela i pića, običaji i navade.... - otkriva direktorica perdstavništva Hrvatske turističke zajednice u Francuskoj Danijela Mihalić.

- Najbitnije im je otkriti nešto novo, odmor prema konceptu sunce, more, plaža ih ne zanima. S odmora se žele vratiti s glavom punom “suvenira”. Vrlo su zahtjevni, ali puno i često putuju, a i puno troše. Skloni su putovati kraće i više puta godišnje što je prilika za regije koje su dostupne cijele godine iz Pariza poput, recimo, Zagreba gdje su i ove godine među najbrojnijim gostima - kaže Mihalić. 

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.