U Hrvatskoj je, nakon pozitivnog trenda smanjenja broja smrtno stradalih osoba u prometnim nesrećama od 2011. do 2014. godine, u 2015. došlo do značajnog pogoršanja stanja jer je te godine poginulo 348 osoba, a u 2016. broj poginulih identičan je onom iz 2014. godine – 307.
Navedeni podaci, koji ukazuju na stagnaciju odnosno prekid nastavka pozitivnog višegodišnjeg trenda smanjenja broja smrtno stradalih u prometnim nesrećama, bili su povod udruzi Sigurnost u prometu i Fakultetu prometnih znanosti da jučer u Zagrebu organizira okrugli stol “Aktualno stanje sigurnosti cestovnog prometa”.
Na okruglom stolu su, među ostalim, izneseni podaci da je sa 72 poginula u prometu na milijun stanovnika Hrvatska na europskom dnu. Prosjek EU je 51 poginuli na milijun stanovnika. Lani je broj poginulih vozača i putnika bio manji nego 2015., no u 2016. poginulo je 67 pješaka, šest više nego godinu prije. Hrvatski je cilj do 2020. godine smanjiti broj poginulih u prometu na najviše 213.
Europsko vijeće za sigurnost prometa objavilo je podatke o poginulima u prometu u europskim metropolama.
Nažalost, Zagreb je na posljednjem mjestu s najviše poginulih (6) na 100.000 stanovnika. Najsigurnija metropola je Stockholm (0,7 poginulih) a slijede Beč (1,1), Berlin (1,2) i Dublin (1,2). Ovi podaci upućuju na zaključak kako je šest puta veća vjerojatnost fatalnog stradavanja u Zagrebu nego u Stockholmu.
No ostvarenju tog cilja nimalo ne pridonosi stanje hrvatskog voznog parka, čija je prosječna starost gotovo 15 godina.
A starost voznog parka posljednjih godina sve je veća, pogotovo od ulaska Hrvatske u EU. Prometne nesreće imaju za posljedicu i vrlo velike troškove za društvo.
Prema nekim procjenama, trošak po poginulom u prometnoj nesreći u Hrvatskoj je oko 1,3 milijuna eura, za teže ozlijeđenog 173.300 eura, a za lakše ozlijeđenog oko 13.300 eura. Ukupni trošak prouzročenih posljedica od prometnih nesreća u Hrvatskoj procjenjuje se na oko 2,5 posto BDP-a.
>>Veliki porast incidenata: U tri tjedna više od 40 napada na Uberove vozače
>>I taksist i vozač Ubera prijavili napad na istom mjestu u isto vrijeme
>>Zagreb: Bicikli odsad mogu u autobus od ožujka do studenoga
Još se nije dogodilo da čekam tramvaj, a da kraj mene brzinom munje, po žutoj traci rezerviranoj za tramvaje, ne prošiša auto. Ne usudim se ni misliti što bi bilo se da netko od onih koji čekaju tramvaj nagne kako bi vidio dolazi li tramvaj, da dijete ili rastresena osoba zakorakne na traku. Smatram da bi vozačima koji čine ovakve i slične prekršaje, osim novčane kazne, trebalo odrediti i obvezno psihijatrijsko liječenje.