BOŽO SKOKO

'Hrvatska sada treba izgraditi imidž u svijetu'

Foto: Anto Magzan/Većernji list
'Hrvatska sada treba izgraditi imidž u svijetu'
17.11.2012.
u 12:00
Milijuni diljem svijeta vijest o oslobađanju generala čut će onako usput. A drugi još ionako nisu shvatili tko je tko na Balkanu
Pogledaj originalni članak

Oslobađajućom presudom generalima Gotovini i Markaču te odbacivanjem iskonstruiranih teza o famoznom zločinačkom pothvatu, zaustavljen je proces krivotvorenja suvremene hrvatske povijesti, srozavanja hrvatskog nacionalnog ponosa te ocrnjivanja pobjedonosne hrvatske oslobodilačke akcije Oluja.

Istodobno, Hrvatska je dobila sjajnu priliku da jednom za svagda svijetu da do znanja što se zaista dogodilo na ovim prostorima tijekom devedesetih godina te kako su Hrvati mukotrpno izborili svoju samostalnost i slobodu. Namjerno kažem – Hrvatska je ovim dobila priliku koju tek treba iskoristiti. Nakon ovog povijesnog događaja u Hrvatskoj više ništa neće biti isto. Ali ne možemo očekivati da će se automatski promijeniti i percepcija globaliziranog svijeta, čiji su kreatori javnog mišljenja godinama prilično negativno znali etiketirati hrvatska nastojanja da se vlastitim snagama izbore za slobodu. Činjenica je da je ova vijest već obišla svijet, i da je u vodećim svjetskim medijima dobila primjerenu pozornost. Nema dvojbe da će mnogima sada postati jasno što se zaista događalo za vrijeme rata i da je Hrvatska legitimno izvojevala pobjedu.

Međutim, milijuni ljudi diljem svijeta vijest o oslobađajućoj presudi čut će onako usput. A drugi ionako još nisu shvatili tko je tko na Balkanu, odnosno tko su bili dobri, a tko loši dečki... Za sve njih Hrvatska treba učiniti puno više od spektakularnog dočeka generalima ili prigodničarskih izjava hrvatskih političara, jer se stereotipi i predrasude mijenjaju sporo, a ljudi su iz minute u minutu ionako zatrpani tisućama poruka. Hrvatska, sada lišena bilo kakvih tereta iz famozne optužnice, treba žurno naći način kako će – atraktivno i zanimljivo – ispričati svijetu priču o sebi. Mora osmisliti komunikacijsku strategiju da prije ulaska u EU pokaže svoje pravo lice i da razbije propagandističke konstrukcije o Domovinskom ratu. Stvari se nikada ne događaju same od sebe.

Dok smo mi šutjeli ili nesuvislo govorili, drugi su nam lijepili etikete, koje ćemo još dugo morati skidati. I uzalud istina i pravda na našoj strani, ako svijet još nema jasnu sliku o zbivanjima na Balkanu. Uzalud nam sve činjenice, ako će tuđi udžbenici, filmovi ili enciklopedije nastaviti krivotvoriti povijest. Hrvatska od danas ima nevjerojatno komunikacijsko oružje u rukama. Hoćemo li propustiti ili iskoristiti povijesnu šansu ovisi ponajprije o Vladi i predsjedniku, a potom i svim našim kreativcima – od filmskih redatelja i producenata do znanstvenika i kulturnjaka. Pritom bi neki morali napokon shvatiti da se ne radi o propagandi, već o društvenoj odgovornosti.

>>Haaški sud oslobodio Gotovinu i Markača! Generali slobodni!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar Django
Django
12:49 17.11.2012.

Nevjerojatna je činjenica da do dana današnjeg nema niti jednog relevantnog filma niti romana o Vukovaru.

OB
-obrisani-
13:04 17.11.2012.

Postovani! Dok smo mi šutjeli ili nesuvislo govorili, drugi su nam lijepili etikete, koje ćemo još dugo morati skidati. I uzalud istina i pravda na našoj strani, ako svijet još nema jasnu sliku o zbivanjima na Balkanu. Uzalud nam sve činjenice, ako će tuđi udžbenici, filmovi ili enciklopedije nastaviti krivotvoriti povijest. Hrvatska od danas ima nevjerojatno komunikacijsko oružje u rukama. Hoćemo li propustiti ili iskoristiti povijesnu šansu ovisi ponajprije o Vladi i predsjedniku, a potom i svim našim kreativcima – od filmskih redatelja i producenata do znanstvenika i kulturnjaka. Pritom bi neki morali napokon shvatiti da se ne radi o propagandi, već o društvenoj odgovornosti * Vrijeme je da se pokrenemo i svijet predstavimo -, tko smo,- sto smo i -gdje smo. Ane da nam i dalje drugi ljepe etikete. lijep pozdrav!

EN
EndemskaVrsta
13:36 17.11.2012.

Nula bodova! Čista je budalaština da se image neke zemlje oblikuje na temelju političkih činjenica - osim ako nije riječ o ekstremu (npr. Sjevernoj Koreji ili mračnim arapskim feudo-despocijama). Nation branding je vrlo složen posao, a osnove scenarija nisu 'ono što mi mislimo o sebi' (autorova 'teorija' polazi upravo od stupidno narcisoidno definiranog imagea!), nego 'što bismo htjeli da drugi misle o nama'! Ovo nije mjesto ni prigoda za elaboraciju problema, pa ni za nabacivanje valjanih osnova koncepta... samo sam htio istaći da 'rehabilitacija Hrvatske', sve da se i zbila (a nije! jer se radi o jednodnevnom spektaklu za unutrašnje potrebe 'političke elite' i interesnih skupina) nema veze s izgradnjom branda u suvremenom svijetu. (Usput, žalosno je da takvu ignorantsku tezu iznosi jedan sveučilišni profesor! Čemu li može naučiti svoje studente???)