Britanci trenutačno na pameti imaju prečih stvari od putovanja. Pred njima su brojne porezne izmjene koje će, kako se očekuje, poslodavce navesti na nove uštede pa se javnost pribojava i otkaza. Među ostalim, zbog najavljenog povećanja poreza na nasljedstvo London, recimo, očekuju najveći prosvjedi farmera ikad. Također, Otok nije otok i Britance uvelike zaokupljaju i rezultati američkih predsjedničkih izbora. Zbog svega, turistička industrija cijelog svijeta okupljena na velikoj burzi turizma u Londonu na 44. World Travel Marketu, računa da bi britansko tržište putovanja u 2025. mogao snažno obilježiti last minute. Također, nad planovima putovanja u idućoj godini nadvija se i sjena novog graničnog režima ETIAS u zemlju Europske unije.
– To se Britancima nimalo ne sviđa, ne radi se o tih nekoliko funti koje će morati platiti, ali antipatično im je skeniranje lica, davanje otisaka prstiju. Mnogi kažu da im to stvara osjećaj kako ih se kriminalizira – kaže Ivana Shiell, Hrvatica koja već 14 godina živi u Londonu.
Velike turističke sile oko svega toga proporcionalno imaju i velike brige. Britancima najpopularnija Španjolska, recimo, mora ih privući više od 17 milijuna samo kako bi ponovila lanjske rezultate. Hrvatska je lani ugostila nepunih 763.000 britanskih turista, ove ih je godine već dosad bilo 820.000, a do kraja 2024. očekuje ih se ukupno 850.000. Unatoč izazovnom okolnostima i 'nabrušenoj' konkurenciji, koja je na londonskoj burzi zauzela impresivne kvadrate izložbenog prostora, hrvatski turistički čelnici s optimizmom gledaju prema 2025.
– Ne, nije nerealno da dogodine ugostimo milijun gostiju iz Velike Britanije – kaže ministar turizma Tonči Glavina. To bi bio veliki rekord. U 2019., koja se smatrala najboljom za turizam, Britanaca je, naime, kod nas bilo nepunih 900.000.
– Pojačavamo promociju dolazaka tijekom zime i proljeća, u tom će razdoblju prema Hrvatskoj biti i 14 posto više letova – otkriva Glavina i upozorava: – Sve analize, i ovdašnje i u Njemačkoj, govore da će omjer cijene i kvalitete biti iznimno važan. Za 52 posto putnika i najvažniji. Prilika je da naša industrija iziđe s atraktivnim first minute popustima. Također, više od 54 posto Britanaca traži manje poznata odredišta, što nama odgovara jer turističke dolaske želimo distribuirati ne samo na cijelu godinu nego na cijelu zemlju – kazao je u Londonu ministar Glavina.
Direktor Hrvatske turističke zajednice, koja je na WTM-u lansirala novi štand, također ističe da će vrijednost za novac biti ključ sezone 2025. – Moram reći i to, ima onih koji neopravdano dižu cijene, ali od toga mogu imati samo kratkoročne koristi, dugoročne nikako – poručuje direktor HTZ-a Kristjan Staničić. Dodaje i da bi našoj zemlji, kako u Londonu komentiraju hrvatski partneri, na ruku moglo ići što nema animoziteta i antiturističkih prosvjeda kakvih ima u Španjolskoj.