zračne snage

Hrvatska zadržava avione, MiG-ovi opet idu na remont u Rumunjsku

Foto: \'Igor Kralj/PIXSELL
Hrvatska zadržava avione, MiG-ovi opet idu na remont u Rumunjsku
22.03.2012.
u 22:00
Umjesto kupnje novih, popravljat će se stari avioni, a pola će ih biti otpisano. Remontom bi se riješila i nabava rezervnih dijelova
Pogledaj originalni članak

Odluka je pala. Vijesti s Pantovčaka potvrđuju da je predsjednik RH i vrhovni zapovjednik Oružanih snaga Ivo Josipović prelomio i odlučio podržati opstanak borbene komponente Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. No, odlučeno je da se ne kupuju novi borbeni zrakoplovi, nego da se postojeći tehnički osposobe. Dakle, u HRZ-u ostaju MiG-ovi!

Kao i 2003. godine

Popularne "stare kante" bit će dijelom remontirane (avioni su proizvedeni od 1975. do 1981. i već prije remontirani u Rumunjskoj), a ostalima slijedi otpis.

Prije godinu dana delegacija ruskog proizvođača obavila je inspekciju hrvatske eskadrile i zaključila da je pola aviona za otpis. Vrlo je vjerojatno da će se remontirati opet u Rumunjskoj, i to u tvornici "Aerostar", kao i 2003. godine. Rumunjska remontira svojih stotinjak MiG-ova 21 Bis (Lancer), tako da HRZ brzo može nabaviti još nekoliko zrakoplova i formirati eskadrilu. Ona broji 12 zrakoplova, a vjerojatno je da će se RH odlučiti nabaviti osam jednosjeda i četiri dvosjeda, koji služe i za obuku pilota. To će stajati otprilike dvadeset milijuna eura, možda i manje.

Agotićeva zasluga

– Odlično, ovo je jedino preostalo rješenje za zadržavanje borbene avijacije – komentira umirovljeni general Josip Štimac. Kaže da je najjednostavnije remont obaviti u Rumunjskoj, s kojom imamo iskustva i u devet godina s MiG-ovima koji su tamo remontirani nismo imali problema.

– Oni imaju licenciju za upgrade po NATO-vim standardima pa bi naši MiG-ovi zadržali ISS (identifikaciju), kao i radio i navigaciju prilagođenu NATO-u – kaže Štimac i dodaje da je time riješena i nabava rezervnih dijelova, a glavno je da zadržimo sposobnost nadzora svog zračnog prostora te nastavak školovanja pilota, kojih za eskadrilu treba dvadeset do trideset, a sad ih je petnaestak.

– Ovo je zasluga pokojnog Imre Agotića, koji je uporno uvjeravao predsjednika Josipovića i zalagao se za opstanak eskadrile – kaže Štimac.

Tome je sklon i ministar obrane Ante Kotromanović, a budući da dobro surađuje s Pantovčakom, vjerojatno će državni vrh potvrditi odluku o remontu. Za nešto više, eskadrilu novih zrakoplova koja bi na kredit stajala od 750 do 1,3 mlrd. eura, očito treba pričekati bolja vremena.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 99

OB
-obrisani-
11:31 23.03.2012.

germanikus evo..ja vam to trubim još od jutros....fakat ste bedasti ja rumunima nebi dao ni veš lonac da mi okrpaju ...a ne letim na loncu

DE
DERAN
22:23 22.03.2012.

šindler čuj,bumo se već dogovorili.....neka trampa mi bumo vas čuvali .....vi bute spavali ko bebe....

DE
DERAN
23:42 22.03.2012.

paul- ma sve 5......al pusti malo da se sladimo znaš kako kažu...samo da komšiji crkne krava....ma i štala nek izgori provokacija...ne zameri :))