Odluka je pala. Vijesti s Pantovčaka potvrđuju da je predsjednik RH i vrhovni zapovjednik Oružanih snaga Ivo Josipović prelomio i odlučio podržati opstanak borbene komponente Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. No, odlučeno je da se ne kupuju novi borbeni zrakoplovi, nego da se postojeći tehnički osposobe. Dakle, u HRZ-u ostaju MiG-ovi!
Kao i 2003. godine
Popularne "stare kante" bit će dijelom remontirane (avioni su proizvedeni od 1975. do 1981. i već prije remontirani u Rumunjskoj), a ostalima slijedi otpis.
Prije godinu dana delegacija ruskog proizvođača obavila je inspekciju hrvatske eskadrile i zaključila da je pola aviona za otpis. Vrlo je vjerojatno da će se remontirati opet u Rumunjskoj, i to u tvornici "Aerostar", kao i 2003. godine. Rumunjska remontira svojih stotinjak MiG-ova 21 Bis (Lancer), tako da HRZ brzo može nabaviti još nekoliko zrakoplova i formirati eskadrilu. Ona broji 12 zrakoplova, a vjerojatno je da će se RH odlučiti nabaviti osam jednosjeda i četiri dvosjeda, koji služe i za obuku pilota. To će stajati otprilike dvadeset milijuna eura, možda i manje.
Agotićeva zasluga
– Odlično, ovo je jedino preostalo rješenje za zadržavanje borbene avijacije – komentira umirovljeni general Josip Štimac. Kaže da je najjednostavnije remont obaviti u Rumunjskoj, s kojom imamo iskustva i u devet godina s MiG-ovima koji su tamo remontirani nismo imali problema.
– Oni imaju licenciju za upgrade po NATO-vim standardima pa bi naši MiG-ovi zadržali ISS (identifikaciju), kao i radio i navigaciju prilagođenu NATO-u – kaže Štimac i dodaje da je time riješena i nabava rezervnih dijelova, a glavno je da zadržimo sposobnost nadzora svog zračnog prostora te nastavak školovanja pilota, kojih za eskadrilu treba dvadeset do trideset, a sad ih je petnaestak.
– Ovo je zasluga pokojnog Imre Agotića, koji je uporno uvjeravao predsjednika Josipovića i zalagao se za opstanak eskadrile – kaže Štimac.
Tome je sklon i ministar obrane Ante Kotromanović, a budući da dobro surađuje s Pantovčakom, vjerojatno će državni vrh potvrditi odluku o remontu. Za nešto više, eskadrilu novih zrakoplova koja bi na kredit stajala od 750 do 1,3 mlrd. eura, očito treba pričekati bolja vremena.
germanikus evo..ja vam to trubim još od jutros....fakat ste bedasti ja rumunima nebi dao ni veš lonac da mi okrpaju ...a ne letim na loncu