Kronike globalnog zatopljenja

Hrvatski avanturist kreće u ekspediciju tragovima globalnog zatopljenja

Foto: Privatna arhiva
Nova avantura Olega Maštruka
Foto: Privatna arhiva
Nova avantura Olega Maštruka
Foto: Privatna arhiva
Nova avantura Olega Maštruka
Foto: Privatna arhiva
Nova avantura Olega Maštruka
Foto: Privatna arhiva
Nova avantura Olega Maštruka
08.06.2020.
u 14:38
Oleg iza sebe ima šest putopisa sličnog tipa koje je pratilo oko 11.500 ljudi
Pogledaj originalni članak

Hrvatski putopisac i autor Oleg Maštruko ovog ljeta kreće u ekspediciju na daleki sjever, naziva Kronike globalnog zatopljenja – Episode I: Ultima Thule. Cilj putopisa bit će ekstremno sjeverni predjeli, Grenland ili Norveška, Svalbard te Island.... ledenjaci u nestajanju, ledena kapa koja se topi, tradicionalni načini života lokalnih ljudi ugroženih klimatskim promjenama, energetska održivost... Točan cilj ovisit će o opcijama putovanja dostupnim u datom momentu, obzirom na promjenjivu globalnu situaciju, a predviđeno trajanje putopisa je od kraja srpnja do kraja kolovoza.

„Problem globalnog zatopljenja aktualan je već neko vrijeme. Ideja serijala Kronike globalnog zatopljenja obilazak je mjesta koja su najviše pogođena dosadašnjim promjenama životnih uvjeta izazvanih klimom i reportaža s mnoštvom osobnih dojmova. Osjetit ćemo iz prve ruke iskustva ljudi koji tamo žive i na koje načine im se mijenja život pod djelovanjem klime. Predmet interesa u prvoj epizodi nam je daleki sjever. Ove godine, klimatolozi najavljuju nikad manji ledeni pokrivač na Arktiku. Klimatski problemi aktualiziraju i pitanja obnovljivih izvora energije. Također, ovogodišnja pandemija Covida-19 stvara dodatne izazove svim oblicima putovanja, ali baca i novo svjetlo na probleme klimatskih promjena i održivosti svega što radimo na ovom planetu. Putem ću blogirati, pisati live putopis na Facebooku, slati foto i video radove te opisivati iskustva i susrete s ljudima. Ovaj put, zamolio sam stručnjake za pitanja klime, ekologije i održivosti da sudjeluju svojim stručnim opažanjima kao suradnici putopisa. Ne očekujem da ću se s njima nužno uvijek slagati, ali diskusija će u svakom slučaju biti zanimljiva. Predstavit ćemo ih kako projekt bude odmicao“, kazao je Oleg Maštruko.

Oleg iza sebe ima šest putopisa sličnog tipa koje je pratilo oko 11.500 ljudi. Komentari na svaki od tih projekata su bili više nego odlični. Na temelju prvog od tih putopisa, onog s Pamira, objavljena je knjiga Zapisi s drugog krova svijeta, u izdanju Fokusa. O avanturi Teama Tesla nastala je knjiga High Sands and Low Battery na engleskom jeziku koja je dostupna na Amazonu. No, nakon svake putopisne avanture, Oleg se vrati s iznimnim fotografijama koje uspješno prikazuje na izložbama. Pamir je tako imao i svoju izložbu fotografija u Centru Cvjetni, prošlogodišnja ekspedicija Fat Buryats s Marinom Frčkom, prvim Hrvatom koji je završio Dakar Rally, prikazana je na izložbi fotografija u Swanky Monkey Gardenu, a knjige i izložbe planiraju se i za druge spomenute projekte.

Olegovi putopisi privlače i ogromnu pažnju digitalne zajednice. Pamirski putopis na Facebooku nagrađen je kao Hrvatski putni projekt godine na Festivalu putnika, a Team Tesla sa Sašom Cvetojevićem dobio je nagradu Media Whores of the Year za tim, koji je od ukupno 150 timova na reliju, imao najbolje praćenje u medijima i na društvenim mrežama. Ideja iza svih ovih putopisa dosad bila je Facebook izdavaštvom baciti rukavicu u lice tradicionalnim oblicima izdavaštva. Vrlo je bitno pokazati i dokazati da izdavaštvo na društvenim mrežama može polučiti interesa koliko i klasično.

Novu ekspediciju tako možete pratiti na Facebooku, koji je glavni kanal komunikacije, na LinkedInu hashtag #ultimathule... i na Instagramu.

Glavni partneri kampanje su tvrtke Bosch Hrvatska i E.ON Hrvatska. Bosch je u Hrvatskoj dio Grupe Bosch, vodećeg svjetskog dobavljača tehnologija i usluga. Od osnutka u Zagrebu 1993., Bosch neprestano povećava prodaju u Hrvatskoj, pružajući proizvode i usluge osmišljene da unaprijede kvalitetu života nudeći inovativna i korisna rješenja. Tvrtka neprestano širi svoje poslovne aktivnosti u Hrvatskoj. Unatoč izazovima trenutnih situacija, Bosch će ostvariti svoje ciljeve globalne klimatske akcije za 2020., te će unutar svih svojih 400 lokacija diljem svijeta postići klimatsku neutralnost.

E.ON Hrvatska dio je njemačke E.ON grupe, koja je jedan od najjačih operatora europskih energetskih mreža i infrastrukture povezane s energijom te pružatelj energetskih naprednih rješenja za više od 50 milijuna kupaca diljem Europe. Slijedeći svjetske trendove za energetiku novog doba, E.ON je prvi veliki igrač u Hrvatskoj koji je privatnim i poslovnim kupcima ponudio napredna rješenja za korištenje čiste energije Sunca.

Srebrni partneri su IOT Net Adria, Hrvatska Pošta i Croatia Osiguranje, a ostali partneri: Addiko Banka; Končar – Elektroindustrija d.d; konferencija 3T – Tourism, Travel and Tech; IT medij BUG; Duplerica. Medijski partneri: 24sata i Total Croatia News.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.