PISA istraživanje: prirodoslovlje

Hrvatski đaci ništa ne znaju o biosferi, pticama...

Foto: Damir Špehar/PIXSELL
škola
Foto: Thinkstock
škola
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/Pixsell
škola
07.12.2016.
u 06:30
Državni tajnik Matko Glunčić smatra da problem nije kurikulum, nego neopremljenost škola
Pogledaj originalni članak

U četvrtom ciklusu PISA istraživanja iz područja prirodoslovlja, u kojem su sudjelovali prošle godine, hrvatski učenici su, kao i svih prijašnjih godina, postigli ispodprosječne rezultate. S 475 bodova svrstali su se na 37. mjesto među ukupno 72 zemlje koje su sudjelovale u istraživanju.

Najbolji je Singapur s 556 bodova, a slijede Japan s 538 bodova i Estonija s 534 boda. Od europskih zemalja osim Estonije visok rezultat postigla je i Finska koja se plasirala na peto mjesto, iza Tajvana. Susjedna Slovenija s 13. mjestom na svijetu, na trećem je mjestu među europskim zemljama.

Hrvatska se nalazi iza Mađarske i Litve, a ispred Argentine, Islanda i Izraela. Posebno, prema riječima voditeljice PISA istraživanja u Hrvatskoj Michelle Braš Roth, zabrinjava činjenica da rezultati hrvatskih učenika stalno padaju i od 2006. godine broj postignutih bodova smanjio se za 18.

No u tom padu Hrvatska nije usamljena jer i neke druge europske zemlje bilježe sve lošije rezultate, primjerice Grčka, Island, Slovačka, Litva.. Zabrinjavajuće je da četvrtina hrvatskih učenika iz prirodoslovlja nema ni osnovne kompetencije, odnosno da loše poznaje biologiju, geografiju, fiziku, kemiju...

Samo ih 0,4 posto ima najvišu razinu znanja, koju ima čak 5,6 posto singapurskih učenika. U desetak godina koliko sudjelujemo u PISA istraživanju, koje se provodi svake tri godine, zadovoljstvo naših učenika učenjem prirodoslovlja palo je za deset posto.

U prošlogodišnjem ciklusu PISA istraživanja kojim su obuhvaćene 72 zemlje i 540 tisuća učenika, uz poznavanje prirodoslovlja koje je bilo glavno područje testiranja, provedeno je i ispitivanje matematičke i čitalačke pismenosti.

I u tome su rezultati naših učenika ispodprosječni. U matematici su se plasirali na 41. mjesto s 464 boda, a čak 32 posto učenika nema osnovne matematičke kompetencije. Bolji rezultat u matematici postižu dječaci. U čitalačkoj pismenosti Hrvatska je na 31. mjestu s 487 bodova, a u tome su djevojčice bolje.

Čitalačka pismenost, upozorila je Braš Roth, nije samo pitanje materinskog jezika nego i stranih jezika, a važna je i za razumijevanje drugih područja koja se ispituju PISA istraživanjima. Prošle godine u istraživanju je sudjelovalo 5809 hrvatskih petnaestogodišnjaka, učenika iz 158 srednjih i dvije osnovne škole.

>> Vraćaju se šegrti: 80% kod majstora, 20% u školi?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 33

GI
Gips
09:59 07.12.2016.

Neznaju ni političari pa nam vode zemlju

MA
Malenkost
07:20 07.12.2016.

Hrvatska tone na svim razinama. Iseljavanje je masovno. Svi indikatori ukazuju na skori krah te Tudamnove Tvorevine.

TM
trade_mark
09:19 07.12.2016.

matko glunčić kaže da nije problem kurikulum jer on, kao voditelj kurikularne refome, ne zna što bi mijenjao u tom kurikulumu pa najbolje da ostane takav kakav je. mali matko je slika i prilika rezultata obrazovnog sustava koji se u hrvatskij nije mijenjao već vise od 40 godina. bravo matko!