O problemu s kašnjenjem remonta 12 MiG-ova 21 HRZ-a sada već piše i najpoznatiji svjetski vojni časopis “Jane’s Defence Weekly”, u sklopu teme kako u krizi rade ukrajinski vojni zavodi.
Prenose izjavu glavnog direktora državnog konzorcija Ukrboronproma Sergeja Gromova: “Poručujem našim stranim kolegama da će, unatoč tenzijama u Ukrajini, svi potpisani ugovori biti kvalitetno i na vrijeme poštovani”, kaže Gromov. No, Jane’s Defence tu izvlači primjer hrvatskih MiG-ova koji su “zapeli” u Ukrajini. “Nesigurnost zbog budućnosti hrvatskih MiG-ova u Ukrajini posebno zabrinjava Hrvatsku, HRZ očajnički treba obnovljene i modernizirane borbene zrakoplove kako bi održala sposobnost brze reakcije, ali i kako bi ispunila potrebe za trenažnim letovima”, pišu.
Bez probnih letova naši neće potpisati da je remont u redu
Dodaju da im u MORH-u nisu odgovorili – ništa. Vjerojatno ne znaju što bi rekli, s obzirom na to da češka tvrtka ČLS ne samo da nije popravila propuste koje su počinili u ugradnji zapadne navigacijske i komunikacijske opreme, nego se sada već čini da i ne znaju kako to uraditi. Do sada su modernizirali helikoptere i srpske lake školske zrakoplove “Utva”.
Dok oni ne srede elektroniku, probni piloti HRZ-a neće se niti vraćati u Odesu. Premda u MORH-u tvrde da se zabrana leta necivilnih zrakoplova ne odnosi na hrvatske MiG-ove, iz Odese još nije stigla informacija da je neki od njih, otkako je uvedena zabrana, odradio probni let. A bez probnih letova, naši neće potpisati da je remont u redu, niti će uplatiti novac.
>>12 MiG-ova zatočeno u Odesi, remont nije završen, hoće li se ikada vratiti u Hrvatsku?
>>Remont MiG-ova u Odesi nije ugrožen, ali ako se zaoštri, imamo 'plan B'
E ovdje se vidi kako rade obavještajne službe. Ako se već u pripremama za otvaranje ZOI mogla naslutiti nepetost u odnosima Zapad-Rusija, neobično da naši obavještajci ne predviđaju nikakve probleme. Ministar ide u Australiju umjesto da spašava što se spasiti dade, a obavještajci - i dalje se bave kadrovskim križaljkama i uvlečenjem medijima.