NESTAO U ATLANTIKU Zrakoplov airbus Air Francea sa 228 putnika i članova posade posljednji je put viđen na radaru nakon što je preletio otočje Fernando de Noronha

Hrvatski pomorac zakasnio na pravi let pa se ukrcao u smrtonosni zrakoplov

Autori S. Despot, Z. Bajt
01.06.2009.
u 12:11
Pogledaj originalni članak

Četrdesetpetogodišnji hrvatski pomorac Z. M. bio je jedan od 228 putnika i članova posade zrakoplova Air Francea koji je jučer nestao na liniji iz Rio de Janeira za Pariz. Nesretni pomorac zakasnio je na raniji let kojim se planirao vratiti prema Hrvatskoj pa se uvrstio na listu čekanja za let AF 447 i, na žalost - uspio se ukrcati.

Kako nam je potvrđeno u MVPEI-ju, prvu informaciju o njegovu stradanju hrvatsko veleposlanstvo u Parizu dobilo je od njegove supruge i sestre, a čekalo se da je potvrde i francuske vlasti. U 19 sati i 41 minutu Air France je objavio popis putnika po nacionalnosti i u njemu je službeno potvrđeno da je među putnicima u zrakoplovu bio i jedan Hrvat. Kako nam je rečeno u Air Franceu, popis s punim imenima stradalih putnika oni neće objavljivati, već je to prepušteno vlastima država iz kojih su putnici.

Olupina se neće moći izvaditi

Francuski par srećom ostao bez karata, brazilski princ poginuo

Uzrok pada ne bi trebao biti grom

Karakteristike airbusa 330-200

Najveće zrakoplovne katastrofe

Popis putnika po nacionalnosti

Nisu teroristi
Pretpostavlja se da se airbus A330-200 sa 216 putnika i 12 članova posade srušio jučer rano ujutro u Atlantski ocean nakon jakih turbulencija i udara groma. Meteorolozi navode da je na tom području vjerojatno bjesnila tropska oluja. U avionu je bilo 126 muškaraca, 82 žene, sedmero djece i jedna beba. Mjesto pada ni nakon jučerašnje cjelodnevne potrage francuskog i brazilskog ratnog zrakoplovstva nije otkriveno.

Zrakoplov je poletio prema Parizu u nedjelju u 23 sata prema srednjoeuropskom vremenu. Brazilske vlasti tvrde da je u 2.30 sati, nakon što je preletio otočje Fernando de Noronha, posljednji put viđen na radaru.

Prema priopćenju uprave Air Francea, u 3 sata i 14 minuta zaprimljena je automatska poruka sa zrakoplova u kojoj se navodi da se dogodio kratki spoj na instalacijama. To područje Atlantika nije pokriveno radarima, pa piloti, dok ne iziđu iz takozvanih radarskih rupa, svakih 30 minuta šalju radioporuke o položaju zrakoplova.


Foto: Reuters

Sarkozy s rodbinom
Tek pet sati nakon posljednje poruke, oko 8 sati i 15 minuta, Air France je, kako je za BBC izjavio predsjednik uprave Pierre Henri Gourgeon, “osnovao krizni centar jer je zaključeno da je situacija ozbiljna”. Zrakoplov je u Pariz trebao sletjeti u 11 sati i 15 minuta, a kad se to nije dogodilo, uslijedila je panika. Francuski ministar Jean-Louis Borloo otklonio je mogućnost da su zrakoplov oteli teroristi rekavši da se dogodila nesreća.

– Izgledi da se pronađu preživjeli veoma su mali - priznao je francuski predsjednik Nicolas Sarkozy, ustvrdivši i kako je riječ “o nesreći kakvu Air France nikada prije nije doživio”. Kazao je da je Francuska zatražila pomoć satelita u potrazi, ali i kako je riječ o “ekstremno teškom poslu”, budući da je to golem prostor. Sarkozy se susreo s rodbinom i prijateljima stradalih na aerodromu Charles de Gaulle za koje je uprava te pariške zračne luke otvorila poseban terminal na kojemu čekaju vijesti o nestalom zrakoplovu, a ondje im se pruža i potrebna psihološka pomoć.

A330 - rijetke nesreće
Airbus A330-200 proizvod je iz uspješne obitelji Airbusovih putničkih zrakoplova dugog doleta. U svijetu leti više od tisuću letjelica tipa A330, od kojih je samo jedna 1994. doživjela tešku nesreću, i to pri testiranju zrakoplova čija je posada izvodila simulaciju otkazivanja motora. Tada je poginulo sedmero članova posade.

Pogledajte na vecernji.hr