PROMETNI STRUČNJAK ZA VEČERNJI:

'Naši vozači bolje voze po Sloveniji, ovdje misle da su najpametniji i ne boje se kazni'

Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Prometna gužva na cesti od Šibenika prema Splitu zbog požara
Foto: Dario Topić/Večernji list
Foto: Dusko Jaramaz /PIXSELL
Prometna gužva na cesti od Šibenika prema Splitu zbog požara
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
O?evid prometne nesre?e u Šibeniku
Foto: Dario Topić/Večernji list
Foto: Dario Topić/Večernji list
Foto: Dario Topić/Večernji list
Foto: Dario Topić/Večernji list
Foto: Dario Topić/Večernji list
22.07.2023.
u 17:40
Glavni problem na cesti je to što mislimo da smo najpametniji pa se ne bojimo prometnih propisa i zakona, smatra sudski vještak Goran Husinec
Pogledaj originalni članak

Vozio u "rikverc" po obilaznici, vozač u suprotnom smjeru jurio po autocesti, konvoj "pametnjakovića" prestiže kolonu po zaustavnom traku, drugi vozači ih blokiraju...naslovi su ovo koji najčešće prethode izvještavanju o prometnim tragedijama na hrvatskim cestama. Prema statističkim pokazateljima na godišnjoj razini u prometnu prosječno život izgubi i do 300 ljudi, a ozljeđenih bude i preko 12 tisuća, što je otprilike ravno gradu veličine Makarske ili pak Kutine.

Porastom temperatura tijekom ljetne sezone rastu i gužve na prometnicama pa je tako samo prošloga petka na najfrekventnijoj točki autoceste, naplati u Lučkom, oboren povijesni rekord. U jednome danu onuda je prošlo 53.738 vozila, a ništa manje se ne očekuje i ovoga vikenda.

Više vozila u pravilu, znači i manje živaca onih za volanom, a to nipošto ne bi smjelo biti tako, ističe sudski vještaj za promet Goran Husinec u intervjuu za Večernji TV u kojem je analizirao nedavne slučajeve kršenja prometnih propisa, ali i učestali trend vožnje po zaustavnom traku.

– Nije stvar prometne kulture, stvar je krajnje bahatosti i najoštrije treba kažnjavati takve vozače jer blokiraju put hitnim službama, ali i riskiraju nalet na zaustavljeno vozilo. S druge oni koji blokiraju takve vozače rade još veći prekršaj jer uzimaju zakon u svoje ruke, a to se nipošto ne smije jer u protivnom postajemo Divlji zapad i od običnog prekršaja često dođe do kaznenih djela, svađa i fizičkih obračuna, a to je užasna slika koju, među ostalim šaljemo i brojnim stranim turistima.

VEZANI ČLANCI:

Stoga treba kazniti i jedne i druge, a to je posao policije – tvrdi Husinec te navodi da policija radi najviše koliko može, no da se devijacije u prometu ne otklanjaju samo kažnjavanjem i preko noći.

Foto: Dario Topić/Večernji list

– Hrvati jesu dobri vozači, ali najbolji su kada su u Sloveniji ili drugdje jer tada poštuju sve propise i znaju voziti. Glavni problem na hrvatskim prometnicama je to što mislimo da smo najpametniji pa ne poštujemo prometne propise i ne bojimo se zakona jer pretpostavljamo da ćemo se ili nagoditi s policijom ili izvući na sudu, premda to vrlo često nije točno – dodaje iskusni sudski vještak. Na cestama ginemo manje jer su nam automobili sigurniji, a prometnice kvalitetnije.

– Hrvatske su autoceste najbolje u Europi jer su među najnovijima i redovito ih se održava – smatra Husinec. Glavni krivac za nesreće je brzina koja najčešće dolazi u kombinaciji s alkoholom ili nemarom. – Zato svima koji idu na godišnji ovih dana savjetujem da imaju na umu da idu na odmor, ponesu dovoljno vode i za sebe i za automobil te redovito odmaraju po putu kako bi sigurno stigli na odredište, a sad hoće li doći pola sata prije ili kasnije to je najmanje bitno – zaključuje sudski vještaj Husinec.

VIDEO Šleper se okretao na A1, vozač 'šišao' preko rotora: Pogledajte lude manevre na našim cestama

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

FR
franjo
18:59 22.07.2023.

Naši vozači ne poštuju pravila i voze , brzo, pijani, mobilni , ne vežu se! 90% nebi trebalo uopće posjedovati vozačku dozvolu.

AN
AnteV
17:59 22.07.2023.

Zato Slovenci kod nas voze kao kamikaze.

CR
Croatiadobola
21:19 22.07.2023.

Na autocestama kod nas čest je slučaj da kamion koji vozi 81 pretječe kamion koji vozi 80 kmh pa onda kočenje vozila, brzi čepovi opasnost. Zašto se ne zabrani kamionima da takvo što rade. Na pumpama prema istoku ljudi se zgražavaju romskih prosjeka, ljudi koji si daju za pravo da bacaju otpadke, da uriniraju okolo, da cijele familije sjede ili leže po okolnim prostorima. Nema policije da zaustavi ljude koji voze 180 kmh i više, uglavnom strane tablice. Ovo su zapažanja sa ceste Bajakovo Bregana. Naše autoceste nisi dizajnirane niti izvedene za 180 kmh. Treba uvesti reda.