PRENIJELI SVJETSKI MEDIJI

Hrvatski znanstvenici otkrili što je nužno da bi djeca željela ići na fakultet

Foto: Borna Filic/PIXSELL
Ilustracija
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Ilustracija
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Ilustracija
18.11.2019.
u 15:01
Najveći utjecaj imaju roditelji, ocjene, osjećaj sreće u školi te da učenici imaju osnovne uvjete (radni stol)
Pogledaj originalni članak

Jedna od najuglednijih svjetskih medijskih kuća BBC prenijela je rezultate istraživanja hrvatskih znanstvenika Borisa Jokića, javnosti poznat i kao bivši voditelj obrazovne reforme, te njegovog kolege Josipa Šabića. Istraživanje koje otkriva što to potiče djecu da se odluče za visoko obrazovanje, prenijeli su i brojni drugi.

Istraživanje je pokazalo da će na odluku učenika hoće li otići na fakutet ili ne više utjecati čimbenici koji su povezani s roditeljima i domom, nego oni koji su vezani uz školu koju dijete pohađa. Drugim riječima, važnije je za djecu da u svom domu imaju radni stol, dobre ocjene, visoka očekivanja roditelja i da su sretni u školi, nego u koju školu idu, koja je veličina njihovog razreda te dolaze li iz imućnijeg okruženja. 

Osim toga, otkriveno je da značajnu ulogu ima i spol pa tako učenice češće imaju želju za nastavkom školovanja od dječaka. No ipak su se izvrsne ocjene pokazale kao najjači prediktor učeničke želje za nastavkom obrazovanja. 

- Učenici koji imaju slične individualne karakteristike, a pohađaju različite osnovne škole imat će jednake aspiracije za visokim obrazovanjem. Važna spoznaja koju donosi ovo istraživanje je činjenica da roditelji mogu značajno utjecati na aspiracije svoje djece izražavanjem svojih očekivanja vezanih uz njihovo obrazovanje te omogućavanjem osnovnih uvjeta za učenje i izvršavanje domaćih zadataka. Ohrabrujuće spoznanje je da socioekonomski status roditelja ne utječe na aspiracije djece - zaključuju istraživači.

Istraživači za kraj napominju kako je istraživanje provedeno na učenicima čiji roditelji uglavnom žive i rade u Zagrebu zbog čega postoji mogućnost da bi različiti čimbenici mogli imati različit utjecaj na učenike u ruralnim dijelovima te da bi socioekonomski status roditelja mogao predstavljati veću prepreku učenicima iz takvih sredina.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

RE
REYAM
15:41 18.11.2019.

Naročito je veliko otkriće da su se ipak izvrsne ocjene pokazale kao najjači prediktor učeničke želje za nastavkom obrazovanja.