PREGOVORI S EU

Hrvatskim brodarima ekskluziva u linijskom prometu do 2016.

Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
jadrolinija
Foto: vl
Žetva
Foto: Antonio Bronić/PIXSELL
zastava, eu
VL
Autor
Stojan de Prato / Bruxelles
05.11.2010.
u 12:26
Hrvatska je svoje zakonodavstvo posve uskladila s dijelom europske pravne stečevine koji se odnosi na jedinstveno europsko tržište
Pogledaj originalni članak

S trima zatvorenim poglavljima – Slobodom kretanja kapitala, Prometnom politikom i Ustanovama - na Međuvladinoj pristupnoj konferenciji (IGC), koja se u danas održala u Bruxellesu, Hrvatska se posve približila zaključenju pregovora o članstvu u Europskoj uniji. Od 33 poglavlja o kojima se pregovara, odnosno od njih ukupno 35, sada ih je 25 zatvoreno, a za još tri – Pravdu, slobodu i sigurnost (bavi se upravljanjem granicama), Okoliš te za Zajedničku vanjsku, obrambenu i sigurnosnu politiku – hrvatska je strana Europskoj komisiji već predala spise o ispunjavanju mjerila za njihovo zatvaranje. Sljedeći je IGC belgijsko predsjedništvo EU najavilo za pred Božić. 

Zaključujući pregovore o poglavlju Sloboda kretanja kapitala, Hrvatska je svoje zakonodavstvo posve uskladila s dijelom europske pravne stečevine koji se odnosi na jedinstveno europsko tržište, odnosno na tzv. četiri slobode: kretanja roba, ljudi, kapitala te pružanja usluga. U tome je poglavlju Hrvatska zahtijevala 12 godina dugo prijelazno razdoblje prije otvaranja tržišta poljoprivrednog zemljišta građanima ostalih zemalja članica EU. Dobili smo sedam godina, koliko i zemlje iz prethodnog vala proširenja, s mogućnošću da nakon toga razdoblja, uz odgovarajuće obrazloženje, dobijemo još tri godine odgode; bilo za sve poljoprivredno zemljište, bilo za pojedine njegove vrste, bilo za zemljište u pojedinim dijelovima zemlje.

U poglavlju Prometna politika Hrvatska je dobila sva tri prijelazna razdoblja koja je zahtijevala: do 2016. godine hrvatski brodari neće se morati natjecati s konkurentima iz ostalih zemalja članica u redovnom pomorskom linijskom prometu, a do 2014. stranu konkurenciju neće imati u neredovitom, izletničkom prometu. Treće je prijelazno razdoblje do 1. siječnja 2013., do kada hrvatski željeznički prijevoznici imaju isključivo pravo na prometovanje domaćom željezničkom mrežom; od tada moramo “najmanje 20 posto ukupnog teretnog kapaciteta” otvoriti konkurentima iz ostalih zemalja članica.

Jedno je prijelazno razdoblje u tome poglavlju zahtijevala i dobila EU: hrvatski prijevoznici dvije godine po ulasku u članstvo neće smjeti prevoziti ljude niti robu na linijama između gradova u ostalim zemljama članicama (npr. autobus iz Zagreba za München neće smjeti u Grazu uzimati putnike za Salzburg). 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

CH
chemica
13:32 05.11.2010.

Nekako mi se čini da se cijela priča svodi na onih 12 zastupničkih mandata u EU parlamentu i ostatku \"kvote\" koje želi popuniti hdz sa svojim \"koalicijskim partnerima\". Bili oni čede ili ujkani, to je ionako nebitno. Nije ovo više devedeseta. Sve za vlast, vlast ni za što. I beneficije, naravno. Za koji dan će našim političarima još postati kletva \"dabogda završio u Saboru\" za pišljivih dvadesetak iljada ustašica kada u EU parlamentu dobiješ to isto, ali u EURIMA. Nije ni čudo da gamad želi baš po svaku cijenu uvesti Hrvatsku u EU.

Avatar comparator
comparator
13:48 05.11.2010.

Baš me zanima koliko će prostora ova vijest dobiti na takozvanoj hrvatskoj televiziji ?

LO
lojtra
17:09 05.11.2010.

Naši pregovarači su genijalci! Dobili smo od europske unije ono što već imamo! Za krepati!