S trima zatvorenim poglavljima – Slobodom kretanja kapitala, Prometnom politikom i Ustanovama - na Međuvladinoj pristupnoj konferenciji (IGC), koja se u danas održala u Bruxellesu, Hrvatska se posve približila zaključenju pregovora o članstvu u Europskoj uniji. Od 33 poglavlja o kojima se pregovara, odnosno od njih ukupno 35, sada ih je 25 zatvoreno, a za još tri – Pravdu, slobodu i sigurnost (bavi se upravljanjem granicama), Okoliš te za Zajedničku vanjsku, obrambenu i sigurnosnu politiku – hrvatska je strana Europskoj komisiji već predala spise o ispunjavanju mjerila za njihovo zatvaranje. Sljedeći je IGC belgijsko predsjedništvo EU najavilo za pred Božić.
Zaključujući pregovore o poglavlju Sloboda kretanja kapitala, Hrvatska je svoje zakonodavstvo posve uskladila s dijelom europske pravne stečevine koji se odnosi na jedinstveno europsko tržište, odnosno na tzv. četiri slobode: kretanja roba, ljudi, kapitala te pružanja usluga. U tome je poglavlju Hrvatska zahtijevala 12 godina dugo prijelazno razdoblje prije otvaranja tržišta poljoprivrednog zemljišta građanima ostalih zemalja članica EU. Dobili smo sedam godina, koliko i zemlje iz prethodnog vala proširenja, s mogućnošću da nakon toga razdoblja, uz odgovarajuće obrazloženje, dobijemo još tri godine odgode; bilo za sve poljoprivredno zemljište, bilo za pojedine njegove vrste, bilo za zemljište u pojedinim dijelovima zemlje.
U poglavlju Prometna politika Hrvatska je dobila sva tri prijelazna razdoblja koja je zahtijevala: do 2016. godine hrvatski brodari neće se morati natjecati s konkurentima iz ostalih zemalja članica u redovnom pomorskom linijskom prometu, a do 2014. stranu konkurenciju neće imati u neredovitom, izletničkom prometu. Treće je prijelazno razdoblje do 1. siječnja 2013., do kada hrvatski željeznički prijevoznici imaju isključivo pravo na prometovanje domaćom željezničkom mrežom; od tada moramo “najmanje 20 posto ukupnog teretnog kapaciteta” otvoriti konkurentima iz ostalih zemalja članica.
Jedno je prijelazno razdoblje u tome poglavlju zahtijevala i dobila EU: hrvatski prijevoznici dvije godine po ulasku u članstvo neće smjeti prevoziti ljude niti robu na linijama između gradova u ostalim zemljama članicama (npr. autobus iz Zagreba za München neće smjeti u Grazu uzimati putnike za Salzburg).
Nekako mi se čini da se cijela priča svodi na onih 12 zastupničkih mandata u EU parlamentu i ostatku \"kvote\" koje želi popuniti hdz sa svojim \"koalicijskim partnerima\". Bili oni čede ili ujkani, to je ionako nebitno. Nije ovo više devedeseta. Sve za vlast, vlast ni za što. I beneficije, naravno. Za koji dan će našim političarima još postati kletva \"dabogda završio u Saboru\" za pišljivih dvadesetak iljada ustašica kada u EU parlamentu dobiješ to isto, ali u EURIMA. Nije ni čudo da gamad želi baš po svaku cijenu uvesti Hrvatsku u EU.