Zasad nema nijednog razloga da Hrvatska dogodine ne postavi nove turističke rekorde. Iz Velike Britanije, gdje je jučer završila jedna od najvećih svjetskih burza turizma World Travel Market, može se očekivati oko deset posto više gostiju nego u 2015., ali hrvatske turističke akcije dobro stoje i na drugim tržištima.
– Ovdje u Londonu vidjeli smo se s partnerima iz cijele Europe i sa svih kontinenata. Ovogodišnja sezona bila je odlična, a interes i dalje ne jenjava. Hrvatska je u trendu, a osim iz Velike Britanije, dobre vijesti stižu sa svih strana. Uvjeren sam da ćemo dogodine imati više turista praktički iz svih važnih europskih zemalja. Posjeti s dalekih tržišta poput Koreje, Japana i sl. nastavit će rasti skokovito, a više gostiju možemo očekivati i iz zemalja Latinske Amerike. Doduše, ne tako ubrzanim tempom kao s Dalekog istoka. Jedino od ruskog tržišta ne možemo očekivati značajnije pomake ni u 2016. – rezimira uspješne londonske razgovore s partnerima šef Udruge hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba. Za razliku, Tunis, Egipat, a dijelom i Turska, s hipotekom terorističkih napada i ratova u susjedstvu, nemaju razloga za optimizam.
Upola manje Britanaca
Turska će se pomučiti da zadrži ovogodišnje brojke, a jedan od najvećih izazova britanskih organizatora putovanja, kako sami kažu, bit će kako vratiti goste u Egipat i Tunis. Ambicije Egipta, koji je izgubio polovicu od 670.000 britanskih turista koje je ugostio u 2010., potkopao je i pad ruskog aviona na Sinaju.
– Nažalost, ovakve se tragedije događaju, ali to neće utjecati na naš plan da u 2016. povećamo broj turista – pokušavala je na londonskom sajmu ostati optimistična direktorica turističkog ureda Egipta Omayma Elhusseini.
Spomenute zemlje zasigurno će posezati za dampinškim cijenama. Za devet od deset Britanaca dobra, realna cijena jest jedan od ključnih faktora pri odluci kamo na odmor, no isto toliko izbjegava svaki mogući rizik na putovanju, pa domaći turistički radnici vjeruju da će ta računica izići u korist hrvatskog turizma. Istine radi, treba reći da za dobar rezultat iz Velike Britanije Hrvatskoj treba puno manje gostiju s Otoka nego većini konkurenata. Naša je zemlja, s pola milijuna Britanaca godišnje tek sedamnaesta, daleko iza Španjolske ili Francuske koje ugošćavaju 12 odnosno 8,8 milijuna Britanaca, a poprilično joj treba i da dosegne Grčku s 1,9 ili Tursku s 1,4 milijuna britanskih turista.
Anonimnost kao adut
Imidž zasad neokrznut čak i izbjegličkim valom (slično kao i grčki) plus relativna 'anonimnost' udarni su aduti za 2016.
– Zemlje poput Hrvatske imat će koristi od svega što se događa u okruženju, turisti ne žele u nestabilne zemlje, a usto traže i nova odredišta. Vjerujem da će mnogi Britanci dogodine prvi put izabrati upravo Hrvatsku. I to unatoč tome što bi ih prema nekim predviđanjima puno moglo ostati na odmoru doma, uvjeren sam da neće odoljeti zovu toplijih krajeva – kazao je u Londonu Chris Mottershead, prvi čovjek Thomas Cooka.
U tom turoperatoru, koji je lani imao 200.000 putnika za Hrvatsku, vjeruju da će Hrvatska, uz Španjolsku, Grčku, Italiju i Kanare, u 2016. biti top destinacija za Britance.
>>Dvije Britanke odlučile se iz Dubrovnika vratiti taksijem – platile 20.000 kuna!
>>Hrvatska je odnosom prema izbjeglicama zaslužila respekt svijeta
Hrvatsku bi 2016. godine moglo posjtiti 300% ili 400% vise "turista" iz Sirije, Afganistana, Bangladesa...