Novi Zakon o HRT-u koji uskoro ulazi u saborsku proceduru i ubrzana digitalizacija mogli bi komercijalne televizije i tiskane medije dovesti do najveće krize kojom će se ugroziti, unatoč svim pozitivnim smjernicama EU, željeni održiv pluralizam medija, upozoravaju poznavatelji hrvatske medijske scene. Najveće su pritužbe na prostor za medijsko oglašavanje po kojemu je HRT rekorder u odnosu prema europskim državama, kao i na visinu pristojbe kojom nacionalna televizija također prednjači u europskoj konkurenciji.
Dobivaju i 2 nova kanala
Dok je zapadnoeuropski prosjek u oglašivačkom udjelu televizija od 30 do 40 %, u Hrvatskoj se penje čak na 70 posto, što nas približava Ukrajini i Kini. Najveći dio oglašivačkoga kolača odnosi se na HRT (30 posto cijeloga medijskog tržišta). HRT je rekorder i po visini pristojbe koja je sa 1,5% BDP-a po glavi stanovnika od dva do četiri puta viša nego u drugim zemljama. Veličina javnog nakladnika vodi k nepravednu tržišnom natjecanju – proračun (s pristojbom i oglašavanjem) je 4-5 puta veći nego kod komercijalnih konkurenata, upozoravaju iz Udruge komercijalnih televizija u osnivanju. Zbog svega toga HRT je u prilici ponuditi netržišne cijene oglašavanja – oglasni inventar prodaje se u bescjenje.
– Javna televizija uništava cijene oglašavanja. HTV je u 2009. od bruto vrijednosti od 1,367 milijardi kuna uspio zadržati samo 200 milijuna kuna neto, dakle otprilike 1,167 milijardi kuna izgubljeno je – upozoravaju iz Udruge. Digitalizacijom će HRT dobiti još dva kanala i ako im se novim Zakonom ne smanji prostor za oglašavanje, medijskom tržištu u Hrvatskoj prijeti slom.
– Digitalizacija TV kanala događa se ubrzano a da istodobno nitko nije promislio što to, zapravo, znači za cijelu medijsku industriju. Također, ovo ubrzano kretanje odvija se bez javne rasprave o novom Zakonu o HRT-u – upozorava Marjan Jurleka, potpredsjednik Udruge novinskih izdavača.
– Naši zakoni kojima se uređuje medijska scena nimalo ne anticipiraju realan način korištenja medijima, razvoj izdavaštva kao industrije, nekmoli mogućnosti hrvatskoga gospodarstva, a time i oglašivačke industrije – dodao je Jurleka.
Odlazak s divljeg tržišta
Novi Zakon o HRT-u priprema Ministarstvo kulture koje se, ističe Jurleka, uopće ne brine o medijskoj industriji i pluralizmu medija. Udruga novinskih izdavača pri HUP-u poslala je lani ministarstvu dopis, na sugestiju premijerke (jer prvi je dopis bio njoj upućen) o alarmantnu stanju u izdavačkoj industriji tražeći sastanak, a istodobno predlažući i moguća rješenja.
– Odatle je došao suhoparan činovnički odgovor da se javimo Ministarstvu financija. Tako je ministar Šuker, a da to uopće nije znao (niti, vjerojatno želi) na svoja leđa preuzeo i brigu o medijskoj sceni u Hrvatskoj – kazao je Jurleka. Kod nas je država prisutna u svim dijelovima medijske industrije: tiskovine, televizije, radija, portala.
– Ako sve dovedemo do apsurda, moguć je scenarij da ćemo u EU (ako sad ništa ne učinimo) ući sa sjevernokorejskim medijskim modelom u kojem postoje samo državni mediji, jednostavno stoga što će se kapital povući s takva “divljeg” medijskog tržišta – upozorio je M. Jurleka.
HTV proguta trećinu reklama, a plaćamo mu i najveću pretplatu
Novi porezni režim mijenja hrvatski turizam: 'Čovjek ima tri apartmana, ali samo jedan ostavlja za turiste...'
Hrvatska ima smještajne kapacitete za koje zainteresiranih ima samo mjesec-dva, a ostatak godine zjape prazni. No potražnja za stambenim prostorom iz godine u godinu zbog uvoza radnika sve je veća
Brojne države u strahu da Amerikanci mogu jednim gumbom isključiti njihove avione, no istina je još gora
Dok Lockheed Martin i vlade saveznika odbacuju glasine o 'prekidaču za gašenje' na F-35, ističu da bi prekid američke logističke podrške brzo onesposobio flote ovih lovaca diljem svijeta, potičući raspravu o kontroli SAD-a nad NATO-vim oružjem u doba Trumpovih poteza
Posrnula hrvatska tvrtka rasprodaje imovinu u centru Zagreba: 'Baš tužno umiru IT firme'
Undabot je donio odluku o gašenju tvrtke jer im je najveći klijent otkazao suradnju
Ova bolest godišnje pogađa više od 850 milijuna ljudi, simptomi su nespecifični, a ključ je prevencija
Svake godine, drugog četvrtka u ožujku, obilježava se Svjetski dan bubrega. Riječ je o globalnoj kampanji koja se provodi diljem svijeta s ciljem podizanja svijesti o važnosti bolesti bubrega, od koje na svjetskoj razini boluje više od 850 milijuna ljudi, među kojima čak 300.000 u Hrvatskoj. Prema podacima iz 2019. godine, ova bolest uzrokovala je više od 3,1 milijun smrtnih slučajeva.
Najbolji savjet u karijeri? 'Važno je da smo si brižna majka, a ne maćeha'
zasto tu lajete i tako ste pametni,neka se netko nadje podigne ustavnu tuzbu protiv HRT a ostali ga podrzimo i ukinemo si to sami. mi koji imamo maxtv plaćamo dva puta pretplatu televiziji,jer im od 65kn plaćenih maxtv ide neki postotak i jos plačamo njihovu pretplatu. kad bi oni ukinuli pretplatu 70 posto ljudi dobilo bi isti dan otkaz,a mislim da ih ionako 60 posto ima viska na isplatnoj listi za plaće i honorare!!