KONTROLA CIJENA

HUP odgovara Filipoviću: "Trgovci i potrošači oštećeni su neistinama"

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Najavljeno smanjenje PDV-a na brojne proizvode i usluge, hranu, plin, higijenske uloške...
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Sesvete: Martin Evačić, predsjednik Uprave NTL-a
Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Izjave ministara nakon sjednice Vlade
17.01.2023.
u 12:26
Trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena, nakon što detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe. Trend dezinformiranja javnosti uzrokuju kontinuiranu reputacijsku štetu trgovcima i potrošačima.
Pogledaj originalni članak

Zbog, kako kažu, istinitog informiranja javnosti i demantiranja neistinitih informacija na temu praćenja kretanja maloprodajnih cijena u trgovačkim lancima, iz Udruge trgovine pri HUP-u jutros su i medijima odaslali dopis/odgovor kojega su poslali ministru gospodarstva Davoru Filipoviću. Ministarstvo gospodarstva je, podsjetimo, najvećim trgovcima u Hrvatskoj - Konzumu, KTC-u, Lidlu, Kauflandu, Plodinama. Sparu, Tommyju, Studencu, NTL-u te Mlinu i pekarama - jučer dalo rok da jutros do 9 sati dostave odgovor jesu li spremni dostaviti konkretne cijene 78 traženih artikala (ako je ih je više u kategoriji, svaku pojedinačno), a potom i bi se, kako je pojašnjeno iz MINGOR-a, iz resornog ministarstva sastali s trgovcima i vidjeli što je relevantno za objavu kako bi potrošači imali najbolji mogući uvid u cijene u maloprodaji.

_ Želimo imati sve podatke, a onda ćemo se s trgovcima dogovoriti kako ih prezentirati _ pojasnili su jučer iz Ministarstva.

Trgovci pri HUP-u (bez Konzuma i KTC-a, koji su već 13. siječnja pristali dostavljati cijene) danas su pak poručili kako je, s obzirom na širinu asortimana 78 traženih kategorija s popisa, riječ o stotinama proizvoda iz kategorija brendova i privatnih robnih marki - dakle o izrazito velikom opsegu cijena koje bi trgovci morali dostaviti Ministarstvu.

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Najavljeno smanjenje PDV-a na brojne proizvode i usluge, hranu, plin, higijenske uloške...

_ U vašem očitovanju ni na koji način nije pojašnjena metodologija usporedbe cijena, odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca. Ovim putem u ime svih trgovaca kojima ste se obratili sa zahtjevom za dostavom podataka o cijenama ističemo da su trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju smo zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli. Naime, trgovački lanci su bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i „varanje“ potrošača u procesu konverzije. Da su te optužbe bile neutemeljene pokazali su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH. S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, naš je interes zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača _ stoji u očitovanju potpisanom od čelnika Udruge trgovine Martina Evačića.

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Sesvete: Martin Evačić, predsjednik Uprave NTL-a

Trgovci ponavljaju kako sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja.

Podsjetimo, 10 vodećih trgovačkih lanaca koji u Hrvatskoj zajedno drže 83% maloprodajnog tržišta, resornom bi ministarstvu čak dva puta mjesečno trebalo dostavljati cijene riže, brašna, više vrsta kruha i pekarskih proizvoda, tjestenine, kukuruznih pahuljica, svježeg mesa, više vrsta suhomesnatih proizvoda, namaza, zamrznute i konzervirane ribe, mlijeka i mliječnih proizvoda, jaja, maslaca i margarina, ulja, voća i povrća, vegete, šećera, napolitanki, grickalica, meda, više vrsta slatkiša, soli, dječje hrane, čaja, vina, piva, voćnih sokova, voda... te deterdženta i higijenskih potrepština – i to svakog 1. i 15. u mjesecu za aktualni mjesec.

>> VIDEO: Kune možete trošiti još danas, a velika promjena građane čeka od sutra na bankomatima

reportaža s hrelića

Šoping u novoj valuti: Sve je na akciji, no teže se ljudi maše novčanika, ovi euri k'o da su od zlata

Kuna je otišla u povijest, potvrdilo se i u omiljenom šoping-centru pod vedrim nebom. Iako su neki zadržali i stare natpise radi lakšeg preračunavanja, uglavnom se dolazilo s eurima, a mnogi svjedoče kako se mogao zamijetiti i pad platežne moći kupaca. Poskupjelo je parkiranje na šoderu, a digli su i tarife za plac na sajmu, i to bez najave, žale se prodavači. Ipak, gužve ne manjka, a iz pečenjara se od ranog jutra širi miris kobasica i kotlovine. Kava je platila danak zaokruživanja, ali gablec, srećom, nije.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
Deleted user
13:57 18.01.2023.

kako vecernjak brisanjem brani tu udrugu koja ne brani domace proizvodjace nego direktno staje na stranu stranih trgovackih lanaca. dirljivo, mozda vam zato naklada ne postoji a portal pun besmislenih reklama?

BI
Biouskoli91
07:27 18.01.2023.

Ako Plenki kaze, onda je sigurno tako. Ipak je on vjerodostojan sa najkvalitetnijim 'radarom'.