Hrvatski vlak koji su mađarske vlasti zaplijenile 18. rujna još uvijek stoji na željezničkom kolodvoru u mjestu Magyarboly i ne zna se kada bi mogao biti vraćen u Hrvatsku.
Zapisali policajce
Mađari su vlak zaplijenili na početku migrantske krize u Hrvatskoj, kada je iz Belog Manastira do hrvatsko-mađarske granice u kompoziciji od 10 vagona dovezeno oko 1000 izbjeglica. No vlak se nije zaustavio na granici, nego je ušao u Mađarsku što su tamošnje vlasti ocijenile kao ilegalan ulazak u zemlju i kršenje međunarodnog prava. Pritom su zadržali dvojicu strojovođa, a 36 su policajaca zapisali i pustili da se vrate u Hrvatsku.
Pregovore o povratku vlaka u Hrvatsku vodi Ministarstvo vanjskih poslova u kojem su nam kazali da je hrvatski veleposlanik u Budimpešti Gordan Grlić Radman dobio jamstva s mađarske strane da će vlak biti vraćen uskoro i to kada se ispitaju sve okolnosti te zadovolje procedure.
Za detaljnije informacije uputili su nas da se obratimo Državnom stožeru za izbjegličku krizu, odnosno MUP-u. No iz MUP-a nisu ništa odgovorili na naš upit o “zarobljenom” vlaku. Vagoni tog vlaka u vlasništvu su HŽ Putničkog prijevoza, a lokomotiva HŽ Carga. U HŽ PP-u kažu da je teško govoriti o konkretnim iznosima štete koju trpe jer su već 18 dana bez 10 vagona. U HŽ Cargu navode da im je dnevni gubitak zbog “zarobljene” lokomotive oko 1000 eura. Tako je dosad HŽ Cargo na gubitku oko 18.000 eura. Prvih dana “zarobljeništva” u Magyarboly su na dežurstvu uz vlak bila po dvojica strojovođa od nula do 24 sata, no u Cargu su shvatili da im je to prevelik trošak jer su svima njima morali, primjerice, plaćati i dnevnice pa su ta dežurstva ukinuli. Tako od 22. rujna više ne šalju svoje zaposlenike na čuvanje lokomotive koja je nakon pregleda predana Mađarskim željeznicama na čuvanje.
Nije plaćena carina
Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan smatra da su vlak Mađari zadržali kao što bi zadržali svako vozilo za koje nije plaćena carina i da bi stoga bilo najbolje da Hrvatska plati carinu za vlak i tako ga “oslobodi” i vrati u zemlju.
>>Vlada o dokapitalizaciji HŽ Carga
>>HŽ koči austrijski posao Gredelja vrijedan osam milijuna eura
"Ma nije to ništa, pa kod nas sve raste", a osim toga rekao je nedavno Milanović kad su već " uzeli INU, da mogu i vlak zadržati". I šta sad hoćete "poklon nazad" ne ide to tako, platitite .