Sporni poticaji

HŽ Cargo tuži državu: Tražili 308.446, a dobili 40.779 kuna

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
HŽ Cargo tuži državu: Tražili 308.446, a dobili 40.779 kuna
05.02.2019.
u 16:06
Državna tvrtka na sudu s resornim ministarstvom zbog poticaja za kombinirani prijevoz tereta: lani je dodijeljeno dva milijuna kuna, a 70 posto tog iznosa otišlo je u jednu tvrtku.
Pogledaj originalni članak

Državni željeznički operater HŽ Cargo tužio je Upravnom sudu resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zbog poticaja za kombinirani prijevoz tereta. Hrvatska je lani prvi put uvela poticajne mjere za razvoj kombiniranog prijevoza kako bi se teret više prevozio ekološki prihvatljivim oblicima – željeznicom, morem i unutarnjom plovidbom.

Ukupno je dodijeljeno dva milijuna kuna poticaja. Prema Pravilniku o poticaju kombiniranog prijevoza tereta, željeznički prijevoznici imaju pravo na poticaj od dvije kune po vlak kilometru, a organizatori prijevoza ostvaruju pravo na 150 kuna po kontejneru.

Bez obrazloženja

HŽ Cargo je pak zatražio isplatu 308.446 kuna poticaja za ostvarena ukupno 154.223 vlak kilometra, no Ministarstvo mu je odobrilo samo 40.779 kuna za 20.389,5 vlak kilometara. U HŽ Cargu kažu da su Ministarstvo tužili jer je rješenje o isplati poticaja doneseno na temelju pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja, što ga čini nezakonitim.

– U obrazloženju rješenja nije navedeno zašto Ministarstvo nije prihvatilo naš zahtjev za isplatu potpore od 308.446 kune. Štoviše, u obrazloženju rješenja nije ni naveden zahtjev stranke za isplatu potpore u navedenom iznosu, stoga je rješenje i po toj osnovi nezakonito jer ne sadrži obrazloženje propisano Zakonom o upravom postupku – kažu u HŽ Cargu.

U Ministarstvu pak kažu da jedino društvo HŽ Cargo od svih prijavitelja, usprkos učestalim konzultacijama s Povjerenstvom, nije moglo pribaviti svu traženu dokumentaciju kako je propisano zakonom i pravilnikom. U Ministarstvu navode i da je tvrtka Crokombi, koja je u dijelu kombiniranog prijevoza HŽ Carga sudjelovala kao organizator prijevoza, ostvarila 298.800 kuna poticaja.

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan o poticajima za kombinirani prijevoz nedavno je pisao i premijeru Andreju Plenkoviću, a u tom pismu prozvao je državnu tajnicu za promet Nikolinu Brnjac zbog donošenja pravilnika prema kojem organizatori prijevoza dobivaju veće poticaje od prijevoznika. Mrgan smatra da bi trebalo biti obratno.

Odobrila Europska komisija

U Ministarstvu pak odgovaraju da su poticaji za kombinirani prijevoz dodijeljeni u skladu sa Zakonom o kombiniranom prijevozu tereta i Pravilnikom o poticajima u kombiniranom prijevozu tereta, koji je odobrila Europska komisija.

Uz HŽ Cargo i Crokombi, poticaje za kombinirani prijevoz dobile su još samo dvije tvrtke – Adria Rail u iznosu od 1,43 milijuna kuna te hrvatska podružnica Train Hungary u iznosu od 221.881 kunu. U Ministarstvu kažu da su te tvrtke, pa tako i Adira Rail, koja je dobila najveći dio poticaja (70 posto), priložile svu potrebnu dokumentaciju koju je pregledavalo sedmeročlano povjerenstvo. PPD Transport je pak jedna od tvrtki koja nije dobila poticaje. Zatražili su isplatu 56.000 kuna, no iz Ministarstva im je odgovoreno, kazali su nam u PPD-u, da je iznos za poticaje potrošen.

Ministarstvo: Povjerenstvo je pregledalo dokumentaciju za svaki zahtjev

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da je radi transparentnosti dodjele poticaja ministar mora imenovao Povjerenstvo čija je zadaća bila pregled dokumentacije, odnosno utvrđivanje ispunjavanja uvjeta svakog dostavljenog zahtjeva potencijalnih ponuditelja propisanih Zakonom i Pravilnikom.

Napominju i da je cjelokupna procedura rađena prema Zakonu o općem upravnom postupku, dok konačnu Odluku o dodjeli poticaja, na osnovi mišljenja Povjerenstva, rješenjem odobrava ministar. U ovoj godini je pak za poticanje kombiniranog prijevoza tereta u državnom proračunu osigurano četiri milijuna kuna.

U Istri rijeku zatrpao otpad

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

NE
Neo001
16:09 05.02.2019.

HŽ je gori i bolesniji dinosaur od Uljanika, to čudovište treba zatvoriti, jer to nikada neće biti rentabilno. jeftinije bi bilo svakog putnika voziti taksijem naego našim praznim, jadnim vlakovima, a i koga će uskoro voziti ?

DU
Deleted user
19:27 05.02.2019.

Tja, kaj se more. Dobili su upravo onoliko koliko su zavrijedili. Poprilično mi je poznata njihova "produktivnost".

Avatar siva_sova
siva_sova
20:17 05.02.2019.

hž je 100 put veći problem od uljanika jer dobijaju 20 lipa po litzri goriva znate li koliko su već dobili subvencija ?!?!??!?!?!