Umjesto odlazaka doktoru

Uz pomoć aplikacije otvara se bolovanje i dobivaju nalazi

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Čekaonica
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Čekaonica
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Čekaonica
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Čekaonica
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/PIXSELL
Čekaonica
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/PIXSELL
Čekaonica
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
Čekaonica
24.11.2017.
u 23:05
Probna faza mobilne aplikacije traje dulje no što se očekivalo jer lozinke neće davati liječnici već će ići putem sustava eGrađani
Pogledaj originalni članak

Kad vidi da će potrošiti mjesečnu zalihu lijekova, kronični bolesnik klikom na mobilnu aplikaciju zatraži nastavak terapije od svog liječnika. Oboli li pak dijete pa roditelj mora biti uza nj, ne mora svom obiteljskom liječniku da mu ovaj otvori bolovanje, već mu putem aplikacije skenira uputu pedijatra i tako otvori bolovanje. Neke su to od opcija mobilne aplikacije, projekta koji u pilot-fazi trenutačno koristi 10.045 pacijenata u 1020 ordinacija.

Može se tražiti i cijepljenje

Probna faza traje dulje nego što se očekivalo jer se ulaz u aplikaciju implementira u sustav e-građani. Prvotno je krenulo na način da liječnik svakom pacijentu daje ugovor o korištenju usluge mobilnog portala i lozinku za ulaz u aplikaciju, međutim, nema zakonske podloge da liječnici pritom jamče za sigurnost podataka.

– U sljedećoj verziji predviđeno je da se lozinka preuzima preko sustava e-građani, a autorizacija će biti omogućena jednom od vjerodajnica. Intenzivno radimo na integraciji mobilne aplikacije sa sustavom eGrađani kako bismo liječnike u ordinaciji rasteretili administrativnih poslova vezanih uz ovu funkcionalnost – objašnjava dr. Ivana Babić, obiteljska liječnica koja sudjeluje u projektu.

– Pacijent na svom računalu u aplikaciji javi da želi pregled, ponude mu se otvoreni termini i on klikom odabere koji mu odgovara. Može i zatražiti cijepljenje, dijagnostiku, tj. poslati laboratorijske nalaze, uzvraćamo im porukom: “Nalaz je uredan” ili: “Bilo bi dobro da dođete na pregled” – kaže dr. Babić. Projekt najviše koristi onima koji moraju često odlaziti liječniku. Smanjuje telefoniranje, naime, dnevno obiteljski liječnik ima po 80 poziva, a najviše pritužbi pacijenata HZZO-u glasi “liječnika ne mogu dobiti na telefon” ili pak “kad sam u ordinaciji, stalno se javlja na telefon”.

Odobreni recepti

Prema podacima HZZO-a, preko aplikacije odobreno je 80.208 recepata, od 83.199 zatraženih. Razlika govori kako se recepti daju samo kroničnim bolesnicima s trajnom terapijom, a ne, primjerice, ako netko zamisli da mu treba antibiotik. Podijeljeno je 11.977 nalaza. Rješenje će u punom opsegu zaživjeti kad se uspostavi integracija sa sustavom eGrađani, no HZZO ne precizira kada će to biti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.