Stručnjaci predlažu:

I bicikliste u vozačku školu ako već nemaju dozvolu za automobil ili motor

Foto: Thinkstock
biciklisti
20.02.2017.
u 16:41
U prostorije gdje se konzumira alkohol postaviti alkotestere, a lokalne vlasti moraju osigurati jeftin noćni prijevoz
Pogledaj originalni članak

Lani je u prometnim nesrećama u Hrvatskoj poginulo 307 osoba. Prometni stručnjaci upozoravaju da je prekinut pozitivan višegodišnji trend smanjenja poginulih u prometnim nesrećama od 2011. do 2014. te su na prošlotjednom okruglom stolu izradili preporuke za poboljšanje sigurnosti prometa. Georg Davor Lisicin, tajnik Udruge Sigurnost u prometu, smatra da policija treba povećati broj kontrola i reorganizirati penalizaciju prekršaja i kaznenih djela u prometu. Po uzoru na iskustva zemalja EU koje su najuspješnije povećale sigurnost cestovnog prometa, stručnjaci preporučuju da se u preventivno-sigurnosne aktivnosti izravno uključe i predsjednica države, premijer, ministri. Lisicin tako navodi primjer bivšeg francuskog predsjednika Jacques Chiraca koji se zbog porasta prometnih nesreća i stradalih bio posebno obratio francuskoj javnosti.

U rješavanje problema alkoholiziranosti vozača, trebaju se uključiti i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Ministarstvo zdravstva, lokalne zajednice. Valja poticati i ulogu neprofitnih organizacija iz civilnog sektora koje promoviraju nultu toleranciju za konzumaciju alkohola, ponajviše u mladih vozača, zaključuju prometni stručnjaci. Predlažu da se pri izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, predvidi i obvezna edukacija za bicikliste i izdavanje i njima dozvole za sudjelovanje u prometu, ali samo onim biciklistima koji već nemaju vozačku dozvolu za automobil ili motor. Zakonom bi trebalo vratiti obvezu da mladi vozači moraju pohađati trening sigurne vožnje i upotrebu realnog simulatora vožnje kod edukacije.

– Jedna od najefikasnijih mjera za smanjenje stradavanja zbog prevelike brzine, obijesne vožnje i alkoholiziranosti vozača jest jača kontrola svih vozača, smatraju stručnjaci, a tim kontrolama godišnje treba obuhvatiti minimalno 20 posto vozačke populacije, tj. svakog petog vozača.

Stručnjaci smatraju da treba poraditi i na proporcionalnim kaznama za prekršaje i kaznena djela u prometu. Predlažu da se izjednači žrtvu u prometu sa žrtvama ubojstva na mah. U prostorijama gdje se konzumira alkohol, predlažu također, treba postaviti fiksne alkotestere za samotestiranje prije sjedanja za volan ili pak dijeliti prijenosne alkometre. Lokalna samouprava treba osigurati i omogućiti korištenje jeftinog taksi i javnog prijevoza noću – jedna je od preporuka za povećanje sigurnosti u prometu.

> > Pogledajte koliko ćete od danas plaćati pristojbe za putovnice, vozačke dozvole, registracije...

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

Avatar Azriel
Azriel
17:17 20.02.2017.

A nikako se sjetiti, vozački školu integrirati u srednju školu. Između ostaloga učiti i prometnu kulturu. Sama vožnja neka ostane u auto školama, ali propisi u škole. Btw možeš biti nesposoban završiti osnovnu školu ali auto školu možeš. Ne logično

Avatar bosanac1951
bosanac1951
16:52 20.02.2017.

I bicikliste u vozačku školu ako već nemaju dozvolu za automobil ili motor...................To je trebalo davno učinitti.

AA
aabbcc
17:17 20.02.2017.

Ako vozac i suvozac ne smiju piti kada voze onda je tocenje alkohola na auto odmaralistima i pumpnim stanicama za djecu pozadi u autu !