Sljedeći tjedan HŽ-ovo povjerenstvo za istragu nesreće nagibnog vlaka,
koja se dogodila 24. srpnja u Rudinama, treba utvrditi sve činjenice
koje su dovele do tragedije te sastaviti izvješće iako vlak do danas
nije pregledan. Zbog težine nesreće, za njihove je zaključke
zainteresirana i Europska željeznička agencija (ERA).
Nisu suglasni o istrazi
Postavlja
se pitanje hoće li povjerenstvo uspjeti sročiti izvješće jer ni dva
mjeseca nakon tragedije njegovi članovi nisu suglasni o tijeku i smjeru
istrage. Rezultati testiranja ponašanja manevarske lokomotive na
kolosijeku polivenom retardantom na kolodvoru Split Predgrađe,
obavljenog nakon nesreće da bi se utvrdili uzroci iskliznuća vlaka,
nisu prikladni za konačno utvrđivanje svih uzroka koji su doveli do
tragedije, smatra dio članova HŽ-ova povjerenstva.
Prvenstveno,
navode, jer je nemoguće uspoređivati kočenje manevarske lokomotive pri
brzini 40-50 kilometara na sat i nagibnog vlaka pri određenom nagibu te
brzini većoj od 80 kilometara. Napominju također da slučaj iskliznuća
pomoćnog vlaka koji je na mjesto nesreće poslan kako bi pomogao oko
raščišćavanja mjesta događaja treba odvojeno promatrati od nesreće
nagibnog vlaka jer, kažu, riječ je o dva različita vozila te o potpuno
drukčijim uvjetima njihovih iskliznuća. Inzistiraju, naime, da je zbog
rasvjetljavanja svih okolnosti koje su dovele do nesreće nužno
pregledati kobni vlak kako bi se utvrdila njegova tehnička ispravnost.
Poznato
je da se na njemu dan uoči nesreće pojavio kvar te da je imao problema
s uključenjem nagibne tehnike, što je strojovođa i prijavio. O
rješavanju kvara sastavljen je i poseban dokument s datumom 3.
kolovoza. Taj dokument dosad nije bio poznat policiji i Odvjetništvu te
nije sastavni dio spisa o istrazi nesreće na splitskom sudu. U HŽ-u
kažu da su odgovorni u ovoj tvrtki znali za probleme nagibnog vlaka te
tvrde da je dokument o otklanjanju kvara nagibne tehnike dostavljen
povjerenstvu.
Pisali ministru Kalmeti
Vlak
će, dodaju, uskoro biti pregledan jer je 10. rujna HŽ infrastruktura
pokrenula proceduru kako bi se utvrdila njegova ispravnost. Upravo zbog
tog pitanja drugi dio članova HŽ-ova povjerenstva negoduje duže
vrijeme.
Tvrde da se izvješće može sastaviti na temelju
utvrđenih činjenica na mjestu nesreće, iskaza policije i istražnog suca
naglašavajući da je retardant isključiv krivac za nesreću. O svome
nezadovoljstvu radom povjerenstva sredinom rujna pisali su ministru
Božidaru Kalmeti.
Apelirali su već prije da se simulacija
željezničke nesreće ne obavi na samom mjestu događaja tvrdeći da takav
postupak nije siguran.
I Europsku željezničku agenciju zanima istraga
Muškarci, oprez! Izbjegavajte ovih 10 namirnica ako želite sačuvati prostatu
Provedena su brojna istraživanja o povezanosti prehrane i zdravlja prostate, na temelju kojih su stručnjaci izolirali deset namirnica koje bi muškarci trebali izbjegavati
FOTO Ovo su najgori rabljeni auti koje možete kupiti
Od ukupnog broja pregledanih vozila, 67,9%prošlo je bez ikakvih kvarova, dok je 20,6% imalo ozbiljne kvarove. Općenito, što je vozilo starije, to je veća stopa kvarova – među automobilima starim od 12 do 13 godina, 28,1% je imalo velike kvarove, u usporedbi sa samo 6,4% vozila starih dvije do tri godine
Prijeti rat koji će zapaliti cijeli svijet? Što se krije u novom tumačenju Nostradamusove vizije
Čak i stoljećima nakon njegove smrti, njegova djela intrigiraju javnost i inspiriraju nove generacije stručnjaka koji pokušavaju iznova rastumačiti Nostradamusove riječi
Ivan Šarić i Natko Beck razgovarali o neočekivanoj temi važnoj za sve građane
Nekad je bio način da se meso očuva za zimu, a danas je delicija koja odiše poviješću
Citat:Zbog težine nesreće, za njihove je zaključke zainteresirana i Europska željeznička agencija (ERA). Kraj citata. Gledajući NG, Discovery, History, Explorer te još neke koji prikazuju istrage o raznoraznim nesrećama, ovaj naslov je sramota za novinara koji ga je napisao. Kome se želi \"zamazati oči\"? Zar stvarno HŽ-ovo povjerenstvo za istragu nesreće nagibnog vlaka misli da građani nemaju mozga? Nagibni vlak je napravila strana tvornica i potpuno je jasno da stranci imaju pravo saznati zbog čega su u njemu stradali putnici. Ovo me podsjeća na rusku podmornicu u kojoj je poginulo preko 150 mornara isključivo zbog idiotizma zastarjelih ideoloških mozgova nadređenih. Izgleda da je i Kalmeta na toj razini razmišljanja. Čuo sam samo dio njegovog odgovora i vidio lice prilikom odgovaranja. Ili je idiot pa ne razumije što je i na koji način odgovorio. Ili nas, građane smatra idiotima koji ne trebaju misliti ni o čemu. Pa zato odgovara medijima kao da se radi o kupnji peciva za doručak.