Oko 600 gimnazijskih profesora fizike, kemije, biologije, povijesti i zemljopisa ostalo bi bez posla ako bi se spajali predmeti, a koliko bi ih još zbog smanjenja broja predmeta izgubilo radno mjesto, teško je reći. Ono što se pouzdano zna jest da bi se takvom scenariju žestoko usprotivili sindikati kad bi jednog dana do takve reforme gimnazija uopće došlo.
>>Fizika, kemija i biologija bit će jedan predmet – prirodoslovlje
Nema ništa od toga
– Takvu mogućnost uopće ne mogu komentirati. Ne zna se koliko bi se predmeta ukinulo ili spojilo, koji su to predmeti, tko bi ih i kako predavao. To je toliko besmislen prijedlog da se o njemu ne isplati niti razgovarati. Potpuno nebulozna ideja, plasirali su je prije dva mjeseca, pa kad nije bilo reakcija, sada je aktualiziraju kao pokusni balon – komentira predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Branimir Mihalinec.
Dodaje da mu je to neshvatljivo, pogotovo jer je Vijeće za kurikulum predložilo izmjenu programa od vrtića do završetka srednje škole s jasno definiranim ciljevima i kompetencijama za određenu obrazovnu razinu.
– Školstvo treba reformirati ne na temelju osobnih impresija, nego na temelju stručnih analiza. Nismo protiv promjena, nego ovakvog načina – ističe Mihalinec i dodaje da nisu gimnazijski ravnatelji jedini koji o tome mogu nešto reći.
– Očekujemo da od ovakve reforme gimnazija neće biti ništa, a ako bude, dići ćemo na noge cijeli sustav – poručuje.
Da je prosvjetarima dosta najavljivanja raznih promjena iza kojih ne stoji nikakav koncept ni razrađen prijedlog, potvrdilo nam je nekoliko profesora.
– Ide se potpuno krivim putem. Treba modernizirati postojeće programe, a ne ukidati predmete. Ima prostora za reviziju programa i to treba raditi kontinuirano, a ne potpuno promašenim pristupom, uzdrmati gimnazije, temelj obrazovanja u Hrvatskoj – upozorava predsjednik Preporoda Željko Stipić.
Rokovi još nepoznanica
Naglašava da ga užasava pomisao da bi se 200 godina gimnazijske tradicije bacilo u vjetar.
– Improvizacije u obrazovanju nisu nikada donijele ništa dobro. Bio bih sretniji da se u takve promjene ide nakon temeljitih analiza mjerodavnih institucija – kaže Stipić i ističe da će njegov sindikat u zaštiti radnih mjesta biti žestok.
Državni tajnik za srednje školstvo u Ministarstvu obrazovanja Želimir Janjić o mogućoj reformi, edukaciji profesora, spajanju predmeta nije želio govoriti.
– Prerano mi je govoriti o svim tim pitanjima, a pogotovo o rokovima. Kad se nešto konkretnije bude znalo, moći ću nešto reći – kratko je kazao Janjić.
Mislim da je ovdje riječ samo o testiranju mišljenja javnosti. Teško da ideja kao takva može proći. Ti predmeti su spojeni u nižim razredima osnovne u predmetu \"priroda i društvo\", teško da se ozbiljno to može razmatrati na gimnazijskoj razini.