Razdoblje europske renesanse i istraživanja “novih svjetova” potvrdilo je sferičnost našeg planeta Zemlje i dodatno razjasnilo njen zemljopis. Zemlja, kao kugla kojom se može ploviti s jedne strane na drugu, više nije bila predmet nagađanja već znanstvena činjenica. Globusi su postali alat za istraživače i navigatore, kao i način predstavljanja novih otkrića koja su razbila granice drevnih zabluda. Kao modeli neba i zemlje, globusi su ubrzo postali sinonim za znanje. Bili su povezani s ljudima, mjestima i postignućima koja su slavila i štitila umjetnost i znanost.
Danas je globus je simbol obrazovanja, učenja i znanja. Njegova prisutnost na radnim stolovima mnogih znanstvenih i obrazovnih institucija prenosi poruku da je obrazovanje globalni pothvat i da je škola usmjerena na pružanje učenicima široke, globalne perspektive.
Stoga i nije čudno da je edukativni program GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) odabrao simbol i naziv baš po našoj planeti i simbolu globusa. GLOBE je svjetski praktični, znanstveni i obrazovni program usmjeren na okoliš, a u svojih 30 godina postojanja aktivan je u više od 120 zemalja diljem svijeta. Cilj GLOBE programa je unapređenje obrazovanja i podizanje svijesti o znanstvenim i okolišnim pitanjima kroz aktivno sudjelovanje učenika, nastavnika i znanstvene zajednice u znanstvenim istraživanjima i prikupljanju podataka o okolišu, a njihov je rad dostupan putem GLOBE web stranice. Učenici i škole tako sudjeluju ravnopravno sa svojim kolegama iz Amerike, Japana, Francuske, što ima snažan utjecaj na njihov razvoj, proširujući im perspektivu i potiče ih da postanu aktivni građani globalne zajednice.
Nacionalna koordinatorica programa GLOBE u Hrvatskoj dr. sc. Diana Garašić
Drago mi je da je Studenac prepoznao vrijedan program u kojem učenici rade monitoring svojeg okoliša, prate određene parameter prema određenim protokolima, tj. sve značajke svojeg ekosustava. Danas GLOBE broji 127 zemalja i postoji zajednička baza podataka gdje svi mogu vidjeti što druge škole rade. U 30-ak godina prošli smo puno toga, od problema priključivanja na internet do svakodnevnog korištenja modernih tehnologija, a upravo taj napredak u tehnologiji i korištenje baza podataka omogućio je našim učenicima da sudjeluju u jedinstvenim projektima vezanim uz globalne promjene klime i utjecaja čovjeka na okoliš.
Hrvatska je vrlo brzo prepoznala važnost GLOBE-a i među prvima 1995. godine pristupila ostvarivanju tog svjetskog programa. Danas, skoro 30 godina kasnije, užitak je vidjeti kako je projekt napredovao. Ove godine domaćin Smotre i natjecanja je Prirodoslovna i grafička škola Rijeka koja će u dva dana ugostiti više od 90 natjecatelja iz čitave Hrvatske. Oblačno vrijeme u Rijeci nije spriječilo najbolje od najboljih iz naših osnovnih i srednjih škola da se okupe i pripreme za predstavljanje svojih radova i postignuća.
Radenko Bradić, ravnatelj Prirodoslovne i grafičke škole Rijeka
Nama je iznimno drago da je grupacija Studenac pomogla školi kao donator jer domaćinstvo bilo kakvog natjecanje je samo po sebi zahtjevno. Naći partnera koji će vam pomoći u tome je više nego zahvalno. Zato ova donacija puno znači, ali još i više znači nekakva trajnija suradnja na budućim projektima koji imaju i veći i bolji značaj. Mi smo škola koja je više nego dobro opremljena tehnologijom, imamo uređaje za ispitivanje i tla i voda s kojima se može ići na teren pa se nadam se da će u budućnosti doći do još suradnji.
A važnost GLOBE-a prepoznala je i tvrtka Studenac, simboličnom donacijom 500 boca vode posebne serije na otvorenju 27. Državne Smotre i natjecanja hrvatskih GLOBE škola u Rijeci. Time je Studenac podržao obrazovni program GLOBE koji potiče učenike, nastavnike i znanstvenike na suradnju u znanstvenim istraživanjima vezanim uz okoliš s ciljem njegove sustavne zaštite.
Anja Škulje Makjanić, voditeljica projekata korporativnih komunikacija u Studencu
Veliko nam je zadovoljstvo što nastavljamo s našim projektom “Podzemne vode čuvari života” kojeg smo pokrenuli unutar projekta
“Korak bliže prirodi”, programa društveno-odgovornog poslovanja Studenca. Projekt je pokrenut u trećem mjesecu, simbolički na Svjetski dan voda u Karlovcu, a htjeli smo i dalje nastaviti približavati veliku važnost ove teme, ne samo široj javnosti, nego i našoj djeci. Djeci na kojima ova voda i ovaj svijet ostaje.
Zato mi je iznimno zadovoljstvo da imamo priliku biti danas ovdje na natjecanju GLOBE, internacionalno imamo natjecanje učenika u ekologiji i zapravo sam bila pozitivno iznenađena na koji su oni visokoj razini. Iznad naša djece. To je dobra vijest.
Tim više nam je posebna naša donacija, 500 bočica vode, koju smo lansirali u suradnji s brandom Studena tvrtke Radenska Adriatic i koju je posebno dizajnirala kćer naših zaposlenika Karla i Milene Lozić, 9 godišnja Sara Lozić. Sara je pobijedila u natječaju kojeg smo pokrenuli među zaposlenicima i zaista je dala jedan poseban “touch” toj našoj želji da ukažemo o važnosti očuvanja voda.
120.000 bočica vode su već na policama svih Studenac dućana, ambalaža je od reciklirane plastike, a vrlo je bitno reći i da će 10 centi od svake prodane bočice vode ići udrugama koje se bave očuvanjem voda.
Edukacija mladih o održivosti, očuvanju okoliša i brizi o podzemnim vodama predstavlja ključnu komponentu stvaranja održivije budućnosti za sve nas, ali i buduće generacije, djecu onih koji ovih dana sudjeluju na GLOBE-u. Mladi imaju ne samo priliku, već i odgovornost postati lideri u zaštiti naše planete i njenih resursa i ukazati nama “starijima” važnost očuvanja prirode i utjecaj svog svakodnevnog ponašanja na okolinu.
Kroz kontinuiranu podršku, resurse i prilike za učenje, uz donacije i pomoć tvrtki kao Studenac, možemo osnažiti mlade da postanu lideri u održivom razvoju, čime ćemo zajedno stvoriti bolje društvo.
Sadržaj nastao u suradnji sa Studencom.